Air France satser hardt i premium segmentet

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Under den 38. gjennomføringen av reiselivsmessen IFTM Top Resa presenterte Air France sin strategi for å oppgradere sine produkter og tjenester. Selskapet avduket sin nye tilbud i premium segmentet.

«I et bransjemiljø som bidrar til å utveksle erfaringer, tilbyr denne messen en ideell mulighet å bygge våre relasjoner med kommersielle aktører i turistnæringen. Vi deler de samme utfordringene overfor turistenes desillusjon om Frankrike i dag mer enn noen gang tidligere, ønsker vi å bevare disse tette bånd. »

Jean-Marc Janaillac, styreformann og CEO i Air France-KLM.

«Vår siste generasjons kabiner ble lansert i 2014, og har vært godt mottatt  av våre kunder. Air France er i betydelig fremgang i rangeringen av de beste globale flyselskapene.»

Boeing 787-9

9. januar 2017 vil Air France starte sin første kommersielle flyvningen med Boeing 787-9 mellom Paris og Kairo, Egypt. For Air France og deres kunder vil Boeing 787 bety følgende nyheter:

  • Air France nyeste kabiner i Business (30 seter), Premium Economy (21 seter) og Economy (225 seter)
  • Wi-Fi om bord
  • Mer plass og komfort med de nye Premium Economy setene
  • Vinduer som er ca 30% større enn på tilsvarende fly
  • Redusert drivstofforbruk på ca 20% sammenlignet med tidligere generasjoner av fly
  • Et betydelig redusert  CO2-utslipp (ca 20%) og mindre støy.

Ved innføringen av denne flytypen vil Air France gjennomføre fire spesielle velkomst tilbud på flybilletter den 7. og 8. januar 2017  til og fra Paris. Dette er ruter med flytid over 2 timer og 30 minutter. Billettene legges ut for salg i begynnelsen av desember.

Bordservering i Business klassen

Siden mai 2016 har Air France kunnet tilby bordservice i Business kabinen på utvalgte flyvninger fra Paris-Charles de Gaulle til Singapore og New York-JFK.

Med denne nye servicen ønsker Air France  å ta i mot sine passasjerer på samme måte som en fin franske restaurant. Med personlig service og estetikk,  tar kabin besetningen enkeltbestillinger fra hver passasjer. Ombord er bordet dekker som i en restaurant. På denne måte er det ikke er flere traller som ruller gjennom kabinen. Hver eneste rett er anrettet og servert av mannskapet for å fremheve det franske kjøkkens kulinariske herligheter.

På samme måte som de beste restaurantene og til å følge denne nye bordservice, har Air France utarbeidet særlig opplæring program for sin kabinansatte, i samarbeid med Paul Bocuse Institute.

I lys av den nye servicen vil Air France tilby dette på ruten til Tokyo-Haneda (HND) allerede innen utgangen av året. Det vil innført på øvrige ruter i 2017.

air france-premium-seat

Et nytt Premium økonomi sete

Air France fornyer også setene i Premium Economy kabinen for å gi sine kunder med enda mer komfort. Re-designet er gjennomført basert på tilbakemeldinger fra kundene. Noen av de nye detaljene som er i luften fra 9. januar 2017  på første kommersielle flyvning av Boeing 787 er.

  • En 2,5 cm-bredere sete, med mer komfortable sitteputer og en forstning i korsryggen
  • Mer benplass og økt avstand mellom seteradene på 5 cm
  • Et fast-shell sete, populær blant selskapets kunder
  • Mulighet for recline på 130 ° for å fremme kvaliteten på søvn
  • Mer plass mellom setene med en sentral armlene måle ytterligere 2,55 cm
  • Et spor skåret i setet bordet slik at passasjerene å holde sin bok eller nettbrett

Kilde: Pressemelding Air France & Routes Online

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *