Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
Hva skal til for å drive et av verdens mest vellykkede flyselskaper? I denne filmen kan du bli med bak kulissene til Singapore Airlines i en av de travleste ukene i året.
Fra ingeniører som vedlikeholder flåten på 108 fly til laget som forbereder 20.000 måltider om dagen, er kameraene til National Geographic med på kryss og tvers av flyselskapets nettverk for å presentere innsiden av selskapets daglige utfordringer.
Reisen begynner med kaptein Alan Chan, en pilot med 39 års erfaring. Vi blir med på Changi Airport Terminal 3, der han forbereder seg på å fly til Hong Kong. Vi følger kaptein Chan gjennom forberedelsene for å fly en Airbus A380, verdens største kommersielle passasjerfly.
Changi Airport er forbindende knutepunkt og hjemmebase for Singapore Airlines, med 120 fly som ankommer og reiser daglig. Stasjonsleder Quentin Chin har til oppgave å sørge for at alle flyene kommer avgårde når de skal. Vi ser på hvordan Quentin og hans team takler en forsinkelse, og hvordan de håndterer passasjerer som har mistet sin connection.
8000 kabinpersonell
På Singapore Airlines Training House ser vi hvordan kabinpersonalet er forberedt på livet i himmelen. Hva tar det for å bli med i flyselskapets ledd? Vi møter en rekke nye kabinpersonalstudenter midt i et 15-ukers langt kurs for å bli et fullverdig medlem av kabinpersonellet til Singapore Airlines. Vi følger dem som de er i sikkerhetstrening, og oppdager at livet som kabinpersonale er mer enn service og smil.
Pilot Melvin Sim har fløyet i 6 måneder, men er tilbake i treningssenteret for en ferdighetsprøve. Vi blir med i Melvin i en Boeing 777 flysimulator, da han påtar seg en test av hans pilotferdigheter. Hvis han ikke består testen, kan Melvin risikere å bli satt på bakken.
For å holde tritt med antallet av flybevegelser hos Singapore Airlines, er inflight catering-teamet opptatt av å produsere 20.000 måltider om dagen. Vi følger Paolo Zambrano og Richard Neo som de viser oss hvordan menyene er designet, testet og administrert.
Vi ser inn i fremtiden og blir med i designteamet for å få en sniktitt i neste generasjons underholdningssystem for fremtidige fly. Hvilke hensyn må man ha ved utformingen av kabinens utseende og toppmoderne inflight underholdningsopplevelse?
Vil du se mer video?
Bli med Qantas fra London til Sydney eller Boeings 737 MAX9 og Dreamliner 787-10 i luften.
Kilde: National Geographic
Legg igjen en kommentar