Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Uniteds nye Polaris Business Class er allerede introdusert. I den første perioden vil ikke alle Uniteds fly være utrustet med de nye setene. Polaris-konseptet har bedre ombord service, inkludert pyjamas og tøfler på de lengste rutene.
Fra et PR-perspektiv, har United hatt en nær feilfri utrulling av sitt nye Polaris Business Class konsept. Men klarer flyselskapet å møte kundenes forventninger?. Eller har selskapet tatt seg vann over hodet og lover mer enn hva de kan levere?.
Siden United Airlines opererer globalt, og flyr så langt som Sydney, Singapore, Paris, og Xi’an, Kina, bruker flyselskapet ofte en myk cutover når tjenester og konsept skal endres.
Men det er ikke tilfelle med Uniteds nye Polaris Business Class, som ble lansert 1. desember. Hver flyavgang med avgangstidspunkt etter 12:01 am lokal tid skal ha det nyeste nye. Det betyr nye servietter, bestikk, tallerkener, duker, mat menyer, tepper og madrass pads, og massevis av andre tjenester passasjerene kanskje ikke merker. På de aller lengste flyreisene tilbys både tøfler og pyjamas.
Polaris kjøkken
United har også tatt skikkelig grep hva maten angår. Uniteds kokker hevder at de har utviklet hele 96 nye forretter, 48 nye salater, og 240 nye hovedretter, som alle måtte være klar til take-off på torsdagens flyreiser.
Det gjorde innføringen av Polaris til en langt større logistisk utfordring enn de typiske endringene i United eller noe annet flyselskap. Og det er grunnen til at United etablerte en 24/7 kommandosentral, hvor ansatte kan ringe med spørsmål og bekymringer.
«Jeg har aldri sett en endring i denne størrelsesorden» «Det er mye lettere for oss å gjøre en myk cutover. Men vi følte at det ikke ville være en riktig tilnærming for et konsept som United Polaris «.
Maria Walter, Direktør for merkevare og strategi, United Airlines
Om noen av selskapets produkter noen gang har vært så «hypet» som Polaris, har dette vært et prosjekt drevet av administrerende direktør Oscar Munoz, som overtok roret i slutten av 2015.
United har lagt ned en betydelig innsats i kundeundersøkelser og utvikling, og hevder at de har brukt 12.000 timer å spørre ansatte og kunder om hva de ønsket. Ønsket er å gjenvinne sin posisjon i markedet, hvor selskapet har tapt andeler de siste årene til konkurrenter, og mange av disse tilbyr mer komfortable seter og bedre service.
Polaris lounger
Før hver flyging, vil passasjerene få en e-post hvor de blir fortalt hva de kan forvente. En passasjer med avgang fra Chicago vil bli informert om den nye Polaris loungen, mens en passasjer som drar fra Los Angeles ikke får det siden loungen enda ikke er åpen.
Fotos: United.com
Legg igjen en kommentar