Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
British Airways har i dag avduket sitt helt nye business class-sete Club Suite. Det har vært høye forventninger til det nye business class-produktet og flyselskapet bekrefter at Club Suite kommer med lanseringen av Airbus A350 i juli.
British Airways Club Suite vil som forventet ha 1-2-1 setekonfigurasjon og direkte tilgang til midtgang fra alle setene. Suitene har selvfølgelig seter som kan legges helt flatt og en dør som kan lukkes for enda bedre privatliv.
De nye setene vil i tillegg ha 40 prosent mer lagringsplass, personlig skap og speil. Høyhastighets WiFi fra gate til gate kommer også, samt strømuttak og USB, og et moderne underholdningssystem med 18,5’’ skjerm.
Airbus A350
De nye Airbus A350-flyene vil i seg selv oppleves som en oppgradering. Reduserte støynivå, ekstra takhøyde og stemningsbelysning i kabinen vil gjøre flyturen mer behagelig i forhold til flytypene i dagens flåte. Luften i kabinen er også bedre takket være høyere luftfuktighet og et kabintrykk tilsvarende 1 800 meter over havet. Til sammenligning tilsvarer kabintrykket i en Boeing 777 en høyde på 2 400 meter over havet.
Det er også miljømessige fordeler med å fly en moderne Airbus A350. Sammenlignet med forrige generasjon langdistansefly er drivstofforbruket opptil 25% lavere, noe som gir lavere utslipp.
Dropper First Class
Airbus A350 flyene vil ha tre klasser. I tillegg til de 56 Club World-setene vil de nye flyene ha siste versjon av World Traveler Plus-kabinen med 56 seter. World Traveler Plus vil få et nytt interiør, nye dyner og puter, nye komfortpakker, og forbedret service med bedre mat og drikke.
Airbus A350-flyene vil ikke ha First Class. Enn så lenge kan vi bare spekulere i om British Airways på sikt vil droppe First Class helt, eller om de vil oppgradere produktet til noe enda mer spektakulært enn Club Suite.
Starter med flygninger til Europa
I første fase av utrullingen av Airbus A350 vil flyene bli brukt på ruter mellom London og Madrid. Dette for å la piloter og øvrig besetning bli fortrolig med den nye flytypen.
I fase 2, som starter 1. oktober 2019, vil flyene bli brukt på langdistanseruter. I løpet av denne perioden vil British Airways motta ytterligere tre Airbus A350-maskiner. I tillegg skal to av dagens Boeing 777-maskiner bygges om med ny kabin.
I begynnelsen av 2020 starter tredje fase hvor British Airways gradvis vil rulle ut Club Suite på enda flere langdistanseruter.
– Leveransen av vår første A350 med vår nye Club Suite er en av de mest spennende delene av vårt 6,5 millarder GBP store investeringsprogram, sier administrerende direktør i British Airways, Alex Cruz. – Alle de nye suitene har direkte tilgang til midtgangen og egen dør. Det nye designet er utarbeidet som et direkte resultat av tilbakemeldinger fra våre kunder. Vi har jobbet hardt for at alle deler av Club World-opplevelsen, fra våre nyoppussede lounger til den nye fourmetmenyen fra Do&Co på flygninger fra Heathrow og det luksuriøse sengetøyet fra The White Company, utråler britisk stil og holder kvaliteten våre kunder forventer fra oss.
En del av et større forbedringsprogram
British Airways store forbedringsprogram har kostnad på rundt 6,5 milliarder britiske pund. Forbedringer i dagens First, World Traveler Plus og World Traveler er også en del av dette programmet. Blant forbedringer som har kommet eller er på vei, finner vi flymat fra Do&Co, høyhastighets WiFi og åpning av nye lounger over hele verden.
– British Airways har en av Europas største langdistanseflåter og mest vidtrekkende globale nettverk. Det vil derfor ta litt tid før de nye kabinene er tilgjengelig for alle våre reisende. Vi håper at etter hvert som flere av våre kunder får oppleve Club Suite, vil de ha samme glede av å reise i den som vi har hatt av å designe den, sier Alex Cruz.
Tror du British Airways’ nye business class blir så bra som det ser ut til? Diskusjonen er allerede i gang i forumet vårt.
Legg igjen en kommentar