Det er definitivt en interessant oversikt. Det jeg synes hører hjemme i regnestykket og som er nært knyttet opp i mot kostnadsnivå, men som jeg synes du hopper elegant over, er levestandard. Ja du kan bo billig i India, men hva med helsetjenester, tilgang på rent vann i springen osv osv osv - altså store og små ting i hverdagen som mange ikke vet å sette pris på fordi de ikke tenker over det.
Av de landene du trekker frem som billige har jeg vært i både India og Nepal, og aldri i verden om jeg kunne ha tenkt meg å bosette meg i noen av de landene. Greit med "been there done that", men det var også nok for meg. Kan legge til at i Nepal fikk en i reisefølget akutt behov for å benytte helsetjenesten i landet, og han var glad for at noen hadde tenkt så langt som å ta med kanyler fra hjemlandet

.
Å bo i lavkostland ville jeg tenke nærmest er utelukket for uføre, for det ligger vel i sakens natur at uføre også er den gruppen som er de største forbrukerne av helsetjenester (og så innser jeg selvfølgelig at uføre ikke er en homogen gruppe, og at behovene kan variere veldig).
For eventyrlystne ser jeg at det å bo i en annen del av verden kan være spennende, utviklende og en erfaring å ta med seg, men jeg tenker at å bosette seg i et u-land for å spare penger fører veldig mange ting med seg som må vurderes nøye
Vis alt...