Announcing The British Airways Club

Tråd i 'British Airways Executive Club' startet av jgroneng, 30. des 2024.

1. lMartin

lMartin Jeg var ung og trengte poengene! Moderator

Likes mottatt:
    6,337
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var ... brutalt. Det sagt, er halvveis til rekvalifisering, men tror nok jeg hadde droppet BAEC i 2025 uansett. Det som er bra med EC / Oneworld er virkelig bra, og BA har blitt et av mine favorittselskap over dammen, men det er jammen mye som ikke fungerer optimalt også.

Uansett synd, jeg har hatt mange magiske loungeøyeblikk på LHR.

2. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg trodde at BA Amex (BAPP) kun var tilgjengelig i UK, men det stemmer kanskje ikke?

Men ja, veldig kjipt, jeg er ganske glad i BA, men må si at de ikke gjøre det lett nå.

3. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,754
    Bonuspoeng:
    293
    Wiolenze liker dette
  4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    36,469
    Bonuspoeng:
    293
    Gjengangeren med «forbedringene» vi ser fra statusprogrammene er vel at det blir vanskeligere/dyrere å opprettholde toppstatus og omsetningen ønskes over på eget metall.

Edit: ser ikke at de beholder noe krav im x antall flights på IAG gruppen

Last edited: 01. jan 2025
    NoLimit liker dette
  5. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,701
    Bonuspoeng:
    183
    En konsekvens med revenue based statusopptjening, tenker jeg er at det blir færre statuskunder totalt sett når man ser på alle flyselskaper i verden. Status har tradisjonelt sett vært et verktøy for å få kundene til å velge statusselskapet foran andre konkurrenter. Det kan dermed virke som at «the occational traveller» ikke er så verdifull lengre, og at man ikke legger så mye arbeid i å omvende disse.

turaga008 and NoLimit like this.
  6. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har BA Club medlemskap kun for å ha muligheten å overføre Amex poeng til Finnair Plus. Siden Amex ikke tilbyr for Norge å overføre direkte til Finnair (slik som Amex Sverige).

tobeornot999 liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,612
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, BA på sitt beste er virkelig bra! Dessverre er de ofte ikke på topp, heller.

Hard-produktet har aldri vært i toppklassen, men de gangene man møter et supert crew på long-haul så er det kjempe-hyggelig å være passasjer.

Viktig å huske at BA sine endringer ofte går i bølger: Da Alex Cruz var sjef kuttet han så hardt at de ble en low-cost carrier uten service/mat/comfort, bare med dyrere billetter enn de ekte LCC'ene.

Det er 10 år siden, og så forsvant han ut av BA etterhvert, og de har gjeninnført litt servering til og med på short haul og på billigste billetter. Riktignok bare en vannflaske og en liten snack, men bedre enn de fleste andre LC'er i Europa.

Så kanskje om endel år, så endrer de FQT-programmer til det bedre igjen...

turaga008 and jgroneng like this.
  8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,826
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er tidenes endring av et bonusprogram og et ganske så stort ran for allerede bestilte reiser. Jeg har bookinger etter 1. april, altså for neste opptjeningsperiode som ville ha gitt 2/3 BA gold (980 TP). 440 av det er med BA/AA/Iberia og skal gi tilsvarende uttelling i det nye systemet. Resten er med Finnair billig C. Der har de ingen overgangsregel som gjør at de bookingene istedenfor å gi 0,36 BA gold, gir ca 0,1 BA gold. Da krabber jeg kanskje så vidt over kravet for sølv.

Det blir 4 år som OW Emerald og har vel egentlig fått besøkt alle de fine F-loungene, og mangler bare Japan Airlines som selskap for å runde OW, som jeg håper å gjøre innen det er slutt våren 2026. Hvis Oman Air kommer seg inn til sommeren som planlagt og beholder F-loungen sin, så får jeg se om det blir en tur med dem til høsten/vinteren.

Med Senator som løper ut feb 2026 (og ikke er mulig å fornye på privatreisende), slutt på OW Emerald våren 2026 og LTG høsten 2026, så får man kanskje slutte å bry seg om status etterhvert.

9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,042
    Bonuspoeng:
    183
    Har prøvd litt på OW denne perioden, er opp til sølv til no i perioden. Om ein hadde kommi seg til gull veit eg ikkje, men no er det vertfall ikkje vits….

Spielhaug liker dette
  10. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,042
    Bonuspoeng:
    183
    Har jo litt avios, samt litt på amex som kan overførast. Men ikkje nok til 2pax t/r asia/india sone. Har ikkje sjekka så mange avios som trengs ein gong? Nokon som veit?

No kom det uansett mail om Avios balance booster, som sikkert fleire har fått. Verdt å betale for å booste avios?

jgroneng liker dette
  11. Points4Fun

Points4Fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,979
    Bonuspoeng:
    93
    Tror du finner det du leter etter i tabellene i denne:
    https://www.headforpoints.com/2024/08/29/how-many-avios-do-i-need-to-fly-to-2/

Del denne siden