Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Budget Aviation Holdings (BAH) firmaet som driver selskapene Singapore Airlines, og lavprisselskapene Scoot og Tigerair, har bekreftet de vil føre en felles merkevare og AOC for sine to lavprisselskaper.
I en børsmelding til Singapore Exchange (børsen i Singapore) ble det i forrige uke rapportert at BAH forventes å fullføre overgangen til et enkelt AOC (Air Operators Certificate). Meldingen inneholdt også informasjon om at hele virksomheten skal drives under merkevaren Scoot. Dette forventes gjennomført i løpet av andre halvdel av 2017.
«Integrasjonen forventes å bli realisert mellom midten og slutten-2017. Forutsatt at hele spekteret av kommersielle, operasjonelle og regulatoriske hensyn er i varetatt»
«Dette vil omfatte ruteplanlegging og forbindelser, samt en sømløs integrasjon for kundene herunder en felles nettside, kontaktsenter og innsjekkingsskranker.»
BAH paraply
Under BAH paraplyen har de to selskapene allerede begynt å dele viktige funksjoner. Dette gjelder blant annet salg og markedsføring, IT, planlegging og drift.
I en kommentar til fusjonen sa BAH konsernsjef, Lee Lik Hsin at Tigerairs virksomhet vil dra nytte av styrken i Scoots sterke merkevare for den videre vekstfasen.
Konsolideringen vil også medføre at Scoot, som spesialiserer seg på widebody og long-haul flighter, vil utvide sin markeds dekning i det regionale asiatiske markedet som hittil har vært Tigerairs domene.
Tigerair er et lavpris- flyselskap fra Singapore. Selskapet blei grunnlagt i 2003 som Tiger Airways. Første flyging blei gjennomførte i september 2004. Hovedbasen er Changi internasjonale lufthavn. Tigerair flyr til destinasjoner i land i Asia og Stillehavsområdet. Flyflåten består av Airbus A320,
Scoot er et lavpris-flyselskap fra Singapore som har spesialiset seg long-haul ruter, og eies av Singapore Airlines. Flyselskapet begynte å konvertere sin flåte til Boeing 787 fly fra 2015. Hovedkontoret ligger på Singapore Changi Airport.
LCC-konsolidering
Det ventes flere konsolideringer i LCC-bransjen. Volum er viktig, noe Ryanair og Norwegian har tatt konsekvensene av. Vi tror det blir ytterligere konsolideringer i det europeiske markedet i 2017-2018.
Kilde: New Strait Times & Wikipedia.
Legg igjen en kommentar