Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
SAS satser videre på de som reiser mye – og nå har SAS beskrevet kjennetegnene på deg som er i målgruppen. Har du mer enn 5 flyvninger pr år, så kjenner du deg kanskje igjen?
Det er i SAS’ egen Faktabok for regnskapsåret 2015-2016, at de beskriver hvem som er i hovedmålgruppen og kjennetegnene til deres “beste kunder”:
- Vi ser oss selv som erfarne reisende – reiser er en genuin interesse og en viktig del av vår livsstil og selvbilde.
- Vi liker å være på farten – det gir oss energi.
- Vi liker å fly, så dette betyr tid for oss selv – til å slappe av og reflektere over ting.
- Vi er “early adopters” og tester nye ting før andre.
- Vi bruker internett og sosiale medier for å finne nye reiseideer og inspirasjon.
- Vi synes det er viktig å holde seg oppdatert om hva som skjer i verden, og å ha kunnskap om mange områder.
Krevende segment utvikler produktet
Ut over dette sier SAS også at det er dette segmentet som har de største krav/forventninger ved deres reiser. Samtidig er det fra disse kundene at SAS videreutvikler deres produkt og nettverk. Med dette utgangspunktet skal produktet utvikles til å passe alle våre passasjerer, skriver SAS.
Det er rundt 2 millioner i Skandinavia som reiser mer enn 5 årlige flyvninger, og det er disse reisende som SAS definerer som “Ofte reisende” (“Frequent Travellers”). Disse passasjerene utgjør 60-70% av det totale markedet som reiser med utgangspunkt fra/innen Skandinavia.
Kjenner du deg igjen i karakteristikken til SAS? Eller kanskje kjenner du deg bedre igjen med som en med Bonusfeber?
Legg igjen en kommentar