SAS beskriver kjennetegnene av deg som reiser mye. Stemmer de?

Illustrasjonsbilde passasjer flyplass. Creative Commons CC0.

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

SAS satser videre på de som reiser mye – og nå har SAS beskrevet kjennetegnene på deg som er i målgruppen. Har du mer enn 5 flyvninger pr år, så kjenner du deg kanskje igjen?

Det er i SAS’ egen Faktabok for regnskapsåret 2015-2016, at de beskriver hvem som er i hovedmålgruppen og kjennetegnene til deres “beste kunder”:

  • Vi ser oss selv som erfarne reisende – reiser er en genuin interesse og en viktig del av vår livsstil og selvbilde.
  • Vi liker å være på farten – det gir oss energi.
  • Vi liker å fly, så dette betyr tid for oss selv – til å slappe av og reflektere over ting.
  • Vi er “early adopters” og tester nye ting før andre.
  • Vi bruker internett og sosiale medier for å finne nye reiseideer og inspirasjon.
  • Vi synes det er viktig å holde seg oppdatert om hva som skjer i verden, og å ha kunnskap om mange områder.

Krevende segment utvikler produktet

Ut over dette sier SAS også at det er dette segmentet som har de største krav/forventninger ved deres reiser. Samtidig er det fra disse kundene at SAS videreutvikler deres produkt og nettverk. Med dette utgangspunktet skal produktet utvikles til å passe alle våre passasjerer, skriver SAS.

Det er rundt 2 millioner i Skandinavia som reiser mer enn 5 årlige flyvninger, og det er disse reisende som SAS definerer som “Ofte reisende” (“Frequent Travellers”). Disse passasjerene utgjør 60-70% av det totale markedet som reiser med utgangspunkt fra/innen Skandinavia.

Kjenner du deg igjen i karakteristikken til SAS? Eller kanskje kjenner du deg bedre igjen med som en med Bonusfeber?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *