YYZ - er 1 t 20 min god tid?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 17. febr 2018.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har aldri vært i Toronto før, er noen godt kjent?

Vi ankommer med AC883 fra CPH kl 14.50 og skal videre med AC1812 til CUN.
    Begge deler på Terminal 1, vi skal gjennom immigrasjon og pass og security (?) og vi har 1 t 20 min.

Er det god transittid?

2. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 1 time og 10 minutter på YYZ i oktober og da ankom jeg gaten med våt rygg etter å ha løpt gjennom halve flyplassen.

Men da hadde jeg transfer fra innland i Canada til USA og måtte også gjennom sikkerhetskontroll, så jeg tror du har greit med tid, uten at jeg er skråsikker.

Eddie47 liker dette
  3. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    9,444
    Bonuspoeng:
    183
    1t og 20min skal gå fint når alt er på Terminal 1 :) Ha en super tur!

Eddie47 liker dette
  4. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Slik jeg tenker, så er det umulig å si om det er god tid. Flyet kan komme for sent, og da er det dårlig tid. I Schengen syns jeg 80 minutt er helt ok, men utenfor har jeg en dårligere følelse.

5. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,536
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis man tenker slik er det jo umulig å stille dette spørsmålet uansett hvor lang tid man har.

«Jeg har 10 timer på YYZ, er det god nok tid?»
    «Flyet kan komme 9 timer og 30 minutter for sent og da er det dårlig tid.»

Man må jo anta at flyet er tidsnok og hvis det ikke er det og man blir forsinket, så er det ikke noe man kan gjøre noe med uansett. Og så blir man ombooket til neste fly.

Spørsmålet som @Eddie47 stiller (slik jeg leser det) er mer om hvor mye han trenger å stresse med å komme seg til gate, når han kommer tidsnok fram til YYZ.

Edin and Eddie47 like this.
  6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    ... jeg er fullt klar over at det kan komme uregelmessigheter, men tenker som @mathiasfe sier. Er der normalt god tid?

Hva om vi er 30 min forsinket til YYZ ... må jeg da stresse?
    Slik jeg tolker svaret fra @paramberg så har vi god tid selv med 30 min forsinkelse.

Dessuten har vi gjennomgående billett og EBD/EBG og tenker at Air Canada er ansvalig for å få oss frem ..egentlig svært avslappet.

Den trangeste tiden har vi faktisk i CPH, 50 min, snø på BGO og avising kan fort bli 30 min ....

mathiasfe liker dette
  7. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, dere har rett. Jeg er kanskje litt for stressa når jeg flyr, vi har jo våre rettigheter :)

Eddie47 liker dette
  8. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,789
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge du har gjennomgående billett skal det ikke være urimelig dårlig med tid, og når du i tillegg har AC på begge turene er de fullt klar over situasjonen. Blir det noe som helst form for krøll i CPH før/mens du drar, så er nok løsninger klar før du lander. Vi (Værnes) opplever ofte at vi holder igjen fly litt for å få med pax og bag slik at folket kommer seg fram.

Litt usikker på hvor ofte AC flyr til CUN fra YYZ, men regner ikke med at det blir så ekstremt mange daglige. Og da blir det fort kostnader til AC.

Ville ikke vært bekymret for den turen der :)

RoadKing and Eddie47 like this.

Del denne siden