Å fly til Sør-Amerika

Tråd i 'Reisemål' startet av knutfin, 13. febr 2015.

  1. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sitter jo en del å søker etter reisemål, flybilletter osv. Og i den anledning er det særlig én ting jeg har lært meg: Det er mye dyrere å dra til Sør-Amerika enn resten av verden og tilbudet er dårlig. Disse to henger vel sammen. Hvorfor kan ikke Avianca eller LATAM (googla "sør-amerikanske flyselskap") fly meg til Buenos Aires dritbillig slik Etihad/Emirates/Qatar/Aeroflot flyr meg til Kina for noen tusinger? Da slipper UA eller TK, som billigste alternativ jeg fant i farta, å fly om NYC eller Istanbul og samtidig blakke meg. Har skikkelig lyst å dra til Argentinga eller Brasil liksom!

    Eller har jeg oversett noe?
     
    Fnate liker dette
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Lufthansa, British Airways og KLM har no titt og ofta tilbud til spesielt Sao Paulo og Rio de Janeiro. Så om du følgjer litt med burde det ikkje vera eit stort problem å finna økonomi-billettar til rundt 5-6k t/r til desse destinasjonane. Innad i Sør-Amerika derimot er ein anna diskusjon.
     
  3. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    sjekket tidligere tilbuds mailer jeg har fått:

    KLM hadde tilbud til Rio De Janeiro fra 5910 og Lufthansa fra 6195

    Buenos Aires KLM: fra 6480 Lufthansa fra 7345
     
  4. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    BA hadde vel et tilbud rett før nyttårsskiftet på 2014 pund for to personer i biz, og det var også mulig å kjøpe kun en billett til halve prisen - det gjaldt for billetter til hvor-som-helst i hele verden :)
     
  5. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Er jo bra langt til Sør-Amerika fra Europa, men jeg mener at rundt 7000 fra Norge er rimelig billig. Tror bare vi nordmenn er blitt litt bortskjemt hva gjelder flypriser.
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Men kun fra LHR, så det hadde kommet tilslutning utenom.
     
  7. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Det er nok det som er (litt av) saken her ja. En kommer seg langt for lite nå om dagen.

    6k er jo så klart ikke mye penger når en skal dra til f.eks. Rio. Det er faktisk veldig langt. Bare begynte å legge merke til at prisene lå et par tusen over resten av verden i snitt. Hadde Sør-Amerika hatt like mange flyselskap som f.eks. Midt-Østen tror jeg det hadde sett anderledes ut, naturlig nok.
     
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Handler nok om konkurranse ja. Nå flyr jo hvert fall Emirates til både Rio og Buenos Aires, men det koster jo fortsatt litt.
    Frankfurt-Buenos Aires tar drøyt 14 timer så det drar jo fort på seg kostnader. Men som nevnt over, er sikkert litt sammenheng med konkurransesituasjonen også
     
    knutfin liker dette
  9. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg skal til Peru i 2016. Du finner priser fra FRA for 6000 kr t/r, har ikke sjekket fra OSL. Det er ikke dyrere enn en tur til SYD. Så jeg synes en pris opp til 9000 er helt greit å betale for en lang tur som dette.
     
    anders82 liker dette
  10. Epilef00

    Epilef00 Nytt Medlem

    Innlegg:
    23
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    det er de prisene som gjelder til Søramerika, og ja LAN/TAM og Avianca er dyrt, de tar litt av med prisene, alltid billiegere med de Europeiske selskaper. KLM/AF er det de som har den beste rutenett i søramerika

    og vis du vil virkelig oppleve Søramerika, hold deg unna B Aires og Rio/sao paulo, ville anbefalt Lima, bogota, Santiago. billigere byer, bedre standar
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, enig - med Buenos Aires, Argentina som eksempel ligger prisene ex OSL jevnt på:

    8000 - 10 000 NOK for Economy.
    18 000 - 35 000 NOK for Business.

    Men følg med på nyhetsbrevene til Lufthansa, Turkish og BA - det dukker opp noen bra tilbud.

    Husk at sesongen er omvendt og høsten er på vei - en perfekt tid for besøk i denne delen av verden. Om du vil en tur nedover i april/mai så finner du turer med KLM via AMS for ca. 7000 NOK. Research: TripAdvisor Argentina og Wikitravel Buenos Aires.

     
    Last edited: 13. okt 2017
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 13. okt 2017
    anders82 liker dette
  13. Travelmate

    Travelmate Guest

    Sjekk Air Europa fra Amsterdam, London eller Madrid. De kan ha gode priser både foran og bak gardinen, og businessetene på A330 er slett ikke verst så lenge vet du ikke har flatbed.
    Solgte nylig en tur Norge - Rio for 5900 og var happy med fortjenesten jeg satt igjen med, så billige billetter finnes innimellom
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Dollar blu er et must. Da vi var der var kursen offisielt 7 peso/dollar, men blu ga 10,5 peso/dollar. I følge hun jeg kjenner der er det blitt enda verre. Visstnok 14 peso/dollar. Skal antageligvis dit til vinteren så jeg håper jo dette varer :).
    Dollar får man vel knapt i minibanken? Det er bare å fylle lommene med cash før man drar :)
     

Del denne siden