Å finne bonusbiletter....

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Anders88, 17. jan 2020.

  1. Anders88

    Anders88 Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    28
    Hei

    For tiden forsøker jeg iherdig å finne to first biletter til Tokyo ut fra Frankfurt. Ønsker primært å reise ut den 29 eller 30 januar og hjem den 02.02.

    Har fulgt standard råd og søkt på united, finner der 4 ledige LH F biletter, men når jeg ringer Talinn så finner de ingen.

    Har jeg misforstått noe og finnes det andre bedre steder å søke, eller må jeg ringe Talinn hver dag og håpe de til slutt ser noe?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Har du lest tråden om CT booking og de to trådene om first tilgjengelighet?

    der vil du finne mye oppdatert info og litt mer om søke / bestillings strategi:)
     
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan være en liten forsinkelse, det har jeg vært ute for før, men både ExpertFlyer og AwardFares bekrefter 4(!) ledige F med Lufthansa 30.1. Jeg var ikke klar over at LH slapp så mye F til award så lang tid i forveien, men så vidt jeg kan se er det ingenting i veien for at du skulle kunne booke disse.

    Jeg ville prøvd å bare ringe på nytt med én gang, men nå er det jo helg, så da blir det vanskelig å få gjort noe med saken før mandag...
     
  4. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    SAS har strupet tilgangen for LH F, så dere kan ikke stole på United, Experflyer eller annet. Er diskutert i mange tråder.
     
  5. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,301
    Likes mottatt:
    1,471
    Bonuspoeng:
    113
    Samme tror jeg gjelder LH biz. Jeg fikk opp flere legs fra ICN - FRA med LH via united, men Tallin fikk dem ikke opp i sitt system i det hele tatt. Endte opp mer air china biz i boeing 747 -.-
     
  6. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Korrekt. Eurobonus er i praksis kraftig devaluert om man primært flyr (eller ønsker å) fly LH C eller F.
     
  7. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Men mye SQ F å finne da... Noe som burde være bedre enn LH C
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du får 747-8i så er ikke biz så rav hakkende galt. Vi trivdes i gode seter, med ok service. Sørg for å ordne seter i 2.etg, så blir det nok flott!
     
    Neonex and Sonictravel like this.
  9. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    459
    Likes mottatt:
    839
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Er tilgjengeligheten på "ekte" bonusreiser med SAS dårligere nå etter siste endring? Det er jo flott at tilgjengeligheten på dyre bonusbilletter er økt, så det er alltid en bonusbillett å få tak i om man er villig til å betale nok, men jeg synes det ser ut som om det er færre billige bonusbilletter nå enn før. Både innenriks og til/fra USA, som jeg sjekker oftest. Andre som har formeninger om dette? Det er mulig jeg tar feil... :)
     
  10. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Har ingen problem å finne de reisene jeg vil ha vestover. Men jeg personlig unngår bonusreiser når det er høysesong. Kanskje det har noe med det å gjøre. Pleier å bestille tidlig også.
     
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Forresten, noen som vet om Air Canada pleier å ha black out-perioder om sommeren? Har søkt på nettet uten å finne noe svar.
     
    Last edited: 19. jan 2020
  12. 1884derby

    1884derby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Neppe - har funnet billetter fra Vancouver til London om sommeren. Men det var ikke flust av de for å si det slik :)
     
  13. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Ok. Det er annerledes med Toronto. Mellom mai og oktober finner jeg rett og slett ingen ledige biz awardseter fra flere europeiske byer til Toronto. Men fra begynnelsen av november finner jeg plutselig masse ledige biz awardseter igjen. Men mellom Toronto og Santiago er det ok tilgang til biz awardbilletter gjennom hele året.
     

Del denne siden