Min flyvning med SK812 LHR-OSL den 20/2 var forsinket til OSL. Landet ca. 1:30 for sent. Pga. dette rakk jeg ikke siste tog hjem og måtte overnatte i Oslo. Mitt forsikringsselskap må vite årsaken til forsinkelsen, men SAS kan kun opplyse at det er pga. forsinket fly inn til LHR. Noen som kan hjelpe med hvordan jeg finner rotårsaken til denne forsinkelsen?
Prøvd å gi den med forsinket fly inn til forsikringsselskapet? Ikke alltid de er så opptatt av å nøste helt tilbake til rotårsaken.
De ringte meg og lurte på om jeg kunne gi dem årsaken til forsinkelsen. Når jeg forklarte at det var pga. sent innkommende fly mente de jeg burde sjekke videre bakover hva som var årsaken til at flyet inn til LHR var forsinket ..
Frende Forsikring mener det .. Det var iflg. de bare noen spesifikke årsaker til forsinkelse de dekket.
Litt spesielt, er jo begrenset hvor langt inn i SAS du som kunde klarer å grave. Kanskje prøve deg på forsinket avgang for innkommende fly, det er jo ett steg lenger bakover Neida, tror du bør si ifra til de at du har prøvd så godt du kan overfor SAS, og høre hvor langt de forventer at du skal nøste.
Mulig du kan se på flightradar24.com om flyet var forsinket inn på reisen før din og? Kan hende det hjelper? For øvrig synes jeg forsikringen kan finne ut av slikt selv, er vel ikke noe kunden har kjennskap til
Har snakket med SAS på telefon. Han mente først det ikke var mulig å finne ut av, men når jeg spurte en gang til skulle han forsøke å høre til bakover i systemet. Hvis jeg ikke har hørt noe til litt ut i uken får jeg ringe tilbake til forsikringen også ser vi..
Ikke hørt noe fra SAS.. Hadde nesten glemt det så skal ringe forsikringen idag. Takk for påminnelsen =)
Fikk aldri noen tilbakemelding fra SAS så jeg ringte forsikringen. Hos Fremtind fikk jeg ingenting dekket fordi jeg ikke hadde booket togbilletten på forhånd. Hos Amex fikk jeg ingenting dekket fordi forsinkelsen var mindre enn 4 timer.
Og der kom bekreftelsen fra SAS (ikke at det hjelper noe..) Certificate of delay for booking reference: SWFPLM SAS reference: SWFPLM It is hereby certified that SAS flight SK 812, on 20TH February 2022 was delayed. Delay reason: Previous rotational flight was delayed due to flight deck crew shortage. Scheduled departure: 07: 30 PM Actual departure: 09:06 PM Schedule arrival: 10:40 PM Actual arrival: 11:55 PM All times are listed in local time. Best Regards, SAS Customer Care Scandinavian Airlines Visit us at www.flysas.com
Fant ikke noen bedre plass å spørre, så prøver her. Jeg skal fra TRD til Stavanger med SK4489 kl. 07:00 i dag, men fikk nå beskjed om at den var forsinket til 11:20 (!). Skal jeg møte opp i forhold til den nye tiden da? Og får jeg matkuponger osv? Kan jo ikke være vær-relatert forsinkelse, så rart de lar alle passasjerene få mulighet til å få EU kompensasjon , siden det er over 3 timers forsinkelse takk for svar!