Ride Report: Chrysler 300C

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Chrysler 300 er en soleklar favoritt for mange Amerikanere når de skal leie bil. Hos National er bilen kategorisert som luksusklasse, noe som kanskje er litt ambisiøst.

For de som ikke kjenner til National sitt konsept i USA, velger du selv bil dersom du er registrert hos National på forhånd, ett genialt konsept. Du kan lese mer om det her

Anyways, av og til dukker det opp en 300 eller 300M i Executive Aisle og de gangene det gjør det, er det helt klart det hotteste folk springer mot når shuttlebussen stopper.

Jeg spaserer vanligvis rolig bak kaoset da jeg egentlig ikke har likt Chrysler 300 noe særlig, men jeg har hørt mye positivt om den nyeste modellen så jeg bestemte meg for å sjekke den ut.

Som Executive Elite, slipper jeg unna racet og kan stort sett ta uansett bil jeg ønsker. Jeg så en 300 i Luxury avdelingen på DCA Reagan og spurte om jeg kunne ta den. Null problem. Det viste seg at det faktisk var en 300C, toppmodellen.

ddd

33

chrysler

Bilen var utrolig velutstyrt til leiebil å være: Uconnect med 9″ touchskjerm, navigasjon, oppvarmede og avkjølte/ventilerte skinnseter, koppholdere med varme og kjøling, en haug USBer, kamera og oppvarmet baksete.

Interiøret var hvitt med haugevis av imitert plastikktre.

rrrr

asf

Endelig på veien. Denne 300Cen var utstyrt med en 3.6 liters Pentastar V6, akkurat samme motoren som står i Jeepen jeg testet forrige uke. Men siden 300en er mye lettere enn Jeepen var bilen utrolig mye raskere. Chrysleren har også bakhjulstrekk som gjør at kreftene blir levert bedre til landjorda og forbedrer egenskapene til bilen betraktelig.

292 hester drar 300C 0 til 100 på 6.7 sekund, noe som er ganske så bra for en bil i denne prisklassen. Chryslern ligger godt på veien og selv om det er soleklare kjøreegenskapsforbedringer på den nye modellen, er bilen fortsatt ikke i nærheten av det man kan forvente seg av en Europeisk sedan eller en Cadillac CTS som er min favorittsedan produsert i USA.

Men på motorveien er Chryslern i sitt beste element. Stille som graven og behagelig over humper gjør dette til en skikkelig glidare.

Jeg kjørte ikke akkurat mange milene, men jeg merket at den nye modellen brukte mye mindre bensin enn forgjengeren. Bensinmåleren bevegde seg ikke overhodet og da jeg fyllte opp tanken fikk jeg kun stappet inn noen få gallon og endte på 9,1 liter/ 100km, noe som absolutt er akseptabelt for en sekser med nesten 300 hester.

Vil jeg plukke opp en 300 neste gang jeg skal leie bil? Ikke som førstevalg, men bilen er absolutt ett mye bedre alternativ enn f.eks. hyllevarmerne Maxima, Impala, Malibu eller Camry.

Konklusjon: Lynrask glidare med temperament og bakhjulstrekk, men mangler understellet til å levere skikkelig moro. Glimrende på motorveien.

Quick facts.
2014 Chrysler 300C
3,6 liters V6 med 292 hester
Grunnpris med bakhjulstrekk: 36.545 USD
0-100: 6,7 sekund
Bensinforbruk: 9,1 liter per 100 km
Leid i: Washington DC, Reagan flyplass hos National
Leiepris: 46 dollar for en dag, inkludert alle avgifter og forsikring.
Hjemmeside: Chrysler

Karakter 7 av 10

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *