Har søkt litt og lest litt på forumet nå og så at noen folk har fått problem med å betale større beløp enn kredittgrense. Så jeg tok en telefon til kundeservice nå og han som svarte der sier at man ikke får igjennom kjøp som er større enn kredittgrensen og at man vil måtte øke kredittgrensen da. Jeg spurte om jeg kan gjennomføre flere kjøp på størrelse med kredittgrensen til samme forhandler på samme tid hvis det er dekning for det på kortet og det mente han kunne gå, men ikke var noe dem anbefaler da dem ikke ønsker at man betaler inn mer enn grensa på kortet. Så hva skal jeg tro nå?
Sitter å lurer på å skaffe meg Curve med tanke på kampanjehelgen som starter i morgen - men har et par spørsmål. Kan jeg flytte transaksjoner som er gjort før jeg skaffet meg Curve fra et debet kort til SAS MC Premium med GBIT? Og kan jeg endre dato/flytte transaksjoner som er gjort før jeg fikk Curve med mitt SAS MC Premium?
Det enkle svaret er dessverre nei på begge spm. Du får kun bruke GBIT på transaksjoner som allerede er gjennomført med Curve. Men det kommer nye muligheter hele tiden Edit: De har/hadde en kampanje for Curve X til 1.99 USD pr mnd som jeg slengte meg på. Det er ikke verdt 4.99 for min del. Greit å sjekke ut om de fortsatt har kampanje. Du har uansett 3 GBIT med gratiskortet, mot ubegrenset med Curve X.
Æsj det var synd! Hadde en liten anelse om det. Jaja, kan takke meg selv for at jeg ikke tenkte på det tidligere! Takk for svar
Jeg tenker at det er verdt €4.99 dersom curve x gjør at man får flyttet minst NOK4500 ekstra ift gratis curve. NOK4500 x 15 ekstra ebp per NOK100 = 675 ekstra poeng. 675ebp = 50 trumf kroner. Så dersom man konverterer trumf til ebp bør man ha curve x dersom man klarer å flytte mer enn NOK4500 pr doble poeng helg. edit: er en feil i regnesykket. Jeg forutsetter da at det er doble poeng helg hver mnd. Noe det ikke er. Hvis man sier det er 4ggr pr år kan man gange mitt svar med tre så blir det korrekt. Altså 4500x3= NOK13.500 pr gang. Jeg flytter minst NOK 13.500 ekstra pr gang så for meg vil curve x lønne seg.
Så må du trekke fra de 12xGBIT du får gratis på fire mnd, men ja, det kan helt sikkert lønne seg for noen. Det er jo andre fordeler med Curve X også..
Hvor seint på dagen i morgen kan man overføre penger til sitt mastercard som fortsatt dukker opp som til gode i løpet av helga?
Jeg har DnB og med straksbetaling har du pengene inn på kortet samme dag hvis du betaler på morgenen typ 09/10. Betalingen blir registrert i 20 tiden er min erfaring
Nå har jeg vært og betalt for byggematerialer, men det var ikke bare enkelt. Fikk ikke betalt alt i et men fikk greit igjennom en transaksjon tilsvarende kredittgrense. Men så var det stopp, selv om jeg fortsatt hadde nok dekning på kortet. Kundeservice viste forståelse og måtte ringe videre til noen på bakrommet for å få godkjent en transaksjon til for å komme opp i totalbeløpet. Fikk streng beskjed fra bakrommet om at slikt måtte jeg ikke gjøre igjen (særlig ikke på doble poeng helg) og neste gang vil jeg ikke få det godkjent. Siden jeg sto i kassa nå gjorde dem unntak for denne gang. Men det kunne være at kortet sluttet å virke fordi jeg kom over en viss rullerende 30 dagers grense. Vi får se hvordan det blir med det. Det eneste som er lov er altså betalinger tilsvarende kredittgrense, og det er ikke lov å fylle på kortet ekstra, punktum.
Og et siste dumt noobspm bare for å være helt sikker - etter at man har skaffet seg Curve, da er det mulig å flytte på transaksjoner gjort med SAS MC Premium, altså bare endre dato på de med GBIT, og ikke flytte de over til et annet kort ikke sant? Eller er det kun å flytte transaksjoner fra ett kort til et annet som er greia med Curve?
Ganske tydelig forklart andre steder at du bare kan flytte mellom kort, dvs. du må ha spend på andre kort i ukene før for å kunne flytte noe til SAS kort i 2x helg.
Har faktisk aldri fått tilbud om doble-poeng fra SAS Mastercard, innstillingene i profilen er oppdatert (for lenge siden).. Høres ut som om jeg må ringe SAS MC i morgen tidlig.