Svarer meg selv her. Apollo har signert 3 års avtale med SAS. Veldig bra for bolaget, rimelig trygge inntekter det der.
Skulle sjekke om de fløy til Molde, så kanskje muligens ja. Men nå ser det ut som om de pakker sekken og stikker med halen mellom beina, litt som Lidl gjorde.
Artikkelen publisert for 8 dager siden, og etter det så har de strupet salg av alle billetter etter 13/6 (sjekket for en uke siden en annen rute til EVE i august). You do the math.
Det var nok ikke med i planen til Wizz at Norwegian skulle overleve... trekker seg tilbake og slikker sårene nå.
Men dette må vel bety endel for SAS, Norwegian, Widerøe osv? Wizz har finansielle muskler, mange fly og alt mulig til å holde billettprisene kunstig svært lave i lange perioder. I forhold til aktivitetsnivået Wizz hadde, og hadde planer om mot sommeren må jo dette bety mye for skandinavisk luftfart Så regner med flagget blir heist , og det blir feiring hos de resterende flyselskapene etter dette. Fulle fly hos SAS, Norwegian, Widerøe, og 100 kr+ dyrere billetter? Det må jo være bra for alle parter, faktisk. Jeg hadde iallefall vært ukomfortabel i et Wizzfly hvor crewet har sponset den siste 100-lappen på billetten min, via lav lønn
WIZZ tar en Lidl .. https://e24.no/naeringsliv/i/aPmdl4...kssatsingen-i-norge?referer=https://www.vg.no
Jøss, da hadde du visst rett – De siste syv månedene har vist at det ikke er finansielt bærekraftig å flytte kapasitet til Norge på en kommersiell basis når alle andre flyselskaper får hjelp og derfor ikke opererer på markedsbetingelser Høres ut som noen har gjort litt lite research i forkant her
Litt snodig at de prøvde seg i noen måneder midt under den værste krisen luftfartsbransjen har sett. Er ikke enkelt å tjene penger for et flyselskap under en pandemi.
Det har jo vært mulig å fly innenriks og siden Norwegian var på tynn is tenkte de nok at det var muligheter her. Mulig at de også undervurderte det norske folk sin vurdering av manglende fagforeninger og den businessmodell som ligger bak Wizz.