Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
The May Fair i London anses for å være flaggskipet til Carlson Rezidor Hotel Group, som står bak hotellkjeder som Radisson og Park Inn. The May Fair troner på Kategori 7 i Club Carlson-programmet sammen med ti andre hoteller. Kategori 7 er den høyeste kategorien hvor man må ut med 70 000 poeng for en bonusovernatting. The May Fair er foreløpig ett av tre hoteller som skal inngå i Carlson Rezidor sin nye luksuskjede Quorvus Collection, som du kan lese mer om ved å klikke her.
Siden Kategori 7 ble innført 15. mars i år, og en bonusnatt på The May Fair da gikk opp fra 50 000 til 70 000 poeng, så jeg mitt snitt til å svi av noen poeng på nettopp The May Fair i forkant av programendringene. Jeg gledet meg til å bo på dette hotellet, og jeg må si at jeg hadde ganske høye forventninger. Hotellet koster fort over 4 000 kroner per natt, og på deres hjemmeside gir de følgende pompøse beskrivelse av seg selv:
There are 5 star luxury hotels, and then there is The May Fair: an icon of expressive contemporary design, bringing together boutique attention to detail with grand hotel service. A legendary luxury hotel with a glamorous past…
Og så videre.
Jeg var litt spent på om jeg ville få annerledes behandling siden jeg betalte med poeng og ikke med penger. Jeg var også spent på hvilken anerkjennelse jeg ville få som Club Carlson Concierge-medlem.
Resepsjonen var ganske ordinær uten noen spesiell wow-faktor. Jeg la imidlertid merke til mange velkledde og trendy, unge folk der. Det virket som mange av gjestene var ganske velstående.
Jeg fikk sjekket inn uten videre seremoni. Jeg ble tildelt et rom som lå helt i enden av hotellet, et godt stykke å gå fra heisen i noen ganske kjedelige korridorer. Jeg ble ikke oppgradert, og jeg vet ikke om jeg fikk et spesielt bra rom eller ikke. Rommene er visst ganske forskjellige, og jeg hadde intet sammenligningsgrunnlag. Rommet var i hvertfall veldig flott innredet, med kraftige rødfarger.
De sterke fargene setter naturlig nok sitt preg på rommet. Utover det var det et ganske ordinært rom, med rimelig god boltreplass. Senga var stor og god, men av en eller annen grunn sov jeg ikke særlig godt på dette rommet.
Plassen kunne godt ha vært utnyttet bedre, og jeg savnet et ordentlig arbeidsbord. Badet var imidlertid moderne og innbydende. Separat badekar og dusj er et stort pluss.
Fastmonterte såpedispensere i dusjen ga et litt «billig» preg. Det er helt klart mer økonomisk for hotellet å ha det slik, men det er ikke slik man forventer å finne på et luksushotell. Jeg ble uansett ren, så kvaliteten på såpen var det ingenting å utsette på.
Denne badevekten minnet litt om den de hadde på InterContinental Berlin.
På badet var det også satt av god plass til bagasje og klær, i tillegg til badekåper, strykejern og strykebrett.
Badet her var absolutt godkjent, tilsynelatende nyoppusset med moderne design. Jeg skulle allikevel gjerne ha sett at de hadde en justerbar hånddusj istedet for det fastmonterte dusjhodet. Slike fastmonterte dusjhoder gir meg assosiasjoner til gymtimene på barneskolen, og ikke til 5-stjerners luksushoteller. Rensligheten på badet og rommet for øvrig var det ingenting å utsette på.
Når det gjelder soverommet skal det sies at jeg ikke er noen fan av vegg til vegg-tepper, så jeg hadde heller sett at det var parkett, fliser eller noen annet lignende.
Så over til noe som alle har ventet på: minibaren.
En helt standard minibar altså, uten de helt store eksotiske innslagene.
Telefonen på hotellrommet var av det moderne slaget.
Jeg fikk dessverre ikke anledning til å teste frokosten på dette hotellet, men jeg fikk i det minste testet roomservice. Dermed avslutter jeg denne artikkelen med en deilig pepperoni-pizza fra The May Fair Hotel:
Oppsummering
Jeg synes dette hotellet absolutt er bra, men jeg synes ikke det på langt nær levde opp til forventningene. Jeg hadde sett for meg litt mer pomp og prakt à la The Peninsula, Mandarin Oriental og tilsvarende hoteller, men dette hotellet er nok et godt stykke under deres liga. Det blir spennende å se om det tas noen grep når hotellet nå re-brandes til Quorvus Collection, eller om de lar ting være som før. Hotellet har tydeligvis et godt navn og rykte som de klarer seg godt på enn så lenge, men i mine øyne kan ikke den stive romprisen forsvares. Jeg synes også det var skuffende at det kun var en halvliters vannflaske som «velkomstgave» i et rom booket til to personer, når man attpåtil har Concierge-status. Jeg kommer neppe til å bo her igjen med det første, siden det finnes mange billigere alternativer i London med minst like god standard og beliggenhet.
Fordeler:
– Super beliggenhet
– Store rom
– Flott design
Ulemper:
– Manglet arbeidsbord
– Upersonlig service (og ingen anerkjennelse av elite-status)
– Overpriset
Bli med og diskutér Club Carlson i vårt forum her.
Legg igjen en kommentar