SAS kutter tilgang til 3. parts lounger

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av view, 16. des 2016.

1. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    Har altid tænkt på hvorfor der nogle gange står en og varmer hvidvinen op. Der var svaret...

Are, kiev, jayeff and 5 others like this.
  2. jayeff

jayeff Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    En hyggelig dame i gaten i Gdansk fortalte meg nettopp at SAS-passasjerer har adgang til loungen her til og med i morgen.

Fikk for øvrig utmerket service da jeg (som gull) spurte om jeg kunne få komme med et tidligere fly :)

RoadKing and Petter B-C like this.
  3. Good2go

Good2go Medlem

Likes mottatt:
    200
    Bonuspoeng:
    33
    Priority boarding og leken fast track fra Gdansk :) Kom dessverre ikke inn i loungen, spilte dum og prøvd:

"No deal with SAS" sa hun

Oh, when did that happen?

A month ago, sa hun

Attached Files:

• fast.jpg
      fast.jpg
      File size:
      37.4 KB
      Visninger:
      83
    NoLimit liker dette
  4. Ronny

Ronny Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Ett lite spørsmål, får man tilgang til SAS gold Lounge på gardemoen hvis man har EBG men flyr ikke A* den dagen?

5. Martin F

Martin F Senior Medlem

Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Du må ha en *A-billett for å få tilgang til en *A-lounge.

Ronny liker dette
  6. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,422
    Bonuspoeng:
    93
    BCN-OSL sist mandag. Jeg EBG, samboeren EBS. Fikk klar beskjed om at jeg, men ikke hun, kunne bruke Fast Track. Her viste det seg at FT-køen var betydelig lengre enn vanlig securuity, so no prob. Avianca-kortet fungerte uansett i den helt generiske loungen...

7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt lounge i AMS?

8. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Skikkelig trist, var i Fast Track i Dublin, på skiltet inn til fast track står alle selskapene i terminal 1 oppgitt utenom SAS. Til og med Ryanair og Norwegian tilbyr Fast track her om man betaler for det. Ryanair har det inkludert i sin "biz" billett som må sies å være omtrent som SAS Plus uten lounge og "fri" mat/drikke ombord. Tilgang kan også kjøpes for €5. Ble oppriktig lei meg på SAS sine vegne, dette er for dumt...

Bernd, Petter B-C, NoLimit and 10 others like this.
  9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare å velge andre *A selskaper på hjemmereisen tilbake til Norge så er problemet løst. Kanskje ikke alle som flyr direkte som SAS men jeg tar gjerne et stop eller to for å slippe dette tullet!!!

Are liker dette
  10. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Etter et aldri så lite harabal da vi skulle på ferie til Italia sommeren 2015, hvor jeg og øverstkommanderende ble plantet i forskjellige deler av flyet på tre av fire legs (til tross for felles PNR, EBD-status hos meg og forhåndssetevalg), insisterte øverstkommanderende på at vi flyr noe annet enn SAS til BLQ/AOI/FCO nå i sommer (ikke minst ettersom vi reiser med den lille poden). Gjett om jeg nå er glad for at jeg adlød og booket med Luftwaffe, som ikke bare øker sannsynligheten for å sitte sammen, men nå altså også gir oss lounge både på BLQ og FCO (vi bestilt før SAS forbedret vekk tredjepartsloungene).

Etter at SAS lanserte nevnte forbedring, ble det forøvrig plutselig veldig mye lettere å velge Brussels Airlines, Swiss eller Luftwaffe på mine konferansereiser senere i år, samt når jeg må heseblese ned til AGP i oktober for å feire svigers. Kort sagt: SAS har i alle fall mistet billettsalg til meg på dette tullet. Ikke at det bryr dem så mye, ettersom jeg skal slutte å pendle uansett.

Petter B-C, Eddie47, DanH and 2 others like this.
  11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,235
    Bonuspoeng:
    113
    Du vet du har et kjipt produkt når Ryanair overgår deg... just sayin.

rkvalvaa, Petter B-C, chrisbu and 9 others like this.
  12. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å sende kopi av bestillingsbekreftelsen fra andre selskaper til SAS' kundeservice med den enkle melding: "Valgte konkurrent grunnet Fast Track og lounge."

Kanskje det ringer en bjelle hos noen i toppledelsen der de sitter og koser seg i en City Lounge.

13. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Vet du noe om statusmatch med ett annet Star Alliance selskap? Jeg lurte på å skifte flyselskap selv etter kuttene på lounge-tilbudene de har gjort i det siste. Eller er det best å å gå over til Norwegian, og kun fly med SAS på opptjente trumfpoeng?

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,363
    Bonuspoeng:
    293
    SAS ledelsen har sikkert hørt uttrykket "spare seg til fant".
    Det spørs om det er det som holder på å skje. Når andre selskaper dumper billetter (nå sist Finnair og Qatar med biz Nor-Asia til rundt 12000), så blir det vanskelig å argumentere for å betale nesten samme prisen og reise SAS Plus.

Eddie47 liker dette
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,611
    Bonuspoeng:
    293
    Det hadde vært flott!
    Når jeg er ferdig å være diamant vil jeg ha gull inn i evigheten, i mellomtiden kunne jeg hatt gull hos noen andre .....

RoadKing liker dette
  16. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Ville vært interessant å være flue på veggen når dette ble bestemt.
    Kan ikke helt se for meg at det var en rolig og enstemmig beslutning, er tross alt et ganske stort skritt nedover mot fullverdig lavprisselskap.

Tidligere har det blitt sagt at verdien av SAS i alle hovedsak er Eurobonus, skummelt å rokke ved dette. Men samtidig, om jeg flyr Swiss istedenfor SAS utenriks drar jeg vel fortsatt poeng til SAS...
    Frister å spekulere i at dette er et skritt mot å omprofileres som nordicwings under lufthansagruppen..

RoadKing liker dette
  17. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Turkish hat vel gjort dette. Men det hjelper deg ikke siden det er hva dere flyr som avgjør. Ikke hvor du samler poeng.

18. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    878,611
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo rett, men det ville vært et kraftig signal til SAS dersom noen tusen Eurobonus medlemmer gikk over til å samle poeng i et annet bonusprogram ...
    Det ville nok fått det til å skvulpe i glassene på Stureplan

RoadKing liker dette
  19. Are

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jeg med på.

Eddie47 liker dette
  20. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,001
    Bonuspoeng:
    113
    De har enda ikke klart å fjerne info om fasttrack på GDN i boardingpass... 20170410_105820.jpg

Del denne siden