Ligger an til å bli diamant takket være denne kampanjen. Blir det i teorien allerede på første leg av tre flygninger til juleferie. Men statusen kommer vel neppe inn i systemet før et par dager etter når poengene er registrert?
Haha, uflaks at akkurat den reisen går i minus og jeg godt kunne ha fått meg litt gratis drikke på de siste to leggene
Fløy med SAS booket gjennom berghansen for 5 dager siden og har enda ikke dukket opp i oversikten over kvalifiserende flyvninger?
Helt "normalt" at det ikke kommer raskt, eller i det hele tatt, på flights booket med tredjepart, selv om EB nummer er registrert på forhånd. Om det fortsatt mangler om 3 dager kan du etterregistrere manuelt, om du har billettnr.
Tok 7 dager å få registrert min siste reise. en t/r booket direkte hos sas. Erfaringen min siste to årene tilsier at det kan ta noen dager.
Berg-Hansen sender en haug e-post, men den som heter "Berg-Hansen E-ticket", har billettnummeret i pdf'en, i tilfelle du må registrere manuelt.
Jeg trenger ca 9000 poeng for å beholde gullstatus et år til. Dersom jeg klikker meg inn for å kjøpe poeng, ser jeg at det vil koste meg 4500 SEK eller 45000 poeng. 1. Er dette lavere pris enn vanlig? Ser de fleste guider snakker om 1 kr per statuspoeng når man kjøper på SAS, men her er det altså 0,5 (svenske) kroner per poeng. Er dette en del av samme kampanje kanskje? 2. Gitt at jeg har tid til å sette av en dag eller to på reising, hva er billigste måte å skaffe 9000 poeng? Kjøpe eller fly?
Det er kampanje på kjøp av grunnpoeng nå Når du kjøper Grunnpoeng, kan du betale med kort eller med Ekstrapoeng. Kampanje fra 1/9-2022 - 31/1 -2023: 1000 Grunnpoeng koster 5 000 Ekstrapoeng eller 500 SEK.
Nå som SAS har kampanje på med doble statuspoeng ut februar , så bør du kunne få nok poeng for rundt 3500 kr tilfeldig eksempel i januar: (du får det dobbelt av poeng som er oppgitt ved bestilling)
Var noe slik jeg trodde, takk! Grunnpoeng kan også benyttes til å fly for, ikke sant? Så i realiteten koster det da "egentlig" bare 4000 ekstrapoeng for hvert 1000 grunnpoeng? Skjønner at dette blir veldig subjektivt, men synes folk det er verdt å bruke rundt 36000 ekstrapoeng for å forlenge gullstatus et år?
Suverent, takk igjen! Hvor lang tid tar det typisk før poeng for en slik reise er oppdatert på kontoen? Jeg har opptjeningsperiode frem til utgangen av februar, når bør jeg ha gjennomført reisen for å være sikker på å få poengene i tide?
Normalt tar det 1-3 dager for meg, Men poengene blir tilbakedatert for datoen du har flydd, så om du flyr 28. Februar, og poengene skulle komme 3. Mars, så vil de fortsatt bli godskrevet for 28. Februar og således være tellendende for forrige opptjeningsperiode
Forutsatt at du enten bruker gullfordelene aktivt eller er kommet et stykke på vei i gold for life synes jeg det er verdt det ja. Er det bare for " å ha" gull" ville jeg heller kjøpt en enveisreise i biz for de poengene med SAS til Japan og dratt på ferie. Selv har jeg brukt av Vouchers for forsinkede reiser for å kjøpe en slags MR langhelg i Miami for å sikre gullet for 2023. Normalt ville jeg heller kjøpt nødvendige reiser i Norge for familie feks for de voucherene. Men bruker de målrettet i dobbeltpoengperioden, og får jo en helg i Miami beach ( hvis jeg finner et hotell til under 10k) på kjøpet.
Prøvde å lete, men fant det ikke. Gir betalt oppgradering ny poengverdi *2 i denne perioden (grunnpoeng)?