Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Endelig har vi fått litt nytt fra SAS rundt gjenåpningen av loungene. Mens de fleste av konkurrentene allerede har åpnet sine lounger, har SAS på sin side til nå vært helt tause.
I dag har SAS kunngjort at de arbeider med å gjenåpne loungene i løpet av høsten. Det er gode nyheter da dette er første gang vi hører noe konkret om tidspunkt for gjenåpningen. Vi har de siste ukene flere ganger etterspurt mer konkret informasjon fra SAS på dette punktet, men har blitt møtt med øredøvende taushet.
I en melding fra Markus Ek, visepresident for globale salg i SAS, heter det at loungene i København, Stockholm og Oslo vil være først ut og at gjenåpningen vil skje gradvis.
Dessuten arbeider vi med å gjenåpne vår SAS Lounge, så du igjen kan sjekke e-post, få deg en matbit eller slappe av mens du venter på flyet. Åpningen vil skje gradvis i løpet av høsten, og vi starter med Stockholm, København og Oslo. Mer informasjon kommer i september.
Markus Ek, Vice President Global Sales
Hva med Fast Track og servering?
Med denne uttalelsen har vi nå fått en pekepinn på når SAS vil vende tilbake til en mer normal drift. Vi mangler fortsatt nærmere informasjon om når Fast Track åpner opp og servering om bord gjeninnføres. Fortsatt er SAS Plus-produktet langt bak konkurrentene. Både KLM, British Airways og Lufthansa-gruppen har lenge hatt full servering på sine premium-produkter i Europa.
Vi krysser fingrene for at også disse delene av produktet kommer på plass – akkurat nå føles det mer som det er en del av spareplanen å holde dette tilbake så lenge som mulig. Det oppleves som et mangelfullt produkt når kundene kjøper en tjeneste og det helt klart mangler viktige fordeler. Dette uten at prisen er redusert.
Artikkelen er opprinnelig skrevet for insideflyer.dk av Henrik Olsen.
Legg igjen en kommentar