Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
En ny global undersøkelse blant forretningsreisende viser et økende behov for integrerte løsninger og teknologi som bidrar til å gjøre reisen mer produktiv. Dagens forretningsreisende vil administrere reisen på tvers av ulike enheter, og foretrekker WiFi-tilbud om bord fremfor kompensasjon for overtid som følge av reising.
Egencia, Expedia-gruppens forretningsreiseselskap, kunngjør i dag resultatene fra sin fjerde utgave av undersøkelsen Egencia Business Travel and Technology Survey. Resultatene avslører at det ikke lenger er prioritert ombordstigning og tilgang til lounge på flyplassen som topper ønskelisten til forretningsreisende. Undersøkelsen viser en økende etterspørsel etter teknologi og integrerte løsninger som bidrar til å gjøre reisen mer produktiv.
Mobilen stadig mer populær
Ifølge undersøkelsen er forretningsreisende optimistiske når det gjelder teknologiens rolle i å forbedre reiseopplevelsen. 43 prosent tror at fremskritt innen kunstig intelligens (AI) vil bidra positivt til utviklingen, og forretningsreisende ytrer også et stadig økende behov for tilgang til digitale løsninger. Så mange som 66 prosent av forretningsreisende globalt ønsker mulighet for å bestille og administrere reiser på tvers av ulike enheter.
Rob Greyber, President i Egencia sier:
Vi er ved et vendepunkt når det gjelder forretningsreiser. Forretningsreisende har høye forventninger og vil ha direkte tilgang til informasjon og verktøy på alle enheter. I en bransje der bedriftens og de reisendes interesser ofte er i strid, ønsker vi å tilby løsninger som imøtekommer flere behov. Troen på at en effektiv og produktiv løsning for bedriftens travel managers ikke trenger å gå på bekostning av fornøyde forretningsreisende er grunn-idèen med våre produkter, som kan synkroniseres på tvers av alle enhetene tilgjengelig rundt om i verden idag.
Mens færre ønsker personlig kontakt, blir mobilen stadig mer populær. En av to oppgir at de ikke ønsker å snakke med en person med mindre de har et problem. Derimot, ønsker 56 prosent å administrere en stadig større del av reisen over mobil, og 48 prosent vil gjerne bruke tekstmeldinger til å oppdatere reisedetaljer. Sammenlignet med andre land, ligger Norge helt på topp i å bruke direkte reiseapper.
Produktivitet og tilfredshet går hånd i hånd
Til tross for at mange forretningsreisende (70 prosent) trives bedre på jobbreise enn i arbeidshverdagen generelt, er det ifølge Egencia fremdeles et forbedringspotensiale i det å øke tilfredshet på reisen – og det starter med produktivitetsforbedringer.
Blant nordmenn rangeres WiFi-tilbud om bord høyest av reisefordeler som bidrar til økt produktivitet og tilfredshet. Direktefly står som nummer to på lista, mens fast track og prioritert ombordstigning ligger på bunn. Til forskjell fra andre land, er også nordmenn i mindre grad opptatt av å få kompensasjon for overtid som følge av reising. Generelt viser Egencias fjerde utgave av den globale undersøkelsen hvordan tilfredshet og produktivitet er nært knyttet sammen.
Legg igjen en kommentar