Nå kommer Lufthansa med nye seter på kort- og mellomdistanseruter

Nye seter for Lufthansa, SWISS og Austrian

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Lufthansa mottok nylig sin første Airbus A321neo i Frankfurt. Med de nye flyene kommer en forbedret om bord-opplevelse med nye og mer behagelige seter. De nye setene skal rulles ut i både Lufthansa, SWISS og Austrian Airlines.

Det er den italienske produsenten Geven som har fått avtalen om å produsere Lufthansa sine nye seter, som også skal brukes på SWISS og Austrian sine Airbus A320neo-fly. Den komfortable polstringen i setet og ryggstøtten er merkbart mer behagelig takket være ergonomisk trykkfordeling. Siden seteryggen har blitt slankere, øker også plassen mellom seteradene.

Lufthansa Airbus A320neo
Rendering av FIXION for Airbus

USB type-C i seteryggen

Seteryggen lener også mer tilbake i oppreist posisjon. De nye setene lener 20 grader mot 12 grader for dagens seter. Dette gir en mer behagelig opplevelse uten å måtte legge seteryggen tilbake. I business class kan seteryggen legges ned til 26 grader når flyet er i lufta.

Alle seteradene har USB-kontakter av både type A og type C, noe Lufthansagruppen ikke tidligere har hatt på sin kortdistanseflåte. Setebordene skal etter hvert også få et innebygget feste for nettbrett.

– Vi har brukt tilbakemeldinger fra våre kunder i designet av det nye setet. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på de nye funksjonene. Vi er overbevist om at det nye setet og den moderne kabininnredningen vil gjøre reisen mer behagelig for våre kunder, sier Pail Estoppey i Lufthansa Group.

Mer fleksibel flåtestyring

Dette er også første gang den samme kabininnredningen skal brukes på tvers av Lufthansagruppens nettverksselskaper. Både Lufthansa, SWISS og Austrian vil beholde sine lett gjenkjennelige detaljer og designelementer som skiller selskapenes profil fra hverandre.

Fly fra Lufthansa, SWISS og Austrian Airlines

Standardiseringen gjelder hele A320-flåten som leveres Lufthansagruppens nettverksselskaper fra nå av. Standardisering av viktige komponenter som kabindesign og galley, er med på å holde kostnadsnivået nede.

Standardisering gir også mer fleksibilitet for selskapene, som nå relativt rimelig og enkelt kan overføre fly og kapasitet seg imellom.

Foto: Lufthansagruppen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *