Denne siden kan inneholde links til partnere som støtter oss hvis du handler fra dem.
The Continent Hotel ble åpnet i vår og hadde i den forbindelse noen bra tilbud gående. Jeg hoppet på et av de og bestilte fire netter ved hotellet til litt over 600 kroner per natt, inkludert buffetfrokost. Hotellet eies av Compass Hospitality Group som har mange andre hoteller i Bangkok. Det var likevel et ukjent brand for meg, noe som gjorde meg litt skeptisk. Etter litt frem og tilbake endte jeg opp med å avbestille tre av nettene. Mye av grunnen til dette skyldtes at hotellets bassengområde virket veldig lite. Uheldigvis var frokost kun inkludert hvis man booket to eller flere netter, så dette tilbudet falt bort ved ombookingen.
Taxi ble valgt som transportmiddel til hotellet. Siden det er relativt nytt så var ikke hotellet kjent for sjåføren og han spurte flere ganger om vi ikke mente Intercontinental. Jeg hadde heldigvis grei peiling på hvor det lå etter å ha sjekket kartet tidligere. Selve innkjørselen til hotellet er anonymt og kan være vanskelig å få øye på.
Hotellet ligger kun noen meter fra Asoke lyskryss. Det er enkelt å komme seg rundt med både BTS- og MRT-stasjoner i nærheten, og for de som liker shopping så er Terminal 21 kun fem minutters gange unna. Alt dette kan nås ved å bruke fotgjengerbroene som henger under skytrainbanen. Sukhumvit road kan ellers by på det meste av underholdning, retauranter og shopping.
Fremme ved hotellet ble bagasjen tatt hånd om av porteren og båret opp trappene til hovedinngangen. Trapper opp til hovedinngangen er ikke særlig praktisk for et hotell, der folk stadig kommer og går med tunge kofferter. Lobbyen er ganske liten og har et lite loungeområde med bar, rett overfor selve resepsjonen. En kald velkomst av de ansatte i resepsjonen. Ikke så mye av det thailandske smilet å se der i gården. Innsjekkingen tok tid ettersom jeg ikke hadde passet mitt med meg. Dette hadde jeg nemlig levert fra meg ved den burmesiske ambassaden tidligere på dagen for å søke visum. Hele innsjekkingsprosessen føltes veldig rotete og det var ikke klart hvem av de tre i resepsjonen som tok seg av oss siden de byttet seg imellom hele tiden. Men etter litt venting ordnet det seg og romnøkkelen ble utlevert.
Rommet vi ble tildelt var et standard deluxerom, forholdsvis langt nede i bygget. Størrelsesmessig var rommet litt lite (28 kvm, i følge nettsiden), men inneholdt det mest nødvendige som skrivebord og en komfortabel lenestol (og seng, så klart). Safe var plassert i garderobeskapet. Hotellrommets viktigste «møbel», om jeg kan kalle det for det, er sengen og den var absolutt brukbar. Siden hotellet hadde åpnet kun noen måneder tidligere, så fremsto alt som nytt og dekoren var moderne.
Som på mange nye hoteller nå om dagen, så var det skillevegg i glass mellom badet/dusjen og resten av soverommet. Det er persienner som kan lukkes og åpnes etter eget ønske for de som føler det blir litt vell åpent. Badekåpe og tøfler var å finne på rommet og diverse toalettartikler lå pent i en skuff under servanten. Dusjen hadde dessuten «rainshower», noe som for meg (nesten) er en dealbreaker ved valg av hotell.
Av teknisk utstyr kan det nevnes at rommet var utstyrt med iPod/iPhone docking og en stor TV med et ganske bra utvalg av lokale og internasjonale tv-kanaler. Trådløst internett var tilgjengelig, gratis. Hastigheten var sånn midt på treet.
På toppen av bygningen ligger bassenget og baren H2O. Det er ikke store plassen man har å boltre seg på her oppe, men jeg syns de hadde klart å utnytte området på en bra måte. Ja, bassenget er veldig lite, men til gjengjeld så har man en fantastisk utsikt over Bangkok. Bare synd det ikke var en infinity-edge pool… I etasjene over/under bassenget finner man treningsrom, restaurant og barer. På grunn av det korte oppholdet, fikk jeg dessverre ikke testet ut disse fasilitetene.
Hotellet har kun 153 rom, fordelt på totalt 39 etasjer. Hver etasje rommer kun fire til seks rom siden bygningen er veldig smal. Et problem med designet av bygget er at det kun var to heiser tilgjengelig for gjester. Man må med andre ord belage seg på en del venting, særlig ved frokosttider.
Konklusjon:
Når det gjelder hotellets «hardware» var mye bra, men det var hovedsakelig på service at hotellet falt litt igjennom. Jeg følte ikke at personalet på noen måte prøvde å gi noe av seg selv og alt ble gjort uten særlig entusiasme og sjel. Kort og godt et likegyldig personale som ikke brydde seg om jeg var der eller ikke, noe som gjør at jeg ikke kan gi hotellet mer enn 6 av 10 poeng.
[box style=’info’]Quickfacts:
Lokasjon: Langs Sukhumvit Road, rett ved Asoke lyskryss
Rompris: Betalte ca 3.200THB
Bonuspoeng opptjent / program: Nei
Fordeler: Beliggenhet, nytt hotell, bra standard til en billig penge
Ulemper: Likegyldige ansatte, lite bassengområde, kun to heiser i bygget, trapp opp til hovedinngangen
Hjemmeside: www.thecontinenthotel.com [/box]
Legg igjen en kommentar