Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Japans største flyselskap, All Nippon Airways (ANA), har samarbeidet med arkitekt Kengo Kuma og de britiske designerne i Acumen om et fullstendig redesign av 12 Boeing 777-300ER-fly. Med banebrytende teknologi og moderne design skal de nye kabinene på uovertruffen komfort og bekvemmelighet.
At flyselskapene kniver om å ha det beste business class-produktene har vi sett lenge. At et flyselskap i dag satser tungt på first class er imidlertid ganske uvanlig, i en tid hvor flere og flere selskaper helt eller delvis dropper første klasse om bord. Allerede 2. august skal den første redesignede Boeing 777-maskinen settes inn på ruten mellom Tokyo Haneda og London. Den nye kabinen er et resultat av fem år med design utvikling, hvor All Nippon Airways har samarbeidet med den japanske arkitekten Kengo Kuma og det britiske designhuset Acumen. ANA har er rangert som fem-stjerners flyselskap syv år på rad, og viser med dette at selskapet er tittelen verdig.
– Samarbeidet med Kuma og Acumen viser at ANA har hentet innspill fra de mest innflytelsesrike stemmene i designmiljøet for våre nye, innovative kabindesign, sier Hideki Kunugi, administrerende direktør i ANA. – I 2010 var vi først ute i Japan med å introdusere seter som kan legges helt ned og direkte tilgang til midtgang for alle seter. For at ANA fortsatt skal sette en global standard for komfort, visste vi at vi måtte hente ny inspirasjon fra profesjonelle designere. Vi vil omarbeide hele flyopplevelsen og heve alle nivået på alle deler av reisen for våre passasjerer.
«The Suite» First Class
Blant de mest iøynefallende endringene i det ombygde flyer er de helt nye first class-setene. The Suite er designet med kompromissløst fokus på detaljer. Her får vi helt lukkede suiter, inspirert av japanske luksushoteller, med enda bedre plass enn før. Av nye funksjoner finner vi dører som kan lukkes helt og en 43’’ skjerm med 4K-oppløsning, den første av sitt slag om bord i et fly. The Suite har også bevegelig skillevegg som kan justeres for å slå sammen to suiter. En elegant, mørk treutførelse sørger for den ultimate opplevelsen av luksus.
«The Room» Business Class
Hjertet i ANAs nye kabinprodukt er det helt nye business class-setet The Room. The Room vil få fleksible dører som både kan gi privatliv, men også mellom tilknyttede seter. Annenhver seterad står mot hverandre, slik vi kjenner fra Qatar Airways QSuite. Har kan man nyte måltid med familie og venner, eller ha møte med kollegaer i luften. The Room er en solid oppgradering av både plass og komfort sammenlignet med tidligere produkter. Business class-setene er blant verdens største og dobbelt så brede som de gamle business class-setene. Det er også rikelig med oppbevaringsrom.
For en varm og hjemmekoselig atmosfære i kabinen, har Kengo Kuma preget setene med tre ulike typer treutførelse inspirert av moderne japanske hjem.
Ny Premium Economy og økonomiklasse
For å feire Japans rike historie er de nye setetrekkene i økonomiklasse og Premium Economy utformet med japanske mønstre som gjenskaper passasjerenes reise fra avgang til landing. De ikke-repeterende mønstrene gjør at hvert seteomslag vil være unikt. Reisen gjøres også mer behagelig med forbedrede skjermer og underholdningssystem, og nakkestøtter som kan justeres over seks forskjellige akser.
Dette er den samme oppgraderingen som nylig ble installert i ANAs Boeing 787-10 Dreamlinere.
Oppgradert underholdningssystem
ANA vil som første flyselskap i verden introdusere skjermer med 4K-oppløsning i business class og first class. Foruten filmer og tv-serier, kan skjermene også brukes til å regulere belysning og sete.
Underholdningssystemet i alle klasser drives av ANAs My Sky Channel-system for en skreddersydd underholdningsopplevelse. Apper for Android og Ios gjør det mulig å velge innholdet man vil se før flygningen og lage spillelister. Passasjerene kan også bruke mobilen eller nettbrettet til å styre underholdningssystemet, eller til og med spille av innholdet.
Absolutt alle deler av kabinen er oppgradert og det ser ikke ut til ANA har spart på noe. Foruten oppgraderingen av kabinen, kan vi også vente oss nye menyer, nytt bestikk og nye amenity kit.
Vi gleder oss til å prøve!
Hva synes du om ANAs nye First- og Business-produkt? Bli med i diskusjonen på fourmet vårt!
Legg igjen en kommentar