Litt av en historie men bra at det endte godt!!! Men: dersom du var han personen som tok din egentlige vindusplass i sas plus, også kom det noen som flyttet deg bort fra vinsudplassen. Hadde du også da krevet en bunke Eurobonuspoeng som plaster på såret? Jeg skjønner at SAS ikke bare kan flytte folk fra sete til sete, alle blir aldri fornøyd i slike sammenhenger uansett. Er et sete ledig så er det førstemann uansett om du booket det for 1 år siden Skjønner at det er frustrerende. Men synes du oppførte deg litt frekk mot de svenskene på telefon.
Først og fremst: Ingen av svenskene på telefon var spesielt hyggelige heller. Spesielt sistemann. Det er mulig jeg har gjenfortalt samtalene på en slik måte at de kan oppfattes feil. Men jeg var meget hyggelig i alle tre samtaler frem til den siste svensken dukket opp. Jeg betaler ikke betydelig mer penger hvert år for å fly SAS om det ikke hadde vært for fordelene man fikk. Naturlig nok. Hadde jeg fløyet Norwegian på en så lang flight så hadde jeg betalt for et vindu- eller midtsete. Hos SAS er dette noe jeg forventer å få når jeg booker i så god tid i forveien. Flighten er på 12 timer. Det å få beskjed én dag før om at "Nei, sorry, du har mistet vindusetet ditt - det eneste ledige er et midtsete. Det er vår skyld, men sånn kan skje. God tur", så er det i det minste innenfor å klage i ettertid, mener jeg. Ikke bare for å få et plaster på såret i form av EB-poeng, men også for at SAS skal bli bedre slik at jeg og andre kunder ikke opplever at dette skjer igjen. Nå ordnet det seg i god tid før SK939, men dersom et midtsete hadde vært eneste mulighet også rett før boarding, så hadde jeg heller blitt bedt om å få flighten dagen etter. Så alvorlig var det for meg. Men noen booker 12-timersflighter uten setereservasjon, så det er åpenbart ikke alle som bryr seg like mye om det.
Bra at det ble ordnet opp Bare en liten presisering, som jeg håper de fleste her får med seg. Det er ikke helt korrekt å si at ansatt i AES ikke ville hjelpe. Jeg har snakket med en god del ansatte i landet og det er slik at etter februar var WGH overdragelse fullstendig gjennomført fra en IT infrastruktur perspektiv. For noen flyplass hadde det skjedd tidligere Men uansett en av hovedkonsekvenser er at WGH ansatte har ikke tilgang i innsjekking på SAS flight som går longhaul. Det er så vidt de ser passasjerlister på dagen
Glemte å svare på denne. Det mener jeg er irrelevant. Det har aldri vært snakk om å flytte andre passasjerer. Derimot skjer det meget ofte at folk ikke dukker opp, og da ønsket jeg i alle fall å være først i køen på et bedre sete. Men legger ikke skjul på at midtsetet i Plus gjorde det lettere å argumentere for at jeg burde få Business-setet tilbake.