Booking av Skyteam bonusreiser- diskusjon

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av milehigh, 06. juli 2024.

1. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,080
    Bonuspoeng:
    183

I sas appen, klikk på navnet ditt under bookingen og edit på eurobonus nr som ligger der. så klikker du deg på «by flight» og legger inn eurobonus nummetet ditt der på flighten cdg-icn som sikkert mangler.

Mangler flere flights så legg inn på en flight først, lagre så gjør samme prosedyre på nytt

Last edited: 07. mars 2025
    thfagert and Darkcho like this.
  2. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    574
    Bonuspoeng:
    93
    Travelt på CT-telefonen i dag, skjønner jeg. Sliter med å komme gjennom, så da får jeg bli han "kunne du ikke bare ringt inn selv"-fyren.

Jeg har funnet en fin rute CDG-X / Y-AMS (samme poengsone for X og Y), og funnet separate bonusbilletter (i samme bookingklasse) via Sky Team-søket fra Norge til CDG og hjem fra AMS. Det er jo ikke 100% sikkert at dette vil gå på grunn av O/D-restriksjoner, men før vi i det hele tatt hadde funnet ut av det så må jeg forstå hvordan tilslutningsfly legges til.

Vil reisen bli avvist som dobbel open jaw før jeg i det hele tatt kan legge til tilslutningsfly? Eller vil det være mulig for å agenten å legge inn tilslutningsflyene med en gang? Frykter at det vil oppfattes som en leg-for-leg bestilling, selv om jeg ikke har det til hensikt.

3. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,623
    Bonuspoeng:
    113
    Interessant case. I utgangspunktet vil jeg tro at dersom du treffer rett agent som skjønner gamet så får du booket det i to omganger samtidig. Det er jo i utg.punktet dobbel OJ som ikke tillatt så vil tro at det er høy risk for litt trøbbel..

Alternativet er vel å booke en av langstrekningene, så få lagt til feeder og i samme tlf. booke den andre langstrekningen, men da må du kanskje ha en ekstra telefon for å få siste feeder?

btm liker dette
  4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    5,914
    Bonuspoeng:
    183
    Her er hva jeg ville gjort.

1. Be om å booke reisen i kronologisk rekkefølge
    2. Hvis du måter på problemer med noen flighter på veien, stokk om rekkefølgen slik at du starter med de flighene som ikke lar seg legge til ved forsøk i kronologisk rekkefølge

Min erfaring er at det i de alle fleste tilfellene går fint i kronologisk rekkefølge.
    Det som først og fremst er trøblete har vært SAS+ til/fra LHR. En gang måtte jeg også ta BRU-CPH med SN først på en retur for å få det gjennom.

btm liker dette
  5. unwillingnorthman

unwillingnorthman Nytt Medlem

Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    13
    TLDR: Fant billetter, 2 timer mye hold på CT tlf, feilmelding og eskalert til backoffice. Outbound klasse I/O OSL - CGK. Inbound klasse I CGK - CDG. Håp? Gi opp? Forslag til hva kan prøves hvis ringes opp med "I'm sorry, but..."? Takk! :)

Hei! Brukt 2 timer + ventetid i kø på CT telefonen og tenkte spørre om råd før jeg hører tilbake. Fant opprinnelig 3 billetter til CGK og retur fra både CGK og SIN, med sannsynlig behov for å legge på feeder flights fra OSL. Agenten fant imidlertid en annen routing samme dato fra OSL, jeg ble satt på vent etter først lovet å bli oppringt hvis samtale droppet. Etter ca 15 minutter på vent droppet samtalen, uten oppringing.

Ringte så opp, satt i kø og fikk vel 30 min senere ny agent. Denne greide med litt innsats finne samme ruting, denne gang i O klasse, men fikk bare feil når forsøkte få pris. For å redusere risiko for feilmelding pga mulig routing regler ba jeg henne legge inn kun Longhaul strekkene til CGK, da outbound var i O klasse og tenkte det kanskje var årsaken til problemene. Ble imidlertid fortsatt feilmelding både på outbound og inbound, ikke mulig å splitte osv. - dog ingenting om brudd på regler ifølge Agenten.

Agenten var velvillig nok om ikke veldig erfaren og sa hun skulle eskalere til backoffice for å forsøke få priset reisen og ringe opp for å få billettert.

Hvordan er sjansene for at dette går gjennom, og noen forslag til hva hun evt kan prøve? Bittert å se billettene forsvinne på oppløpssiden pga evt systemfeil hos SAS. Alle tips mottas med takk!

6. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,344
    Bonuspoeng:
    113
    Er vel lovlig hvis du fikk booket den, men er vel ganske tight, med immigration og henting av bags + recheck ?

7. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,797
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som opplever bedre tilgjengelighet på AF og KLM akkurat nå eller er det bare meg/tilfeldig?

Har en uke jeg har fulgt med på en stund hvor det har vært ganske tomt, men idag har jeg bl.a funnet 2stk i Biz T/R med AF til SGN, 4stk Biz T/R OSL-DXB med både AF og KLM, 4stk Biz T/R OSL-SXM med AF/KLM den aktuelle uken

paramberg and 1884derby like this.
  8. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,080
    Bonuspoeng:
    183
    Ja har funnet flere turer ned AF nå med opptil 4 biz. Meste for neste år da.
    Fikk booket 4 biz til DXB i slutten av nov og med AF.
    Til SGN med AF er det for neste år eller nå om en måned eller to? Har fulgt med på den ruta med AF men får kun treff på VN..

9. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått ordnet noen billetter tur/retur med start fra CDG. Er det fullstendig katta i sekken eller er det noen som har klart å legge på feeder legs i etterkant? Gjelder booking for 2026

10. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,080
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket CPH-SIN og har fått lagt på SK feeder flight i go i etterkant. Booking i 2026.

obay liker dette
  11. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    895
    Bonuspoeng:
    93
    Definitivt vært ett slags slipp av ekstra billetter for i hvert fall sommerperioden for KLM (og noe AF) i dag etter hva jeg har sett. Varslene mine fra Awardfares for juni/juli har fyrt med jevne mellomrom hele dagen. Fikk ordnet en veldig fin rute selv :D

12. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,269
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært problemfritt å legge til både til og fra CDG på mine bookinger. Det gjelder feeder med KLM og SAS i mine tilfeller.

obay liker dette
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,173
    Bonuspoeng:
    293
    CDG?

14. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,478
    Bonuspoeng:
    113
    Er det nå mulig å legge til go-flights på biz-reise? Jeg har funnet en biztur ut fra Frankfurt som returnerer til heathrow. Ankommer London ca 12, og ser det finnes go-seter hos SAS LHR-OSL kl 10 neste morgen. Er jo under 24 timer så det burde vel gå, men jeg får ikke booket dette selv. Vil SAS CT la meg booke open jaw FRA-CDG-gokk-LHR-OSL? Skulle helst hatt OSL-CDG-gokk på utreise men det er vel et married segment der kanskje.
    (Faktisk sted byttet ut med gokk fordi jeg har prøvd så lenge nå å finne noe uten at det blir snappet opp før jeg rekker å booke det selv. Redigerer innlegg på mandag hvis jeg får booket)

15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    10,080
    Bonuspoeng:
    183
    Ja via CDG:D Ikke med SQ nei:oops::oops::oops:

Upsaker and obay like this.
  16. Asoolberg

Asoolberg Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,

Vi har en reise til Tokyo bestilt med CT med avreise på mandag som går gjennom Munchen. Nå har flyet fra Oslo til Munchen blitt kansellert av Lufthansa på grunn av streiken i Tyskland og ANA har gitt oss ny tid på onsdag i stedet. Vi har ikke fått noe mer informasjon enn at flyet vårt med Lufthansa er kansellert.

Vi hadde tenkt å forsøke booke om, men siden det er så kort før så får vi ikke søkt på partnerreiser på SAS sine sider og CT-telefonen åpner ikke før på mandag etter det opprinnelige flyet til Munchen skulle gått.

Har funnet noen alternative bonusreiser på AwardFlights, men ser ikke disse på SAS sine egne sider, så håper at SAS sin egen kundeservice kan hjelpe oss nå i helgen.

• Vet noen om SAS sin egen kundeservice kan hjelpe oss booke om bonusreiser bestilt med CT?
    • Hvis vi ikke får kontakt med CT-telefon før på mandag og ikke har fått noe mer utvikling på flyet vårt fra Oslo til Munchen, hva skjer da med hele reisen hvis vi ikke har påbegynt den som planlagt?
    • Hvis jeg kansellererer en bonusreise selv, hvor lang tid tar det før jeg får tilbake poeng og CT?

17. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Siden dette er *A reiser, så SAS veldig handicappet og får ikke gjort endringer , med mindre det finnes gode alternativer på Skyteam. Siden streiken er hos tredjepart, er det ikke noe kompensasjon å få. Jeg ville uansett sendt dem epost nå via appen, spesielt om du er EGB+, greit å ha papertrail.Evt sjekk om amerikansk kundeservice er åpent.

Ved avbestilling skal resursene dine komme tilbake umiddelbart, men om CT er utgått får du ikke denne i retur.

Som sagt - jeg tror ikke det er noe de får gjort innenfor *A-systemet.

18. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Familiens sommertur er booket på 2 PNR siden VS ikke hadde ledig biz LHR-IAD for alle 4 når jeg bestilte. Nå er det derimot åpnet for flere biz, så jeg vurderer å "oppgradere" 2 av oss på dette legget (alle er på biz hjem igjen).

Er det noen som vet om SAS kan legge alt over på en PNR, altså at man får inn to nye navn på en av de eksisterende? Begge eksisterende bookinger er på utgåtte CT: Jeg kan gå med på å tape en av dem, men ikke begge.

Siden dette er en dagflight, tenker jeg at vi overlever i eco om vi uansett må fortsette med 2 PNR.

19. Asoolberg

Asoolberg Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg skjønner! Det virker å være gode alternativer gjennom SkyTeam ja, hadde ikke forhåpninger om *A når vi må booke om nå. Er bare EBS. Vi er bare interessert i å komme oss avgårde vi så er ikke så farlig hvilket selskap vi flyr med.

CT er gyldig hele 2025 heldivis. Men jeg prøver å ta kontakt over e-post. Takk for svar!

20. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,879
    Bonuspoeng:
    183
    Med CT og nåværende regler hos SAS kan en ikke ha flere enn 2 paxs pr bestilling (med CT altså)

The_Dude liker dette

Del denne siden