Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
For første gang har hoteller fått en egen klasse i SeeYou sin årlige kundeservicepris og det er i år Scandic Hotels som stikker av med førstepremien. Av flyselskapene er det Norwegian som kommer best ut.
Helt siden 2007 har SeeYou i samarbeid med Confex arrangert Kundeserviceprisen. Det hele startet som et svar på en undersøkelse av Norges dårligste kundesenter. Undersøkelsen Kundeserviceprisen – «Best i test» gjennomføres hvert år og flere og flere kundesentre deltar. Det er i år innført nye klasser, blant annet for hotellopphold, hvor Scandic stikker av med førsteplassen.
Selve kåringen har i år vært digital og kan sees på SeeYous nettsider.
Scandic best av hotellene
Scandic gikk helt til topps i klassen for hoteller med en poengsum på 83,5. I oversikten over alle bransjer ender Scandic på 10. plass. Poengsnittet i hotellklassen var på 66,6 og snittet for samtlige klasser var på 73,9. Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Norge, Tine Birkeland Westby, er svært fornøyd med at kundesenteret gikk helt til topps i hotellkategorien når beste kundesenter ble kåret torsdag.
– Vi er veldig stolte og glade over å få denne prisen. Ekstra hyggelig er det med en slik utmerkelse i det som er en tøff og krevende tid for hele bransjen, sier hun.
Med en poengsum på 83,5 poeng troner Scandic alene på toppen. På andreplass kommer Best Western langt etter med 65,7 poeng. Aller sist kommer Nordic Choice med 60,7 poeng, men fra andreplass og nedover er det ganske jevnt på resultatlisten.
Norwegian best av flyselskapene
Kundeserviceprisen 2019 hadde en egen klasse for flyreiser, men denne klassen er i år blitt en del av klassen Persontransport. Av flyselskapene er det Norwegian som gjør det klart pest med en score på 73,1 poeng. Dette er en drastisk forbedring fra i fjor, hvor Norwegian endte på sisteplass med kun 50,6 poeng. SAS som fjor havnet på førsteplass med 71,4 poeng får i år kun 51,8 poeng, med bare Widerøe og Avinor under seg på resultatlisten med henholdsvis 50,0 og 47,2 poeng.
Kåring av vinnerne i Kundeserviceprisen skjer vanligvis på Call Center Dagene som arrangeres av Confex. På grunn av korona-situasjonen, er dette arrangementet utsatt. Kåringen har derfor vært digital i år, men premieutdelingen vil skje på Call Center Dagene 2020.
Foto: Scandic Hotels / Norwegian / SeeYou
Legg igjen en kommentar