Både Wizz og Norwegian har nå et bedre ruteprogram enn SAS til AES i jula, det er søren meg vanskelig å være trofast kunde hos bolaget....
Det gjør SAS også. Havnet på Evenes da jeg skulle til Bodø Hadde riktignok mer med vindforhold å gjøre enn manglende evne til å lese/lage kart. Men uansett, blir spennende å se hvordan dette går videre for SAS og Norwegian. Ikke alle tenker fagforening og boikott, mange tenker nok heller med lommeboken.
Jeg kan ha mye i mot Wizzair, men det skal de ha, at den prisen de oppgir faktisk er den du må betale så lenge du ikke velger tilvalg av ymse karakter. Kudos!
Norwegian gruser bolaget på OSL - EVE, så der var det enkelt valg å bestille juletur hos Norwegian. Især i disse tider hvor EBG/D fordelene er kjemisk fraværende.
All den tid flere her inne har flagget sin skepsis til wizz, så tipper jeg at wizz rett og slett er siste skudd for baugen for Norwegian før de synker. Hvis noe annet skjer kommer jeg til å bli ekstremt overrasket. Ikke er dette veldig positivt for bolaget heller, all den tid det ene kvartalsresultatet etter det andre viser hvor mye bedrifter sparer på at folk sitter og fakturerer timer etter et teams-møte fremfor å sitte i en bollelounge etter et 2-timers møte på andre siden av landet. SK la ned sin base i Trondheim. Til info
Tingenes tilstand burde tale for at SAS nå gjør sitt ytterste for å beholde flest mulig kunder, dvs. komme med (gjenopprette) stamkundefordeler snarest mulig og gjøre det enklere å opprettholde status til situasjonen (forhåpentligvis) kommer tilbake i normale former. Om jeg tror SAS gjør det, er en noe annen sak... Til det har de vist seg fra en mindre serviceinnstilt side mht. bl.a. refusjoner, respons på henvendelser osv., så det virker dessverre ikke som kunden alltid er i fokus..
Det der med å ta vare på kunder ser ikke ut til å være prioritert. Fikk akkurat beskjed her på Gardermoen at checkin ikke lenger har lov til å flytte meg til tidligere avgang, pluss pro og ebg. Servicedisken skulle ha minst en tusenlapp hvis man ikke har full flex, så den utgår. Hvis ikke gate kun med håndbagasje fungere så e det sannelig ikke mye man får igjen for status og pluss billett nå om dagen.
En ting lurer jeg på. Etter Wizzair kunngjorte rutene mellom OSL og TRD/TOS/BGO kunne vi oppleve at prisene hos bade SAS og Norwegian gikk kraftig ned (og fremdeles er lavt). Nå har Wizzair lagt til nye ruter, blant annet TRD-SVG. Når jeg ser på prisene hos Wizzair i januar, så tar dem 93,- kroner på de fleste dager. SAS og Norwegian derimot har ikke endret prisene på samme rute i det hele tatt. Hvorfor er det slik? Er dem såpass sikker på at hele Norge kommer til å boikottere Wizzair uansett? Eller har dem ikke noe mer å gå på?
Tror du må gi de litt mer tid. Det kom nok som en overraskelse også på de i går. I tillegg har de nok ikke råd til en full priskrig på nesten hele rutenettet
Booket i går min andre ekstrem lavpris billett med cashpoint kontoen. Både Tromsø og Ålesund til 199 per vei til hele familien Takk Wizzair for god valuta av cashpointsene, krysser fingrene at ikke Norwegian er slått konkurs til denne tid.
Å slippe inn på et tidligere sas fly med kun håndbagasje ved gate fungere i hvert fall enda. At jeg endte opp med to håndbagasje ble heller ikke kommentert. I det minste noe...
Jeg har ikke dn pluss, men kjekt om noen kan vise eller oppsummere dette artikkel: https://www.dn.no/luftfart/sas/norw...1-898857?utm_source=front&utm_campaign=lsrjgr
utdrag; Venter kundelekkasje til Wizz Professor Tor W. Andreassen på Norges Handelshøyskole i Bergen (NHH) er spesialist på innovasjon og markedsføring og har fulgt flybransjen tett i en årrekke. Han kaller Wizz Airs strategi for «helt perfekt». – Det er ingen merkelojalitet som vil klare å overstyre 200 kroner. Min prediksjon vil være at mange kunder vil forlate Norwegian og SAS, selv om SAS har et sterkt lojalitetsprogram. Forskjellen på en SAS-billett og en Wizz-billett vil gjøre at det rett og slett er uklokt å reise med det dyreste, uavhengig av om det er forretning eller privat, sier han til DN. Andreassen uttalte seg til DN før Wizz Air annonserte at de utvider satsingen sin med innenriksbilletter til 99 kroner. – Resultatet er at det vil komme en vesentlig kundelekkasje over til Wizz, som er det siste SAS og Norwegian trenger akkurat nå.
Fra E24 .. har SAS Ground Service startet opp igjen i Norge...??? «Når lavprisselskapet Wizz Air begynner med sine norske ruter i november, vil de få hjelp av SAS Ground Handling til å håndtere driften på flyplassene.»
Er vel en stund siden det ble Widerøe Ground Handling, men ikke alltid journalister har så god faktakunnskap på slikt...