Å fly med SAS på dagstur til Gdansk er billigere enn å ta danskebåten :)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Snabelfaen, 29. april 2017.

  1. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Poenget mitt var vel at en bør bo i gangavstand til avreiseflyplass for å få regnestykket ditt til å gå opp.... Jeg antar at det gjelder for fåtallet.....;)
     
  2. jayeff

    jayeff Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Regnestykket går uansett ikke opp, all den tid det faktisk er feil, samt at man ikke kan handle på taxfree (lovlig).
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Som påpekt kan man altså kjøpe varer det er betalt avgift på i Polen (om man rekker det) og dermed medbringe lovlig (innen kvoten).
     
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg startet med å se på et Gdansk-tilbud fra sist kampanje, hadde først tenkt et rent Leg-run, og å snu i døra. Men så kom jo noen trekkende med Hertz-kampanjen (takk skal dere faen meg ha!) , og det hele endte "all over the place". Nå altså KRS-OSL-CPH-GDN, 29 SEP. Leie bil 30/9-1/10, og RETUR 1/10 GDN-ARL-OSL-KRS. Alt i pluss. Drøye 3 laken for reisen. Finner et rimelig hotell.
     
    jayeff and Shyneno like this.
  5. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Litt kronglete å dra via Burkina-Faso på returen, da. :confused:
     
    Are, jayeff, ArthurDent and 2 others like this.
  6. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget mitt var at poenget ditt kun er et poeng for de som ikke må bruke penger på å komme seg til Danskebåten :)
     
  7. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske drøy spasertur fra Risvollan ned til Danskebåten. Avansert matematikk dette. Ulineære ligninger med opptil flere stokastiske variabler. Tror vi må få inn noen rakettfolk på saken ;)

    Eller kanskje vi bare skal være enige om at Harrytur er ganske ... Harry. Mye bedre å handle bananer på Kiwi.

    Mileage Run der man bruker en hel helg på å hoppe fra flyplass til flyplass for å ha rett farge på kortet.
    Det er derimot HELT innenfor.

    Så det så :mad:
     
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    PS: i tilfelle noen kunne finne på å ta forrige innlegg ille opp:
    Det var velment og uten en eneste ironisk brodd.

    Tror jeg.
     
    tobeornot999, Shyneno, LN-FHU and 3 others like this.
  9. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,076
    Likes mottatt:
    68,743
    Bonuspoeng:
    293
    .... tenker at alle disse hvis'ene og motforestillingene og de stokastiske variablene i regnestykket oppveies av den fantastiske opplevelsen av å reise T/R Gdansk ..

    Jeg for min del har ikke klart å regne hjem de 3041 kr jeg bruker på kommende helgs tur til Chicago .... men jeg regner med at det blir en kjempetur ..
     
  10. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg pleier å legge inn slike avstikkere. En liten bokstav, og vips er en på et annet kontinent
     
    jayeff and milehigh like this.
  11. emhb

    emhb Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg pleier å fly med håndtverkerbussen til Wizz-air til Gdansk av og til. Hyggelig tur, tjener inn billetten (og vel så det, 200 kr t/r!) på snus og øl, har et par fine dager i Polen, spiser og drikker godt, og reiser hjem med full kvote.
    Av og til er det greit å være student, og ha fleksible dager :)
     
  12. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Morsomt å se at andre har brukt samme strategi som meg på å tjene inn Gullkortet. Jeg er jo en uføretrygdet fyr, så dette ble løsningen for meg :D
     
    Snabelfaen liker dette
  13. christer

    christer Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Vet noen her inne om priser på fine klokker (Rolex etc.) er så fordelaktige i Gdansk at det er verdt å ta turen for å handle?
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det er generelt mitt inntrykk hva angår øst europa, at de "vestlige" varene du finner der, koster like mye som i vest europa.
    Det som er billigere er det som er produsert lokalt.

    Jeg reiser f.eks en del på Romania, på kjøpesentrene der, hvor du kan kjøpe kjente merker, koster de det samme eller tildels mer enn i Oslo. Samtidig, så kan du kjøpe deg en flaske lokalt øl til 5 kroner eller en 3 retters middag til snaut 100, med lokal vin.

    Det samme opplevde jeg da jeg var i Gdansk ifjor, lokale varer og tjenester er billig, men det som kommer fra vest, koster som i vest, eller mer.

    Så ikke ha store forventninger til noe kupp.
     
    christer liker dette
  15. Samui

    Samui Wrong Planet!!! :S

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Taxfree røyk koster 459 kroner på Danskebåten, mens i Gdansk koster det 337 kroner i følge innleders post, det er 122 kroner, også alkohol billigere i Gdansk enn i Norge. For min del så hverken drikker jeg eller røyker, men jeg selger kvoten til markedspris til en bekjent av meg som alltid betaler for seg så stabilt som ei klokke og fortærer varene selv i kjellerleiligheten der han bor. Dette generer trafikk på kortet for min del, som jeg får poeng for til min bonusreise til vinteren :)
     
    tobeornot999 and milehigh like this.
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig navn på en flight!!
     
    AirMags liker dette

Del denne siden