Fløy nylig SAS fra ORD, og vi kom inn på Delta Sky Club. Fikk beskjed i innsjekking om at vi hadde tilgang til både den og SAS-loungen. Vi var to, begge reiste i biz, én EBG og en EBS, og vi skannet boardingkort begge to i maskiner ved inngangen uten å få noe feilmelding, så virker som både status og klasse gir tilgang. For øvrig romslig og ålreit lounge med hyggelige ansatte.
Noen som vet om man får tilgang til Lounge i ams med eco biletter og ST Elite Plus status når man reiser to voksne og to barn på samme booking? Vet jeg har tilgang i utgangspunktet for meg og en gjest men synes å ha lest en plass vedrørende familie. Samtidig noen som vet om man har tilgang til Delta sky lounge i PDX med ST Elite Plus status?
SAS Diamond har nå tilgang til Delta Sky Club på Logan. Veldig bra og ny lounge. Såpass nytt at typen i inngangspartiet kikket flere ganger på boardingkort, trykket fortvilet på Komputer, og til slutt spurte i fullt alvor: Is your last name Fasttrack, sir? Etter at han skjønte hva han sa, ble han rød og stotret frem at det var første gang han så et SAS boardingkort.
Du hadde jo vært en slags solgud i dette miljøet om etternavnet var Fasttrack. "Paging Mr. Fasttrack".
Må innrømme at tanken slo meg. Diskuterte det med reisefølget. Hadde jo vært litt morsomt, men noe pretensiøst? Hmm…
Skal prøve meg på millionen ved å fly 15-16 sky team selskap og er i full gang med planleggingen. Jeg har Flying blue elite plus, men ingen status hos sas (ebb) Må jo som kjent legge inn sas eurobonus på reisene for å kvalifisere. Kan jeg få tilgang til skyteam loungene rundt omkring med elite plus uten at nummeret står på boarding kortet (ved å vise det elektroniske kortet) Når jeg leser vilkårene på sky teams nettside så ser det slik ut , men teori og praksis ikke alltid det samme. Det som gjør meg forvirret er at noen sier at statusen må være registert på boarding kortet.. Beklager hvis dette har vært diskutert før.
Nei, i ST lounger har du lov å ha med en gjest. I SAS lounger kan du ha med inntil 4 familiemedlemmer. Skader aldri med en ydmyk forespørsel, men reglene sier nei.
Erfaring som KQ Diamond på eco-flights; Lounge på PQC på VN-flight. Hadde FB-nummer i bookingen, men etter litt om og men fikk jeg lounge-voucher til tredjepartsloung (for meg og gjest) på bakgrunn av KQ-nummer, uten at de endret på boardingkortet. Lounge på SGN på VN-flight. Viste boardingkort med FB-nummer og KQ-medlemskort i VN-loungen. Inngang uten noe mer om og men Loung på AMS med KL-flight. Viste boardingkort med FB-nummer og KQ-medlemskort i KL-loungen. Resepsjonisten var tydelig på at KQ-status måtte være på boardingkortet og endret i sitt system. Endret til FB-nummer igjen i gate.
SAS sin erstatnings-lounge Premium Plaza på LHR T2 er et hell-hole. Jeg hadde lest tvilsom review på HfP, men ante ikke at det var SÅ ille. Ca 30 grader i luften, ikke utsikt i noen som helst retning (ingen vinduer overhodet), og null sitteplasser på en søndag. Stor lounge, men åpen for absolutt alle inkl PP/LK/cash osv. Og SAS plus. Håpløst gloppy og dårlig mat og lite utvalg med kun 2 retter: En vegetar og en med noen få småbiter av kylling, ett tray med ris og 1 med brokolli. That's it. Eneste lyspunkt var en betjent bar med hyggelige folk og bredt sortiment i hyllene. #enda-en-grunn-til-å-ikke-fly-sas
Dagen i dag innebar EDI-AMS-OSL. Hvilket også innebar en sjekk av ST sitt tilbud på EDI. Det viste seg å være Aspire. Loungen var forholdsvis full da vi kom, men vi fant plass. Betjeningen var hyggelig og tilstedeværende. Kopper og kar ble raskt ryddet av veien, slik at loungen framsto ganske ok. På matsiden var det to varmretter, en vegetar hvor blomkål var beskrevet på menykortet mens selve retten fysisk framstod som en udefinerbar lysebrun graut. Smakte greit, blomkålen var faktisk litt aldente. Kunne tenkt meg litt mer krydder i den. Kjøtteteralternativet var en pasta med et eller annet kjøtt og den obligatoriske tomat/tomatsausen. Ingen stor opplevelse. Utover det var der et brukbart variert koldtbord som bar preg av at vi var på de britiske øyer. Noe muffins, brownies og frukt for den med sans for det søte. Betjent bar håndterte drikke. Der fikk man det vanlige, så kunne man betale seg «opp», om man ønsket ordentlig øl, whisky med smak, årgangsvin og ekte champagne. En trend som har kommet mer og mer de senere år, jeg må innrømme at jeg har litt blandet forhold til dette. Ser både pros’n cons. Man kunne forøvrig også få kjøpe pizza. Loungen lå luftig til, med fin utsikt. Summa summarum; Vi tilbragte 1,5 time der og det var helt ok. Men ingen wow faktor. Ved innsjekk i EDI fikk vi forøvrig Sky Elite Plus på boardingkortene, det vi ikke fikk på OSL. Jeg mistenker at forskjellen er at vi på OSL brukte automat, på EDI var det bemannet skranke.
SAS flyr til Oslo fra terminal 2D på CDG, men de har ingen lounge her. De kunne ha gjort avtale med Extime Lounge, men det har de altså valgt å ikke gjøre. Elendig av SAS...
Mener på at SAS opplyste at de hadde Lufthansa som partner lounge i Frankfurt, men nå som jeg sjekker nettsidene på nytt står det Air France oppført som lounge alternativ der. Er dette en nylig endring, eller er det jeg som har innbilt meg noe?
Ja ser nå at emailen ved bestillingen sier terminal 1 mens i appen så har det nå blitt endret til terminal 2. Da gir det mer mening. Air France loungen virker jo ikke ut til å være noe særlig spennende.
Gikk greit for meg å komme inn på lounger i Madrid, Bucharest og Amsterdam selv om jeg hadde EBB uten status på boardingkortet. Det holdt å fremvise Flying Blue Elite Plus. De endret ikke noe, scannet kun i Amsterdam. Mulig det er avhengig av hvem man møter på ved inngangen? Så får vi se hvordan det går i Chicago, Mexico City og Atlanta til helgen..