Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Det viser HR-selskapet Randstads kåring av landets mest attraktive arbeidsgivere.
Selskapet har for tredje gang gjennomført undersøkelsen Randstad Employer Brand Research. Dette er verdens største HR-undersøkelse og gjennomføres av Kantar på vegne av Randstad. Undersøkelsen har mer enn 190 000 respondenter i 34 markeder.
I undersøkelsen kommer Scandic Hotels best ut av samtlige reiselivsbedrifter og hotellkjeder i Norge, og havner på 15. plass på listen over det norske markedets 75 største arbeidsgivere.
Dette er et stort kompliment til Scandic og måten vi driver selskapet vårt på. Vi er opptatte av mangfold, og har blant annet introdusert en egen rekrutteringspraksis for å bidra til et mer inkluderende arbeidsliv. Vi har arbeidsplasser spredd over hele landet, og hos oss er det rom for å være seg selv, og for å utvikle seg.
Elin Ekrol, HR-direktør i Scandic Hotels Norge.
Svært høy score på arbeidsmiljø
Randstad, som står bak arbeidsgiverundersøkelsen, er verdens største selskap innen HR og rekruttering, og har nærmere 35 000 medarbeidere verden over. De opplyser i sin rapport fra undersøkelsen at de fem største driverne for valg av arbeidsgiver i det norske markedet er godt arbeidsmiljø, god opplæring, attraktiv lønn og goder, interessante arbeidsoppgaver og jobbsikkerhet.
Godt arbeidsmiljø er den viktigste driveren for norske arbeidstakere når de skal bytte jobb eller velge å bli værende hos nåværende arbeidsgiver. Det at Scandic Hotels blir vurdert svært høyt på denne driveren, viser at selskapet har lykkes i sin kommunikasjon mot potensielle nye ansatte.
Selskapet scorer vesentlig høyere enn sine konkurrenter, noe som også vil gi et fortrinn når reiselivsbransjen etter hvert kommer tilbake i full drift og skal rekruttere nye medarbeidere.
Christian Børresen, markedssjef i Randstad
Økende attraktivitet
Børresen forteller at det i øyeblikket er stor aktivitet på arbeidsmarkedet, og at antall stillinger øker fra uke til uke. Han spår stor kamp om de beste hodene i andre halvdel av året, og understreker at selskapene som på forhånd har bygget seg opp en posisjon som en attraktiv arbeidsgiver vil ha et stort fortrinn.
Dette er ikke første gang vi måler verken Scandic eller reiselivsbransjen. Det som er svært positivt er at attraktiviteten til selskapet øker mer enn bransjen, så i et vanskelig år har Scandic likevel klart å etablere og styrke sin merkevare som arbeidsgiver. Dette er imponerende, da vi som regel ser at det motsatte skjer i slike situasjoner.
Christian Børresen, markedssjef i Randstad
Foto: Scandic Hotels
Legg igjen en kommentar