Tid fra terminal C til B på EWR

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av indahla, 29. juli 2019.

1. Wanderlust

Wanderlust Senior Medlem

Likes mottatt:
    824
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk heller ikke opp boardingpass i appen.

Jeg valgte ved innsjekk å få det på e-post, åpnet PDF-dokumentet som var vedlagt, og scannet bare dette. Fungerte aldeles utmerket både i sikkerhetskontroll og Polaris-lounge.

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,172
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig… Fikk boardingpass på mobil fra ORD til ARN i juni og EWR til OSL på i oktober…
    897DD87C-BA78-4438-8AB6-AC7E5BD3D097.jpeg
    305845C5-F913-4DA9-9F3E-2139CDD257EE.jpeg

3. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk det verken hit eller hjem nå.

4. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt on-topic i følge innholdet i tråden, men like vel on topic i følge… topic.

Trenger info og råd!
    Jeg har fått meg en bonustur til tokyo, med retur NRT-EWR-OSL. Jeg har to og en halv time på meg å komme fra terminal c til terminal b og avgang.
    Jeg har veldig lyst til å fly den routingen, men er litt nervøs med tanke på problemer som kan oppstå med «kun» 2.5 timer connection time.

Hvis det nå blir lang kø og kaos hos CBP, bagasjebåndet, eller sikkerhetskontrollen på vei inn i B… ender det da opp som mitt ansvar, uten mulighet å få booket om gratis av sas? Hvis jeg ankommer EWR forsinket slik at jeg har mindre tid enn minimum connection time, endrer noe seg da?

NRT - EWR flys av United, og EWR - OSL er gode gamle SAS.

Og hva med EU-rettigheter hvis United er forsinket? De gjelder vel ikke da, selv om det er SAS-flyet jeg ikke rekker?

5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,297
    Bonuspoeng:
    293

Har du en eller to bookinger NRT-OSL?

Med en booking må United rydde opp om du blir forsinket med dem.

DrJens liker dette
  6. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,560
    Bonuspoeng:
    113
    Til dere som ikke får opp boardingkort, logg inn på sas sine nettsider og trykk på avbryt innsjekk.
    Sjekk inn på nytt på nettsiden så skal det fungere.
    Dette løste iallefall problemet for min del nå nylig på strekningen ORD-ARN.

themichael, Fleksnes and holmen like this.
  7. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Det er én booking, ja. Greit å vite, så takker for info!

8. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,297
    Bonuspoeng:
    293
    For egen del har jeg det siste året opplevd at.
    SAS direkte til SFO ble kansellert, og sas ordnet nye billetter med United via Ord. Sas ble forsinket til ORD. United ordnet nye billetter neste dag.

Vi mistet flyet i BKK på transfer, flyttet til neste fly av Eva.

begge reiser på bonus billetter.

Utfordringen med bonus billetter kommer ved forandringer før avreise.

Eddie47 and obay like this.
  9. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kan oppdatere traden med at SAS sin skranke i dag åpnet allerede 13:15. Ellers gikk alt på skinner og jeg kom meg raskt over til terminal C og gjennom Premier Access/Gold Track. 1 time og 15 minutter fra NY Penn til jeg satt i loungen.

Det gikk mye lettere enn jeg tenkte og kan anbefales.

Et spørsmål har jeg også. Forventes det at man gir tips i "The Dining Room"?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,365
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har alltid gitt tips i loungene. De ansatte er der på amerikanske vilkår, de blir ansatt ut fra resonnementet at den service de gir skal gi dem en lønn å leve av. Imidlertid er dette konseptet så til de grader misbrukt av arbeidsgivere at de i praksis ikke har mer enn minimumslønn (sist jeg sjekket var vel det USD 7,5) Det er ikke mye å leve av.
    Så for den som reiser på USA, for tjenestenæring (som hotell og restaurant, den prisen du får på bestilling bør du gange med 1,15 iallefall)

Ombo and themichael like this.
  11. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    961
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og min mann spiste forrett, hovedrett og dessert i The Dining Room. Hadde også vin og kaffe. La igjen en 20-dollarseddel på bordet da vi gikk. Vi observerte noen som ga rikelig med tips og noen som ikke la igjen en cent.

themichael liker dette
  12. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,296
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for svarene. Så jeg lar det helst ligge på bordet (på restaurant er det jo lettere)? Her kan jeg jo ikke kaste det i et tipping-jar/plusse det på i kortterminal/...

Jeg skjønner nok godt konseptet her i USA, men var usikker på hva som forventes i en lounge.

Ombo liker dette
  13. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,904
    Bonuspoeng:
    183
    themichael liker dette
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,049
    Bonuspoeng:
    293
    Enkelte stater har til og med lavere minstelønn for ansatte som får tips :rolleyes: Føderal "minimum tipped wage" er $2.13 :mad:

15. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke til å sjekke inn online verken på mobil eller nettsiden. Hjemreise til KRS via CPH. Reiser bare med håndbagasje, så hadde håpt å henge en stund i Polaris-loungen. Noen som har noen tips?

16. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,204
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd å scanne passet med kamera på mobilen i stedet for manuelt inntasting?

17. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Får ikke det opp som en mulighet. Kan jeg sjekke inn på en maskin i terminalen SAS bruker og så bytte terminal, eller må jeg vente til SAS åpner skranken for å bli sjekket inn? o_O

18. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,700
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan hende du må kansellere innsjekk og sjekke inn på nytt for å få mulighet til å scanne pass. Muligheten dukker opp midt i innsjekkingsprosedyren i app på telefon.

K

19. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    473
    Bonuspoeng:
    83
    Noen nye erfaringer med å Polaris når en flyr sas fra ewr i det siste? Går bussen Tc-TB også på lørdager? Forstår det slik at LH C og F får beskjed om at de kan bruke Polaris selv om de flyr fra Tb så personell hos UA begynner å bli vandt med dette? Når bør vi dra fra Polaris når Sas flyr 17.50 til arn?

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,204
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig ny erfaring

holmen liker dette

Del denne siden