Beklager å spamme forumet med svada, men følte behovet for å dele min lille erfaring som nyfrelst bonusjager.
Startet i oktober 2018, og hadde en (i egne øyne) ambisiøs plan om å nå FlyPremium business hele verden. På tirsdag overførte jeg noen trumfpoeng jeg hadde glemt av (nåde nåde, har ikke prioritert trumf, skjønner at jeg må være litt mer aktiv der, OG sette opp fast overføring...) og kom akkurat i mål med 200043 poeng. Goodtimes! Rett inn for å finne aktuelle business billetter! Det viste seg jo ikke å være så lett... Merkverdig få billetter tilgjengelig
Men fant til slutt noen billetter til Shanghai som passet. Herlig! God stemning, booket hotell og alt var bare bra. Skulle lest litt mer aktivt på forumet... Personlig oppmøte 2 ganger for begge på den kinesiske ambassade for å få visum?!=!=?! WTF Kina... Nå skjønner jeg hvorfor det "bare" var ledige businessbilletter til Kina, og så og si ingen andre destinasjoner
Jaja, så hva har vi lært?
- Kina vil ikke ha turister fra Norge (ihvertfall ikke de som IKKE bor i Oslo)
- Sas Flypremium betyr egentlig null, du må være særdeles heldig og/eller tidlig ute for å sikre deg businessbilletter til attraktive destinasjoner
- Jeg må krype til korset og skaffe meg et amex kort som heller lar meg ordne CT i StarAlliance som forhåpentligvis har større tilgang til både billetter og destinasjoner?
Et kort øyeblikk var jeg i himmelen, i god tro på at min ambisiøse plan fungerte og at min debut på business var rett rundt hjørnet. Now, not som much
Vis alt...