Hei, noen som har oversikt over hva som gjelder med tanke på poeng på milage runs nå med ny allianse? Er det noen endringer? Vi kan fortsatt ikke se antall opptjente poeng på en reise ved bestilling. Jeg mener at en reise med flere legs tidligere ga flere poeng enn direkteflights selv om den er bestilt i en gjennomgående reise, men leste i et forum at det ikke stemmer? Jeg er ute etter å samle så mange poeng som mulig på milage run, ikke legs. Mangler i underkant av 8000 nivåpoeng, og tenker å reise i Europa (pro bio billetter).
Når du reiser med SAS (siden du skriver pro bio) Får du poeng pr leg som før. Poengsummene har endret seg litt siden poengene deles opp i nivåpoeng og bonuspoeng. Eksempel i plus pro: OSL-CPH billettklasse Z 1200 poeng. CPH-ZRH billettklasse Z 2000 poeng ZRH-ARN billettklasse Z 2000 poeng ARN-OSL billettklasse Z 1200 poeng Totalt 6400 nivåpoeng for den runden.
Det er fortsatt sånn for SAS-flights, men det er vel ofte miles for partnere, og veldig redusert i forhold. Du må sjekke manuelt for hvert selskap i tabellene deres som du finner her: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/flyselskaper/?filter=earn
Metode nummer 1: Tror en tur med Pro Bio til GDN er veldig bra. Hvis du booker 2 enveis reiser på en tur til GDN, eks KRS - OSL - CPH - GDN på en booking, også har du en booking hjem med GDN - CPH - OSL - KRS og med det totalt 6 legs. Så legger du på ett ekstra bio leg på hvær booking, altså 8 bookinger. Ser videoen hvis det er mulig. Så ut i fra h or mye tid du har, bestille en vare i shoppen, eller gi 5000 poeng til veldedighet. Metode nummer 2: Du booker SAS Plus Bio som gir 8800 poeng til GDN med to enveis reiser hvær vei. Da krysser du streken for hva du trenger i år, også plukker du de siste to stegene i Conscious Traveller i den nye perioden som starter snart, slik at du får 5000 poeng i startgropa av neste periode for inntjening. Den ene er billig på kort sikt, den andre metoden er mer langsiktig, sånn grovt sett.
Har prøvd å rote rundt på sas.no, men finner det ikke...hvordan vet jeg hvor mange nivåpoeng jeg vil tjene på en billett? Billettklassen ser jeg når jeg bestiller, men står ikke så vidt jeg kan se hvor mye poeng jeg får.
At det kan være så j.... vanskelig for SAS (og sikkert andre selskaper) å presentere poengopptjeningen i klartekst når man søker opp en reise...