Wizz Air til Norge?

Tråd i 'Nyheter' startet av Upsaker, 05. okt 2020.

1. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,443
    Bonuspoeng:
    93
    Både Wizz og Norwegian har nå et bedre ruteprogram enn SAS til AES i jula, det er søren meg vanskelig å være trofast kunde hos bolaget....

themichael, EndreD and Petter B-C like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,912
    Bonuspoeng:
    293
    :D

3. VikingFlyer

VikingFlyer Medlem

Likes mottatt:
    118
    Bonuspoeng:
    43
    Får håpe de ikke lander i feil by da :D

4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,576
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig glad for at jeg ikke er sjef i Norwegian eller SAS nå. WizzAir viser at de mener alvor. Wow.

themichael, SVG_flyer and Maggie like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,698
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er flygerne som skal lande flyene og ikke grafikerne ..

Hva vet jeg?

McBuljo and Kristian like this.
  6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,111
    Bonuspoeng:
    183
    Det gjør SAS også. Havnet på Evenes da jeg skulle til Bodø :p
    Hadde riktignok mer med vindforhold å gjøre enn manglende evne til å lese/lage kart.

Men uansett, blir spennende å se hvordan dette går videre for SAS og Norwegian. Ikke alle tenker fagforening og boikott, mange tenker nok heller med lommeboken.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan ha mye i mot Wizzair, men det skal de ha, at den prisen de oppgir faktisk er den du må betale så lenge du ikke velger tilvalg av ymse karakter. Kudos!

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Norwegian gruser bolaget på OSL - EVE, så der var det enkelt valg å bestille juletur hos Norwegian. Især i disse tider hvor EBG/D fordelene er kjemisk fraværende.

tobeornot999 liker dette
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,592
    Bonuspoeng:
    293
    Rimelig uproft. Men det er litt gøy at Trondheim ble hub og ikke Bergen... HØRER DU @Eddie47 :D

tobeornot999, mrhaakon and Eddie47 like this.
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    All den tid flere her inne har flagget sin skepsis til wizz, så tipper jeg at wizz rett og slett er siste skudd for baugen for Norwegian før de synker. Hvis noe annet skjer kommer jeg til å bli ekstremt overrasket. Ikke er dette veldig positivt for bolaget heller, all den tid det ene kvartalsresultatet etter det andre viser hvor mye bedrifter sparer på at folk sitter og fakturerer timer etter et teams-møte fremfor å sitte i en bollelounge etter et 2-timers møte på andre siden av landet.

SK la ned sin base i Trondheim. Til info

:D

RoadKing, themichael and Eddie47 like this.
  11. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Tingenes tilstand burde tale for at SAS nå gjør sitt ytterste for å beholde flest mulig kunder, dvs. komme med (gjenopprette) stamkundefordeler snarest mulig og gjøre det enklere å opprettholde status til situasjonen (forhåpentligvis) kommer tilbake i normale former.

Om jeg tror SAS gjør det, er en noe annen sak...
    Til det har de vist seg fra en mindre serviceinnstilt side mht. bl.a. refusjoner, respons på henvendelser osv., så det virker dessverre ikke som kunden alltid er i fokus..

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Det der med å ta vare på kunder ser ikke ut til å være prioritert. Fikk akkurat beskjed her på Gardermoen at checkin ikke lenger har lov til å flytte meg til tidligere avgang, pluss pro og ebg. Servicedisken skulle ha minst en tusenlapp hvis man ikke har full flex, så den utgår. Hvis ikke gate kun med håndbagasje fungere så e det sannelig ikke mye man får igjen for status og pluss billett nå om dagen.

13. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,125
    Bonuspoeng:
    113
    En ting lurer jeg på. Etter Wizzair kunngjorte rutene mellom OSL og TRD/TOS/BGO kunne vi oppleve at prisene hos bade SAS og Norwegian gikk kraftig ned (og fremdeles er lavt).

Nå har Wizzair lagt til nye ruter, blant annet TRD-SVG. Når jeg ser på prisene hos Wizzair i januar, så tar dem 93,- kroner på de fleste dager. SAS og Norwegian derimot har ikke endret prisene på samme rute i det hele tatt.

upload_2020-10-23_13-56-26.png

upload_2020-10-23_13-57-1.png

upload_2020-10-23_13-57-26.png

Hvorfor er det slik? Er dem såpass sikker på at hele Norge kommer til å boikottere Wizzair uansett? Eller har dem ikke noe mer å gå på?

14. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    13,576
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du må gi de litt mer tid. Det kom nok som en overraskelse også på de i går. I tillegg har de nok ikke råd til en full priskrig på nesten hele rutenettet

15. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,144
    Bonuspoeng:
    183
    Booket i går min andre ekstrem lavpris billett med cashpoint kontoen.
    Både Tromsø og Ålesund til 199 per vei til hele familien :D
    Takk Wizzair for god valuta av cashpointsene, krysser fingrene at ikke Norwegian er slått konkurs til denne tid.

stekus liker dette
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    806
    Bonuspoeng:
    93
    Å slippe inn på et tidligere sas fly med kun håndbagasje ved gate fungere i hvert fall enda. At jeg endte opp med to håndbagasje ble heller ikke kommentert. I det minste noe...

tobeornot999 liker dette
  17. Gribb

Gribb Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,063
    Bonuspoeng:
    93
    Xflipper liker dette
  18. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,839
    Bonuspoeng:
    293
    utdrag;

Venter kundelekkasje til Wizz
    Professor Tor W. Andreassen på Norges Handelshøyskole i Bergen (NHH) er spesialist på innovasjon og markedsføring og har fulgt flybransjen tett i en årrekke. Han kaller Wizz Airs strategi for «helt perfekt».

– Det er ingen merkelojalitet som vil klare å overstyre 200 kroner. Min prediksjon vil være at mange kunder vil forlate Norwegian og SAS, selv om SAS har et sterkt lojalitetsprogram. Forskjellen på en SAS-billett og en Wizz-billett vil gjøre at det rett og slett er uklokt å reise med det dyreste, uavhengig av om det er forretning eller privat, sier han til DN.

Andreassen uttalte seg til DN før Wizz Air annonserte at de utvider satsingen sin med innenriksbilletter til 99 kroner.

– Resultatet er at det vil komme en vesentlig kundelekkasje over til Wizz, som er det siste SAS og Norwegian trenger akkurat nå.

kfly and Gribb like this.
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,698
    Bonuspoeng:
    293
    Fra E24 .. har SAS Ground Service startet opp igjen i Norge...???
    «Når lavprisselskapet Wizz Air begynner med sine norske ruter i november, vil de få hjelp av SAS Ground Handling til å håndtere driften på flyplassene.»

20. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Er vel en stund siden det ble Widerøe Ground Handling, men ikke alltid journalister har så god faktakunnskap på slikt...

Del denne siden