Singapore Airlines vurderer «Dine on demand» i business class

Singapore Airlines Lobster thermidor i first class og suites

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Dette er et område vi lenge har ventet på at Singapore Airlines skal forbedre. Det vil etterhvert bli et «krav» at det er mulig å velge når og hva du vil spise.

Singapore Airlines har allerede en tilnærmet fullkommen service i sin Business Class. Du kan bruke deres online menykart, «Book the Cook» og velge hvilke retter du vil ha lenge før du drar til flyplassen. Med «Dine on Demand» vil det totale produktet bli forbedret ved at den reisende på lange flyturer selv kan velge når den vil spise eller sove.  Man trenger ikke tilpasse seg etter den normale rytme hvor du spiser, så sover/slapper av for så å spise igjen 1-2 timer før landing.

I følge nettsiden, Executive Traveller, så vurderer Singapore Airlines å teste ut «Dine on Demand» i første halvdel av 2020.

Flyselskapet uttaler følgende til Executive Traveller:

Singapore Airlines is always looking to evolve the meal service inflight, whether it be a flexible dining approach or a (full) dine on demand approach, and passengers are telling us this maybe is something that we should be working towards.

– Antony McNeil, Singapore Airlines Director of F&B

Singapore Airlines business class

Større utvalg og endringer i «Book the Cook»

Når «Dine on Demand» blir innført, hvilket vi forventer at det gjør i løpet av 2020, så vil du som reisende kunne velge fritt fra menyen ombord og samtidig på forhånd kunne bestille en rett via «Book the Cook». Det betyr at du for eksempel kan velge kjøtt fra én rett og så grønnsaker og ris fra enn annen hvis du skulle ønske det.

For personalet om bord i flyet så betyr dette at deres rutiner i løpet av en flygning endrer seg. De må være forberedt på å servere måltidene slik som du ønsker det, og ikke minst når du måtte ønske det.  Catering-leverandørene til flyselskapet må også tilpasse sin logistikk med tanke på hvordan maten pakkes.

Singapore Airlines forteller videre til Executive Traveller at «Book the Cook»-konseptet vil endre seg. Én av de mest etterspurte rettene er deres Lobster Thermidor, og den vil sannsynligvis bli én av de rettene som endres – kanskje til en mer sunnere versjon eller til andre varianter av hummerretter.

Singapore Airlines Book the Cook

Fordeler og ulemper

Det er helt klart fordeler ved «Dine on Demand»-konseptet for den reisende. Vi ser det som en stor forbedring med tanke på å gjøre reisen mer personlig og tilpasset deg som reiser i Business Class.

Det vil på den andre side bli mer trafikk i midtgangen og kabinen generelt siden passasjerene spiser og sover på forskjellige tidspunkt. Ett eksempel vil kunne være at du sitter ved vinduet og de to på midtrekken ved siden av deg skal ha måltid når du skal sove. Besetningen vil da komme flere ganger ned i gangen og servere retter og tilhørende drikke.

Overordnet sett mener vi at dette er et positivt tiltak som vi ønsker velkommen. Det blir spennende å se når og på hvilke ruter Singapore Airlines kommer til å teste ut dette.

Denne artikkelen ble først publisert av Henrik Olsen for InsideFlyer.dk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *