Stemmer det. Har ikke vært innom her siden siten en gang het Bonusfeber. Men tråden her bør vel omhandle streiken og det som skjer rundt denne, ikke en disputt mellom meg og @toberornot99. Poenget mitt var kun at kommentaren manglet kontekst og kunne enkelt misforstås da årsaken til avtalen er brutt av SPG ikke ble nevnt. PS. Har ikke vært fagforeningsmedlem siden midten av 90-tallet og ingen behov for å løpe LO's ærend.
Hvilke SAS-destinasjoner synes du det er vanskeligst å komme seg hjem fra denne uken? Jeg har tidligere sett etter fornuftige ruteflyvninger til Larnaca tidligere og LCA er ikke på topplisten min.
Det som er underlig er at når det blir åpnet for dispensasjon for å fly charterturister hjem er jo at man i løpet av en time eller to kan bli enige om hvilke destinasjoner dette gjelder? Det er også underlig at destinasjoner som "tilsynelatende" ligger utenfor dispensasjonens rammer blir fløyet av streikende piloter?
Har ingen formening om hvilken SAS destinasjon som er mest problematisk. Det er vel få om ingen av destinasjonene i VG artikkelen som er vanlige SAS destinasjoner, kun charter. Vet godt at LCA ikke er en SAS destinasjon, kun DY. LH og OS fra *A har daglige avganger året rundt. BA har vel i dsse tider 4-5 avganger hver dag fra LHR i tillegg til enkelte dager også fra LGW.
Blev blot i tvivl på grund af den sidste del af din sætning: ''... OM de finner en annen rute til deg/dere.'' Men ja, da skriver vi det samme
Hvordan du si at SAS har brutt en avtale du ikke kjenner innholdet i? Vet vi at avtalen inneholder at intensjonen er å hente hjem passasjerer fra steder med lavest kapasitet eller er det noe SPG har sagt i etterkant? Hvis det er veldig viktig for pilotene hvilke flyplasser dette gjelder så har @Eddie47 et veldig godt poeng at de kunne avtalt dette på forhånd i stedet for å være etterpåkloke.
Det er litt underlig at du endrer på det SPG selv sier i pressemelding, eller hva? – SPG har avtalt at SAS kan operere et begrenset antall flygninger til destinasjoner der det er få eller ingen alternativer for hjemreise. Dette tolker du altså som at det kun er destinasjoner med INGEN alternativer de kan fly fra. For oss andre som både snakker, skriver og forstår norsk er det helt åpenbart at man kan fly fra ganske mange andre steder når avtalen er formulert slik. SAS har ikke brutt noen avtale. At SPG (og du) blir snurt fordi man har satt opp flyvninger til Split og Palma sier mest om dere.
Sitter her og funderer på hvilke valg jeg skal ta... Utgangspunktet: Familieferie med SAS i midtuken som forventes berørt av streiken. Samtidig er det bestilt en rekke overnattinger og leiebil. Avbestillingsfristen for leiebil og en overnatting er slik at jeg enten må kansellere dem før jeg vet om flyet går, eller betale fullpri.. Avbestiller jeg leiebil nå, og flyet likevel går, og det ikke er ledig ny leiebil - da blir det både dyrt og bortkastet. Er det noen her som vet svaret på dette? 1. Per i dag er det mulig å booke alternativ reise til min destinasjon (om enn via en annen flyplass enn jeg har planlagt med SAS, og jeg mister en dag av ferien). Men dette vil jeg ikke få refundert av SAS i tilfelle streik, fordi vi måte vente til vi har fått beskjed fra SAS om at reisen er kansellert og at de ikke har funnet alternativ, før vi kan booke om til annet flyselskap og få det refundert? 2. Når det er SAS-pilotenes streik som skaper problemer, så har jeg rett på kompensasjon på (i dette tilfellet) 400 euro. Er det per person for en tur/retur-reise, eller er det 400 euro per person per vei. Eller er det per bookuing (dvs. 400 euro totalt)?
1. Korrekt, det er hvad den danske diamantmailen skrev til mig. 2. EU261 er per person per rejse fra afrejselufthavn til ankomstlufthavn, dvs one-way, 'per person per vei'.
Jeg hadde en booking før streiken hvor Sas ikke fant alternativer til endring. På slutten av samtalen når jeg da ga opp og ba agenten kansellere fikk jeg opplyst at jeg ville motta 5000 eb poeng som plaster på såret.Min frue som er sølv fikk 2500 eb poeng. Tilbyr Sas dette fortsatt? Så er det jo et lite plaster på såret for de som ender med ta alternativ transport til reisemålet.
SPF fortsetter å bevise at de ikke har bestått barnehagen. Det sier seg selv at det ikke er mulig å forhandle med noen som fremdeles sitter i sandkassa.
Bjørnpilot har null troverdighet. Han er bitter og sur etter at han ble oppsagt hos SAS på grunn av at han brukte arbeidstiden på å profitere på SAS' merkevare på egen instagram- og youtubekanal når han burde brukt tiden på å fly. Forøvrig skyter han seg godt i foten her: https://www.aftonbladet.se/minekono...-upp-sig-fran-sas-for-krig-mot-sina-anstallda Det är inte så att vi går omkring med dyra solglasögon och åker sportbilar, säger han Det var sånn det var, ja.