Jeg ga høflig, men tydelig, tilbakemelding til førstnevnte at det simpelthen ikke er godt nok nivå på opplæring når de oppgir regelrett feilinformasjon til erstatning for å innrømme at de ikke forstår eller har innsyn i hvorfor billetter ikke lar seg booke - eller ikke engang vises for dem.
Gikk steg for steg gjennom hvorfor påstanden om revenue for poeng billetter påstanden ikke kunne stemme, men altså til ingen nytte, så utelukker misforståelse i så måte. Agenten gikk all in på "Sir, the computer is never wrong".
Ved andre gangs forsøk hadde agenten på engelsk i det minste vett til å henvise til muligheten for restriksjoner som forklaring på hvorfor de ikke kom opp, men han forstod heller ikke at det var flere billetter som vistes også for ham via sas hjemmeside men ikke i hans eget booking system - hverken som tilslutning eller ny booking.
Married segments, O/D kan nok forklare mye for problemer med å legge på tilslutninger - men ikke hvorfor ledig inventory ikke vises i SAS agentenes systemer når de er tilgjengelige på nettsiden.
Overordnet er jeg nok i første rekke irritert over at SAS fremstår vel komfortable med å la diverse hindringer pga obskure regler og tekniske begrensninger i egne systemer og hos partnere "gå seg til i eget tempo", i kombinasjon med kundeservice som har en vei å gå for å oppnå et jevnt minstemål over hele linja.
Skal dog sies at jeg ikke har opplevd regelrett uvilje fra noen agenter i nyere tid, omvendt et par av de legendariske svenskene fra SA tiden.
Om noen finner løsning på denne problematikken håper jeg de kan dele til glede for andre på forumet.

Vis alt...