SAS IT - feil og rar respons

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av tobeornot999, 13. mai 2021.

1. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke direkte SAS, men IT-kluss er det i det minste.

The Miles and XPs are now removed for the ticket 074-**********. Please contact Eurobonus for the credit. Also, for future reference, don't do the check-in being logged-in into your Flying Blue account, this is why you earned the points in Flying Blue.

Fra Flying Blue sin chat. Jeg sjekket for øvrig inn i appen uten å være innlogget og med EB-nummeret korret lagt til i SAS-appen. Som tidligere nevnt er vel moralen i historien at man bør inngå å logge inn i KLM/AF-appen og på deres nettsider uavhengig av hva man skal gjøre.

De krevde kopi av boardingkort for å ta bort opptjening, så det kan være greit å dokumentere BP for AF/KL-flighter fremover. Jeg hadde bare mobil-BP som ikke viser EB-nummer. Det viser dog Sky Priority, som for mitt vedkommende kun er mulig med SAS siden jeg ikke har FB-status.

holmen and Storbaba like this.
  2. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,266
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått sms om endring på min siste *A bonusreise og at SAS dessverre ikke finner noen alternativ og jeg må ringe de, men når jeg sjekker app/nettside vises ingen endringer og alle legs står som confirmed fortsatt. Noen flere som har fått tilsvarende, kan det være bare en IT-glipp? Er litt redd for at de skal rote til denne reisen, men tenker ev. å ringe på dagtid og forhåpentligvis komme til "premium" service.

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Så noe lignende i en FB-gruppe hver "endringen" viste seg å være at tider var endret til norsk lokaltid. Mao. trolig en IT-feil, fordi flytidene ved kontroll var lik de opprinnelige..

Last edited: 31. jan 2025
  4. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått slik melding, da var det bytte av flytype. Har du sjekket om det er tilfellet?

Nordlands liker dette
  5. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,266
    Bonuspoeng:
    113
    Mener BR132 TPE-KIX tidligere var A330, nå står det ingenting i SAS app, men i Lufthansa app får jeg opp 787-10. Om det bare er det så er det litt overkill av de å si de ikke finner alternativ, det er jo en forbedring fra 2-2-2 til 1-2-1 kabin :)

Fikk for øvrig en vanlig endringsmelding tidligere når LH endret et strekk fra A320 til A320neo.

mrt liker dette
  6. mrt

mrt Veteran

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sluttet å lese da jeg kom til BR132 og merket at jeg ble veldig sjalu…

Nordlands liker dette
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,975
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fått noen sms eller epost, men fant denne inne på SAS.no.

Hva er endringen???
    upload_2025-1-30_13-24-28.png

Må jeg trykke på "godta endringen"? Hva skjer om jeg ikke gjør det?

Ser det samme på flere bookinger.. Bare rot jo!

Skarven liker dette
  8. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Rapportert også i en annen tråd.
    https://insideflyer.no/forums/threa...-andre-poengreiser.16163/page-297#post-569617

Det ser ut som det SAS som tuller, ifølge SAS IT har alle avganger utenfor Europa fått endret avgangstid/ankomstid til Europeisk tidssone..

I ditt tilfelle ser det ut som SAS nå mener BR065 skal ha avreise 1650, selv om riktig nok er 2350...

Ser ut til å gjelde alle gamle *A bookinger?

Virker som det er en visningfeil da alt ser ok ut hos partnernes hjemmesider, jeg tør ikke trykke på noe i min bestilling :p

holmen liker dette
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,975
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan stemme hos meg også ja.

Må inn og sjekke de tre bookingene det gjelder.
    Tør ikke trykke noe som helst jeg heller. :D

10. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har bare latt den stå.Tør ikke trykke på noe. Ser riktig ut på sidene til LH og flyvningen er fortsatt satt opp til den tiden jeg opprinnelig booket.

holmen liker dette
  11. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal etter planen sjekke inn på søndag og fly på mandag med LH/OS til Thailand. Min booking er også slik som nevnt av @holmen over og jeg har ikke trykket på noe som helst, enda. Skal gi en lyd om det byr på problemer.

12. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,266
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket litt mer og i LH app under "manage my booking" stod det et varsel om at noen "flight extras" manglet, dvs. setevalg på leg med ny flytype var "unconfirmed". Fikk valgt nytt sete i SAS app og da ble varsel borte i LH app, og alt ser bra ut. Konkluderer foreløpig med at flybytte/setevalg var årsaken til meldingen fra SAS og jeg dropper å ringe de.

Rapolo liker dette
  13. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,318
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg sjekket inn hele veien til Thailand via LH-appen, og fått ombordstigningskort. Reisen står fortsatt med endringsmelding på ‘mine bestillinger’ på SAS.no.

tobeornot999, avis, Jeanette and 5 others like this.
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,483
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemelding. Da kan nok vi andre bare la den stå.

15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,318
    Bonuspoeng:
    183
    Gikk godt dette.

image.jpg

NorFlight, jgroneng, holmen and 5 others like this.
  16. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    473
    Bonuspoeng:
    83
    Skal sjekke inn til bkk, laster inn pass etc. då spør den om jeg sksl overnatte i usa rller bare transfer. Så crasher det. Herlig....

tobeornot999 and Cumulus like this.
  17. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,309
    Bonuspoeng:
    113
    Er allerede logget inn da jeg logget inn for typ 30 minutt siden, trykker "mine bestillinger" og får beskjed om å logge inn igjen:rolleyes: - Trykker deretter logg inn og får bare opp "vis profil" som om at jeg allerede er logget inn. Prøver på ny å trykke inn på bestillingene og får deretter beskjed om å logge inn på ny igjen.

Jeg har kontoer på mange ulike sider på det store internett, men det er kun SAS som klarer å lage dette rotet.

Last edited: 17. febr 2025
    tobeornot999, SK927 and Spielhaug like this.
  18. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    6,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det er litt glitch med ST-søket i helgen. Når jeg huker av CT forsvinner plutselig ruter, og av og til blir ledige billetter på hjemreisen borte når jeg endrer dato på utreisen og motsatt.
    Quick fixen er å lukke fanen og starte på ny, da kommer det frem som forventet.

Jeanette liker dette
  19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    817
    Bonuspoeng:
    93
    I nettleseren står det 0p (har opplevd det før), men i appen stå korrekt antall poeng. Er det andre som opplever det samme?

20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    9,755
    Bonuspoeng:
    183
    Får bra med e-postvarsler fra SAS, da.
    Største problemet er vel at jeg ikke er booket på det aktuelle flyet...

upload_2025-3-12_14-16-28.png

upload_2025-3-12_14-16-5.png

Nordlands, Earl, RoadKing and 2 others like this.

Del denne siden