Ødelagt bagasje :(

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av FlyvendeKristoffer, 18. febr 2018.

  1. FlyvendeKristoffer

    FlyvendeKristoffer EBS-Member

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, for en god stund tilbake klarte SAS å skade min koffert. Den fikk en skade og de på flyplassen tokk bilde og registrere en sak. De sa at vi skulle gå et sted på SAS sin side og søke der. Vi har nå søkt to ganger og det har sikkert gått et år. Ingen svar. Og ødelagt koffert. Nå måtte vi kjøpe en ny koffert og vi fikk aldri penger fra SAS. Support sier de ikke kan hjelpe oss og at vi bare må søke igjen. Nå føler jeg at jeg har tapt mye penger på en dyr samsonigt koffert som jeg ikke får pengene tilbake på. Noen som har en lik erfaring eller noe tips!
     
  2. TOSflyer

    TOSflyer EBD

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Reiseforsikringen er vel alltid grei å sjekke med, selv om ett år nok er litt langt tilbake i tid. Skader skal jo meldes så snart som mulig
     
  3. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    717
    Likes mottatt:
    471
    Bonuspoeng:
    63
    Har skjedd meg to ganger på kort tid og begge gangene har jeg registrert det på flyplassen, fått et ref.nummer som jeg registrerte på nett også har jeg fått svar fra en ekstern part som verdivurdere kofferten og man kan også bestille bl.a Samsonite kofferter direkte der med voucher. Fungert smertefritt for oss..
    Alltid litt tap selvfølgelig.... men det har jeg ikke orket å krangle på..
     
  4. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Vi har fått skader på barneseter flere ganger med ulike selskap, sist klm. Ordnet seg fort og greit med nytt sete. Meldte fra på flyplass med det samme. Fikk noe nummer og gjorde som de sa. Litt styr og oppfølging er det alltid, men har alltid ordnet seg med flyselskap eller reiseforsikring.

    Mulig lenger vei å gå om det er ett år siden?
     
  5. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    286
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring er at du aldri må forlate flyplassen uten å ha fått et referansenummer fra ground service hos det respektive flyselskapet. Dette nummeret må du ha i ettertid for å fylle ut skadeskjema på nettsiden.
     
  6. RescueMe

    RescueMe Kortreist bonusjeger

    Innlegg:
    497
    Likes mottatt:
    921
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å hamre løs på support hos SAS til du finner noen som gidder å hjelpe. Har SAS satt ut en oppgave til et eksternt selskap, er det SAS som må ta ansvar om de ikke følger opp. Det er ikke kundens jobb å følge opp underleverandører som ikke gjør jobben sin. Dette er så elementært innen kundeservice at man blir regelrett matt når det skjer, med unntakt av flybransjen da...

    Flybransjen er helt rå på å fraskrive seg ansvar overfor egne kunder, så her er det bare å stå på krava. Jeg blir bare fly forbanna når jeg hører saker som den til trådstarter, der kundeservice ikke virker å bry seg.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Fastboende

    Innlegg:
    10,857
    Likes mottatt:
    18,560
    Bonuspoeng:
    293
    Både med SAS og BA har jeg aldri opplevd diskusjoner om skader på kofferter, ei heller refusjon av drosjeutlegg når jeg har kommet for sent til siste flytog pga forsinkelser.
    Jeg har hatt min del av dårlige erfaringer og, ikke minst med United, så jeg er ikke uenig med deg i at det forekommer, men bildet er litt mer nyansert :).
     
  8. FlyvendeKristoffer

    FlyvendeKristoffer EBS-Member

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Vi har fått et ref.nummer fra når vi var på flyplassen med det skjer ikke noe og vi har ikke fått svar.
     
  9. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,776
    Likes mottatt:
    2,129
    Bonuspoeng:
    113
    Vi har hatt flere skader på barnevogner, bagasje, sekker, etc. Så lenge man melder fra i det aktuelle selskapets eller samarbeidende partnerselskaps ankomstservice og får et referansenummer, er min erfaring at dette er noe av det som går lettest å håndtere av flyrelaterte issues. Enten det har vært SAS, Luftwaffe eller Swiss, har jeg alltid fått erstatning eller ny bagasje, og selv om det krever litt egeninnsats, er det egentlig lite problemer med å ordne det. At for eksempel Luftwaffe trekker fra 10 % av opprinnelig verdi pr. bruksår synes jeg er helt greit - og jeg synes det også er helt greit at du får en erstatningssum fra SAS, men ved valg av ny bagasje også kan velge å betale litt selv ekstra for å få akkurat det du ønsker eller behøver.

    Men alfa omega er å få registrert skaden ved ankomst og få et referansenummer. I det øyeblikket man går ut av bagasjehallen, så kan skaden teoretisk sett være selvpåført. Hvis SAS ved ankomst registrerte saken, så skal du ha fått en kopi av skjema med referansenummer som du kan bruke. Hvis du ikke lenger har dette, så burde det allikevel være mulig for kundeservice å søke deg opp med navn, hvis de bare gidder.
     
  10. Skarven

    Skarven Aktivt Medlem

    Innlegg:
    309
    Likes mottatt:
    241
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå registrert en skade på SAS med referansenummeret jeg fikk på Gardermoen ground service. Men jeg er svært usikker på om jeg klarer å spore min kjøps kvittering fra 2 år tilbake. Er dette et "must"?
    Kofferten som er ødelagt er ca 2 år og svært lite brukt. Har nok kommet i klem da 2 av hjulene var revet løs...
     
  11. spacecosmos

    spacecosmos EBD

    Innlegg:
    311
    Likes mottatt:
    956
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det skal ikke være nødvendig. Hvis du fikk en voucher fra SAS, så kan du bare bestille en ny uten kjøpskvittering.
     
    Skarven liker dette

Del denne siden