SAS og Mikkeller vinner Monocle Travel Top 50 Awards

Mikkeller

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

SAS og Mikkeller vant prisen for “Top onboard tipples” i Monocle Travel Top 50 Awards, som akkurat er avholdt

Mikkeller ølet, som har vunnet prisen er en øl, som ble lansert i anledning  av oppstarten av SAS ruten fra Stockholm til Hong Kong. Det var den første i serien RAS og fikl navnet “RAS No 1 – Sweet & Sour”. Den ble brygget i et opplag på totalt 1.888 flasker, hvor tallet “8” var et symbol på lykke i den kinesiske kultur.

RAS No 1 – Sweet & Sour. Den første flasken i en serie av 5, som var i 750ml flasker. De er kun servert til reisende i SAS Business Class

Ølet har en base, som er tilsatt fermenteret mango, som er med til at gi den en spesiell smak.

Mikkel Borg Bjergsø, stifteren af Mikkeller siger:

Hong Kong has a special place in my heart, because my wife’s family is from there. I love Cantonese food which made it easy for me to find the inspiration for the beer

Du kan lese mere om undersøkelsen, som Monocle har gjort her.

SAS og Mikkeller fortsetter sitt samarbeid, og akkurat nå serveres det en “Plane Ale”.

Artikkelen er opprinnelig skrevet av Henrik Olsen for Insideflyer.dk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *