Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Det har tatt lang tid og flere forsinkelser, men nå har hele KLMs interkontinentale flåte omsider fått full-flat seter i World Business Class.
KLM har omsider kommet i mål med oppgradering av langdistanseflåten sin. Alle KLM sine langdistansefly har dermed såkalte «full-flat»-seter i World Business Class.
Mens Boeing-flåten har hatt full-flat-seter i nesten to år har KLM vært usikre på hva de skulle gjøre med Airbus-flyene. Etter å ha gitt A330-flyene en solid oppgradering i fjor har KLM bekreftet ovenfor InsideFlyer at hele den operative flåten nå har fått seter som kan legges helt ned i business class. Den siste A330-200-maskinen PH-AOF er under ombygging nå og er derfor ikke i trafikk.
Selv om alle flyene nå har moderne business class-seter, har de ulike flytypene forskjellig innredning og sete. Vi har laget en oversikt over hvordan de forskjellige flyene er innredet.
Boeing 747 og 777
Boeing 747 og 777 har samme type sete som er det «originale» full-flat-setet i World Business Class-design. I all hovedsak er kabinene innredet med to seter ved siden av hverandre, med unntak av noen rader på Boeing 747 som har enkeltseter.
Boeing 787 Dreamliner
KLMs Dreamlinere har et «reverse herringbone»-oppsett med 1-2-1-layout. Med et slikt oppsett har alle seter direkte tilgang til midtgangen.
Flyselskapet har også Boeing 787-10, den største varianten av Dreamlineren, i bestilling for levering senere i 2019. Disse flyene vil få et nytt sete fra den japanske produsenten JAMCO.
Airbus A330-200 og A330-300
I Airbus-flyene har KLM fått for en annen type sete som ligner på B/E Diamond-setet. Også disse kabinene har 2-2-2-konfigurasjon.
Selv om 2-2-2-konfigurasjon ikke kan sies å være optimalt, er dette likevel en stor oppgradering fra de gamle «glidebane»-setene i KLMs World Business Class.
Legg igjen en kommentar