På chartertur med «Frequent Flyers»

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

I forrige uke var over 160 «frequent flyers» fra hele verden samlet for å reise på chartertur sammen. Ja, det høres kanskje umiddelbart noe rart ut, for normalt er nok charterreiser noe mange frequent flyers holder seg langt borte fra, så hvordan kan det ha seg at man plutselig har samlet så mange på samme fly?

Svaret er enkelt. Denne charterreisen er noe utover det vanlige og temaet for «utfluktene» på turen handler om nettop fly, flyselskaper, bonusprogrammer, hoteller og flyplasser. Dette eventet går under navnet «Star MegaDo» og dette var sjette gang det ble arrangert.

Tradisjon tro ble billettene revet bort på få dager. Til tross for at billettprisene startet på 1000 US Dollar – pluss hotellopphold og eventuelle flyvninger til Stockholm og hjem fra London, så er det ytterst ettertraktet å delta på MegaDo – og det er ikke uten grunn.

Bli med bak lukkede dører
Star MegaDo åpner dører for deltakerne som normalt meget sjelden blir åpnet. Eksempelvis var det denne gangen arrangert en hel dag sammen med SAS på hovedkontoret i Frösundavik, hvor det ble fortalt om ruteutvikling, livet i cockpit, nye kabiner og ikke minst om fremtiden for lojalitetsprogrammet EuroBonus. SAS-folkene stilte velvillig opp for å fortelle og ikke minst svare på spørsmål fra deltakerne.

Besøk hos SAS på hovedkontoret i Frösundavik:

 

Intervju med Nils Lindhe, Sjef for EuroBonus:

 

Kvelden bød på et lite arrangement holdt av Singapore Airlines. Her viste Singapore Airlines blant annet en kopi av trofeet fra Singapore Formel 1, noe som var et populært fotoobjekt. Her ble også selskapets nye Premium Economy-kabin presentert, samt at Star Alliance inviterte til workshop rundt fremtidens mobile løsninger.

0665_n-467x350

Eget charterfly
Etter en spennende dag hos SAS og kveld med Singapore Airlines gikk turen videre tirsdags morgen mot Arlanda flyplass utenfor Stockholm.

Her ventet et SAS Boeing 737-fly som var chartret spesielt til dette MegaDo-arrangementet. Flyet skulle ta deltakerne fra Stockholm til Airbus-fabrikken i Toulouse i Frankrike, før det senere samme dag ville fly alle videre til London.

Å være med ombord på et slikt fly under Star MegaDo er mildt sagt en spesiell opplevelse. Ikke minst fordi cateringen er som i de virkelig gode gamle dager. Her mangler absolutt ingenting, og maten er av god kvalitet og drikkevarene er både mange og gode. Det skjer i tillegg stort sett alltid noe uventet ombord.

Her er litt bilder fra årets MegaDo-charter:

Personalet var iført kledelige vikinghjelmer.
Personalet var iført kledelige vikinghjelmer.
Personalet var iført kledelige vikinghjelmer.
To kvinnelige kapteiner med hver sin vikinghjelm.

 

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Besøk hos Airbus
Etter en festlig flytur fra Stockholm til Toulouse ble hele gruppen hentet og kjørt til Airbus-fabrikken. Her ble det virkelig åpne dører som normalt er helt lukket for allmennheten. Airbus lot alle besøke et av deres testfly, en Airbus A380 som var det andre flyet av denne modellen som noensinne ble bygget. Flyet benyttes stadig til testflyvninger.


Denne bildekrusellen krever javaskript.

Deltakerne fikk også være med på et besøk på det relativt nyåpnede Aeroscopia Museum:

Denne bildekrusellen krever javaskript.

En dag i London
Etter et spennende besøk hos Airbus gikk turen igjen videre med charterflyet fra SAS. Denne gangen var det London som var destinasjon og som også markerte slutten på charterturen.

Kvelden bød på en mottakelse hos Radisson Edwardian Bloomsbury, hvor det blant annet ble trukket ut lodd for en rekke flotte premier. Her ble det blant annet trukket heldige vinnere av en stor flymodell fra SAS, 2 x 50.000 bonuspoeng fra Club Carlson, Weekendopphold på Radisson i Skandinavia, flymodeller fra Star Alliance og mye mye mer.

Onsdagens program inneholdt omvisning på den helt nye Terminal 2 på London Heathrow. Her fikk man besøkt de fleste loungene, samt sett på de øvrige fasilitetene som terminalen tilbyr. I tillegg fikk deltakerne omvisning på Singapore Airlines Airbus A380, og dens sagnomsuste Suites Class.

image_7
Setet i Suites Class.

 

IMAG2501
Midtsetene i Suites Class kan konverteres til dobbeltseng.

 

 

Vil du se flere bilder og lese mer om Star Mega Do? Se Star MegaDo Facebook-sider..

(Artikkelen er skrevet av Flemming Poulsen og ble opprinnelig publisert på Bonusfeber.dk)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *