Årsavgift SAS AMEX, SAS MC og Choice MC: 12 mnd eller kalenderår?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av AV83, 24. okt 2017.

  1. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Hei,

    Enkelt spørsmål: Gjelder årsavgifter per kalenderår (f.o.m 1/1 t.o.m. 31/12) eller gjelder det en sammenhengende 12 mnd periode etter siste årsavgift er betalt?

    Jeg skaffet meg SAS Eurobonus American Express Platinum ifm. deres halv pris på årsavgift nå i sommer (dvs. betalte 850 kr) . Søkte og fikk innvilget i juli, og følgende dato framgår av nettbanken:
    28.07.17 Årspris hovedkort belastet kredittkonto
    04.08.17 Fakturadato
    20.08.17 Forfallsdato (rentedato 21.08.17)

    Litt usikker på om jeg skal fortsette med SAS AMEX, så greit å vite om jeg må ta stilling til dette i 2017 eller om jeg kan vente til juli 2018.

    Har forøvrig samme spørsmålet ifm. SAS Eurobonus World Mastercard (standard, ikke premium) og Nordic Choice Club Mastercard. Disse kortene skal jeg uansett si opp men ønsker å ha de lengst mulig uten at jeg slipper å betale ny årsavgift.
     
  2. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Var i kontakt med amex sas via facebook, og fikk beskjed om at årsavgift gjelder fra dato til dato(ikke kalenderår), men CT opptjening på 100k er fra 1 Januar til 31 Desember.
     
    AV83 liker dette
  3. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    312
    Likes mottatt:
    565
    Bonuspoeng:
    93
    Min Amex-årsavgift kommer alltid i november som er måneden jeg bestilte kortet. Og så bruker jeg alltid desember på å krangle den bort fra fakturaen igjen :rolleyes:
     
    AV83 liker dette

Del denne siden