SAS AmEx Q&A

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Upsaker, 03. mai 2018.

1. btm

btm Medlem

Likes mottatt:
    563
    Bonuspoeng:
    93
    Sist vi returnerte (et uåpnet) produkt til vår Elkjøp (husker ikke om det var kjøpt på nett eller i butikk), var det ingen alternativ utenom at pengene gikk tilbake til opprinnelig betalingsmåte. Dette selv om opprinnelig betalingskort var avsluttet.

Men, jeg har vært borti andre situasjoner i andre butikker hvor vi har fått lov til å bruke et hvilket som helst annet kredittkort for å motta refusjonen på. Gjelder da å ha et ikke-bonusgenererende kredittkort i skuffen man kan trekke opp :)

brwinds liker dette
  2. brwinds

brwinds Nytt Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Hm ok høres ikke så bra ut. Kan godt ta et gavekort for eksempel, men får sjekke ut litt og spørre klart først så klart. Takk. :)

3. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    293
    Gavekort blir nok vanskelig på grunn av hvitvaskingsreglement. Men det kan hende du får lov til å bytte til en annen laptop.

Forøvrig mister du ikke poengene du har opptjent allerede, du bare ender i minus til du tjent inn dette inn igjen på andre kjøp. Men minus gjelder på opptjening mot velkomstbonusen også, så har du ikke fått utbetalt denne enda kan du få problemer. Vil tro det går bra hvis du umiddelbart kjøper en annen laptop og dermed kommer over grensa igjen. Men hvem vet hvordan Amex IT har programmert dette :p

brwinds and Preference like this.
  4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Må man ha ny vervelink for hver gang man verver noen eller kan man bruke den samme? (Kompis vervet svoger, jeg må vente noen få dager til for å ha vært uten kort i 12 mnd og lurer på om jeg kan bruke samme linken eller må ha en helt egen)

5. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    33
    Har lest/hørt at ved at flere benytter samme vervelink, registreres ikke vervingen som den skal og man risikerer å ikke få vervepoengene.

Anbefaler ny link. Tar 30 sek å lage ;)

6. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,602
    Bonuspoeng:
    113
    I en tidligere runde sammenlignet jeg to lenker jeg generte på ulike tidspunkter, og de var like... Ikke prøvd i siste runde.

DJasko liker dette
  7. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Så det er oppgraderingskampanje nå, fikk en mail om å oppgradere fra classic til premium innen 3/3.
    Det er ikke så interessant. Lenge siden jeg hadde elite nå.
    1.) Får jeg til å kjøre en kampanje til elite uten at det står noe om det i mailen?
    2.) Når jeg å få 20.000 status før omleggingen?
    3.) Bindingstiden for elite er sløyfet igjen? Skal prøve å få velkomstbonus og muligens en CT, for så å nedgradere hvis jeg ikke trenger mer poeng på omsetning.

8. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    1) Se https://eurobonusguiden.no/2025/02/...sas-amex-classic-til-elite-20-000-bonuspoeng/
    2) Ja, så lenge du får kortet før 1. apr får du 20k ca 1. april.
    3) Ja. Har finkjemmet villkårene 2 ganger. Bindingstid står ikke nevnt noe sted. Du får ingen velkomstbonus (utover de 20k ekstrapoengene samt de 20k stauspoengene nevnt i kampanjen her) da du fortsatt er kunde og derfor ikke teller som ny kunde.

Tror du gjør mer lurt i å gjøre slik jeg har gjort - innkassere den CTen - si opp kortet og vente 12 mnd slik at du kvalifiserer for ny velkomstbonus og ikke nedgradere til classic (ser ærlig talt ikke verdien i det kortet). Jeg får 60k ekstrapoeng pga det mens du får 20k. Hadde ikke vært borte 12 mnd da 100k kampanjen kom, så den kvalifiserte jeg ikke til.

9. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    919
    Bonuspoeng:
    113
    Takk. Jeg fikk den 100.000 kampanjen i sin tid, men har somlet med å si opp classic i stedet for å nedgradere...

10. kalleballer

kalleballer Medlem

Likes mottatt:
    218
    Bonuspoeng:
    43
    Har en CT-reise booket som forløpig er:
    Tur: OSL-CPH-EWR
    Retur: JFK - LDN

I påvente av at de skulle komme en passende flight hjem fra London så ser jeg at det har dukket opp en tur fra EWR - OSL, som jeg heller ønsker å booket.

Forsøkte å ringe inn, men fikk da omsider beskjed om at dette ikke lot seg gjøre, fordi jeg da byttet avreiseflyplass? Er dette en problemstilling andre har vært borte i?

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,181
    Bonuspoeng:
    293
    Open jaw er tillatt, tipper problemet er at du ikke har retur helt hjem og at det da blir open jaw i begge ender. Mener å ha lest at dette ble strammet inn på etter overgangen til ST?

12. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Andre og som sliter med at poengene og vouchers ikke overføres automatisk?

Siste eg fikk nå i dag fra Eurobonusavdelingen var at det var flere som hadde samme issue, de hadde en backlog og det håpet å få det løst for alle innen utgangen av Mars....

Har holdt på med "call us after 10 workdays i noen måneder, så føler nå at det ble "ring oss i April.... "
    Amex sier de er overført til SAS, og SAS sier de ikke har fått noe, så ring Amex osv.

"Oppgraderte" til Elite i September, og etter det har eg ikke fått noen bonuspoeng eller voucher overført. Eneste bevegelsene på SAS er at de klarte overføre 20K Statuspoeng i slutten av November....

Eneste eg ser som er mystisk er inne på amex.no sidene under Eurobonus fanen, der det kanskje skulle stått Eurobonusnummer, så står det bare en lang UUID.

13. DJasko

DJasko Pharmacist

Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    33
    Slet med det samme for en stund siden. Hvis du går på detaljert Eurobonus oversikt hos amex så skal poengene stå som pluss og minus. Altså feks: Kjøp gir +230 poeng. Disse skal da samme dag gå ut med - 230 poeng.

Jeg oppdaget at de da igjen kom i retur til Amex. Tok en lang chat med amex da og måtte sende inn screenshot så de forstod problemet. Vedkommende skulle sende det høyere opp og vipps kom alle poengene inn par dager etterpå. Tror også dette skjedde ifm en upgrade fra Premium til Elite.

Kanskje det er noe der hos deg? For hvis poengene ikke kommer inn igjen etter å ha blitt sendt ut. Er nok problemet hos SAS...

14. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for tips, skal sjekke

15. Sikiduck

Sikiduck Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,220
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Har kvittet meg med noen kredittkort så tenker å skaffe et nytt.
    Reiser mest med andre selskaper enn SAS. Men kunne tenkt meg en tur til USA med familien og reist litt bedre eller rimeligere. Finnes det noen kort som lar meg tjene opp nok poeng til dette? Bruker ca 100k i året. Er Amex det beste valget?

16. Mbj

Mbj Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opptjente CT tidlig oktober i fjor. Denne har jeg fortsatt ikke fått inn på konto! Det har snart gått fem måneder! Flere runder med både SAS gullmail og amex, der de begge er enige i at voucher er opptjent, men skylder på hverandre. "Tyvärr" og "det skal løse seg nå, bare vent 7-10 dager". Ringer jeg får jeg bare beskjed om at de ser det er en pågående sak i systemet og at jeg må vente på avklaringen. Ble også lagt inn formell klage hos amex uten at jeg egentlig forstod hva det innebærer. Da ble jeg også lovet løsning innen 7-10 dager som nå har gått uten et ord.

Er det finansklagenemnda som er rette instans når det er denne typen tjenester, eller blir det Forbrukertilsynet? Andre tips til hvordan jeg kan få løst opp dette?

17. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    169
    Bonuspoeng:
    43
    Høres ut som samme som meg. Har du fått inn Eurobonuspoengene løpende? Jeg har heller ikke mottatt de. Fått bekreftet fra Eurobonus at feilen ligger hos de.

18. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    513
    Bonuspoeng:
    93
    Har fortsatt til gode å bruke CT i ST - er jeg fortsatt begrenset til å bruke CT-telefonen, eller kan SAS kundeservice bistå nå om jeg vil endre en booket reise for å legge til retur og denne blir tilgjengelig utenom åpningstiden til CT-telefonen?

19. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan definitivt ringe kundeservice, ihvertfall hvis du er diamant. Du får bedre hjelp der også, for jeg tror ikke CT-telefonen sender deg til disse Diamant-ekspertene som SAS begynte å snakke om som en fordel for en tid tilbake. Det har vel også blitt rapportert at man noen ganger ender hos disse selv om man har en mindre gild farge på medlemskortet.

Bettan liker dette
  20. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    513
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hakket mindre gild farge - men får i det minste mulighet til å ringe inn døgnet rundt. Er vel bare å krysse fingrene og håpe på det beste.

Del denne siden