Slutt på gratis servering: British Airways og Marks & Spencer med ny catering meny

LONDON, UK: 
British Airways and Marks & Spencer partner to provide Food on the Move for short-haul fliers
(Photo by: Nick Morrish/British Airways)

Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.

Det har sirkulert flere rykter om at British Airways var i prossess ved å innføre en Buy-on-Board i selskapets økonomiklasse. InsideFlyer var det eneste nordiske mediet som var invitert til en pressekonferanse som ble avholdt i M&S Headquarter i London hvor konseptet ble publisert.

Pressekonferansen ble holdt hos Marks & Spencer i London – og vår mann i «byen» var Henrik Olsen fra vår søster-side InsideFlyer.dk.

British Airways skal samarbeide med en annen stor aktør i det britiske markedet nemlig  Marks & Spencer. Reisende på selskapets short haul ruter vil få muligheten til å kjøpe et premium mat utvalg.

Den nye British Airways-menyen, som vil erstatte flyselskapets nåværende gratis snacks, vil inneholde elementer fra «M & S Food on the move» sortimentet og vil være tilgjengelig i selskapets økonomiklasse på kortdistanse og innenlandsruter fra Heathrow og Gatwick allerede fra 11 januar 2017. Fra London City og London Stansted først fra sommeren 2017.

ms-sandwich
Faksimile av meny-kartet – (C) British Airways

 

Catering samarbeid

  • To store britiske merkevare leverandører i partnerskap
  • Flyselskapet lytter på tilbakemeldinger og gir kundene valgfrihet og kvaliteten de har bedt om
  • Utvalget er M & S kundenes favoritter
  • Alt på menyen mat priset til under £ 5 – og kundene kan betale med Avios
  • Menyvalgene inkluderer vegetariske, glutenfri og sunne alternativer samt snacks
  • Skreddersydde menyalternativer og sesongmessige endringer blir introdusert i løpet av året
  • Første flyselskap til å tilby kjente smørbrød-produkter

Samarbeidet følger omfattende kundeundersøkelser og tilbakemeldinger. Kundene har vært misfornøyde med flyselskapets nåværende kortdistanse catering. Nå har de funnet ut at de reisende ønsker flere valg som gjenspeiler hva de normalt ville velge.

 «Vi vet at våre kunder forventer en flott opplevelse med British Airways. De har fortalt oss at vi er eksperter på fly og service, men når det kommer til catering på short haul ruter, ønsker de å velge fra et bredere spekter av premium produkter. Som British Airways,  er Marks & Spencer et velkjent, britisk konsept som er anerkjent og respektert. Det er således et ideelt partnerskap,  vi tilbyr våre kunder et utvalg av produktene de anerkjenner og verdsetter. »

Alex Cruz, CEO, British Airways

«Jeg mener bestemt det vi leverer er banebrytende og setter en ny standard i short haul catering. Vi vil tilby et utvalg av premium produkter, ferske mat alternativer og en meny som vil oppdateres kvartalsvis.

«Vi vil også gjøre det mulig for reisende å betale med sine Avios, poengene de opptjener gjennom Executive Club til å kjøpe mat. Vi vet at de er alltid på utkikk etter måter å bruke sin Avios og dette er et flott alternativ for dem. »

«Vi er stolte av å være leverandør til en stor britisk merkevare med et rykte for kvalitet og kundeservice som speiler vår egen. I 35 år har vi hatt et markedsledende «Food on the Move» konsept, og vi vil levere kundens favoritter og sunne valg til British Airways. Alt laget med fremragende ingredienser og kvaliteten du forventer fra M & S. »

Andy Adcock, Director Food, Marks & Spencer

 

Prisgunstig og varierende

Prisene vil variere fra £ 1 for chips opp til £ 4.95 for en kylling-salat. Gjennom året er målet å levere skreddersydde elementer designet spesielt for British Airways kunder, av Marks & Spencer. Elementer av menyen vil også endres på kvartalsvis basis for å reflektere årstidene.

Betaling vil være rask og enkel via debet- eller kredittkort, inkludert kontaktløse transaksjoner. Kundene vil også være i stand til å betale med Avios via BA app eller med deres Executive Club-kort.

Pick and Mix Catering (C) British Airways
Pick and Mix Catering (C) British Airways

Frokost-alternativene vil omfatte gresk naturlig yoghurt med sommerbær kompott og granola (£ 1.95), klassisk fruktsalat med ananas, melon, mango, eple, kiwi og blåbær (£ 3.10). De varme alternativene vil være M & S Café bacon roll med britisk avlet svin (£ 4,75) og en tomat og mozzarella focaccia (£ 4,75).

Ferske smørbrød vil være tilgjengelig, inkludert Aberdeen Angus biff med rød løk og chutney (£ 4,75) og den klassiske Ploughman Cheese lagret i ni måneder, tomater, sylte og blandet salat (£ 3.00).

Flyselskapet vil også tilby kundene en bar med full service med leskedrikker priset fra £ 1.50 og alkoholholdige drikker fra £ 4. Kaffe og te vil ikke være gratis – slik vi  kjenner det fra Scandinavian.

Club Europe catering

Club Europe (short-haul business class) kunder vil fortsette å bli tilbudt et fullt måltid gratis. Menyene vil bli forbedret og fornyet i løpet av våren 2017 som en del av endringene i short haul cateringen. Ytterligere detaljer om endringene vil bli kunngjort i den nærmeste fremtiden.

Catering på British Airways ‘langdistanseflygninger vil forbli uendret med gratis måltider tilgjengelig for alle kunder. De siste årene har flyselskapet økt utvalget av måltider om bord, og har lagt til muligheten for kundene til  å forhåndsbetale et utvidet måltid i økonomiklasse fra £ 15, og for å forhåndsbestille deres gratis måltid i World Traveller Plus (premium økonomi), Club World (business class) og First for å sikre at de får deres førstevalg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *