SAS - Service (klaging)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Maccs, 12. mars 2025.

1. Maccs

Maccs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg og familien fløy t/r BGO-OSL forrige helg. På returen så stusset jeg litt over at våre plasser: 8A, 8B, 8C og 8D hadde blitt til 29E, 31E, 30D og 30E. Nå hadde ikke dette nødvendigvis vært det største problemet, men mine barn er tre og fem år. Min treåring var nå plassert alene på 31E og min femåring var plassert alene på 29E. De nye setene betydde at uansett hvordan vi satt, så måtte minst en eller to av barna sitte alene. Barna har flydd ganske lite og er avhengig av å sitte sammen med oss for å føle trygghet.

Billettene var bestil med poeng (SAS GO bonus & SAS Go Smart 56400 poeng 6+ skatter og servicegebyr på 2348 NOK), og jeg er Diamant mens min samboer er gull. Ikke at det skal spille noen rolle, men synes dette er ganske elendig av et flyselskap som sier de bryr seg om sine lojale kunder. Skal også sies, at jeg synes dette hadde vært ganske ræva uavhengig av status.

Jeg sendte en mail til SAS og lurte på hvordan dette kunne skje og svarene jeg fikk er under. Hva tenker folk?

upload_2025-3-12_12-27-44.png

upload_2025-3-12_12-29-24.png

2. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,106
    Bonuspoeng:
    183
    Har også opplevd dette flere ganger.

En gang var i Plus hvor vi var 2 voksne og 2 barn (4 og 7)som hadde bakerste rad i Plus, kvelden før avgang ble Plus kabin krympet og vi alle havnet spredd i Plus kabinen, og måtte løse det med CC og passasjerer når vi kom ombord.. ikke gøy!

Har sluttet med å bestille langt bak i Plus eller helt frem i Go grunnet dette.

Storbaba and Maccs like this.
  3. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,882
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg regner med dette ordnet seg på flyplassen eller ombord? Min erfaring er at personalet i gate strekker seg langt for å rydde plass slik at familier får sitte samlet, mens de i innsjekk og lounge er forsiktige med å flytte på andre passasjerer.

Last edited: 12. mars 2025
    Maccs liker dette
  4. Maccs

Maccs Nytt Medlem

Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg oppdaget ikke at vi ikke satt sammen lenger før vi var ombord, så det ble småkaotisk og kjipt når vi måtte begynne å forhandle med medpassasjerer. Det løste seg, men var en som gikk fra vindussete til midtsete, og det er ikke noe jeg unner noen...

Frode789, Lillegutt and trygveat like this.
  5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    83
    Har også inntrykk av at dette forsøker gate å fikse om de blir spurt. Ellers er det vel et jungeltriks og ikke booke to bakerste i pluss eller to første i go. Sjekker også alltid om det har vært endringer ved check in.

fly4fun liker dette
  6. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Har opplevd det samme. Bestiller derfor aldri seter fremst i Go, eller bakerst i Plus

7. Dusk

Dusk Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Dette skjedde meg også med en på 2 og en på 5. De ordnet det i loungen, men det er merkelig at de ikke har en liten alarmbjelle som varsler når de gjør slike endringer. Så små barn skal selvfølgelig ikke sitte med fremmede, både av hensyn til dem selv og også de voksne som blir utpekt som tilfeldige barnevakter.

8. obay

obay Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,897
    Bonuspoeng:
    183
    Gate gjør nok veldig på å fikse dette hvis du spør.
    På turen hjem fra MIA forrige måned så hadde jeg holdt på lenge for å mekke slik at vi på 6 voksne paxs (på 3 forskjellige billetter) skulle sitte sånn noenlunde sammen. Hadde lagt ned mye effort på å flikke dette til, men når vi vi gikk ombord så fikk alle tilskrevet nye plasser all over da en barnefamilie hadde requesta å sitte sammen. Ingen krise for vår del bortsett fra han ene i følget vårt som måtte sitte sammen med de :p;)

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,010
    Bonuspoeng:
    293
    Denne personen burde da fått gratis vin, oppgradering til Plus eller et eller annet lignende av personalet på flyet :eek:

NoLimit, holmen and kongenamundsen like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,752
    Bonuspoeng:
    293
    This is the way.

11. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,230
    Bonuspoeng:
    113
    Meanwhile hos Lufthansa, så sender de en mail om de flytter deg, som gir deg mulighet til å justere om du ønsker.

Hos SAS sjekker jeg setekart unaturlig ofte og holder meg også unna første/siste radene.

12. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Ikke sikkert dette er 100% rett tråd å ta det i, men har SAS fjernet oversikten over i hvilket år de forskjellige poengene går ut? Jeg ble riktig nok Diamond gjennom challengen i høst, og da slettes ikke poengene - men det gjelder vel bare de poengene jeg opptjener i denne perioden (eller har jeg misforstått det?)

Burde jo derfor kunne se hvor mange poeng som går ut ved endt kvalifisering i 26, 27, 28 osv bør man ikke?

13. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    3,248
    Bonuspoeng:
    113
    Alle poeng du hadde ble også uten utløpsdato når du ble diamant, og får ny utløpsdato 5 år frem når du mister diamant-status igjen. Visstnok finnes informasjonen om opprinnelig utløpsdato internt i SAS-systemene, men det skal ikke ha noen betydning for deg.

Shankly and Sonictravel like this.

Del denne siden