Øker sjansen for oppgradering med......

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av geddi, 03. sept 2015.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    økende antall gull/diamant kort i PNR'en?

    Bakgrunnen for spørsmålet er som følger. Jeg blir snart EBD og kan gi bort et gullkort. Jeg er usikker på om jeg skal gi bort gullkortet til min kone, som strengt tatt ikke trenger det selv, eller til noen andre.

    Neste år planlegger vi 2 IC turer, mest sannsynlig med SAS. Vil sjansen vår for oppgradering øke hvis jeg er EBD og min kone er EBG på en PNR med 3-4 personer kontra kun jeg som EBD?

    Noen som har formening eller erfaring rundt dette?
     
    Last edited: 03. sept 2015
    Henning liker dette
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Skal ikke se bort fra at det øker sjansen marginalt hos Star, dog vil jeg tro med SAS har du omtrent samme sjanse med EBD som med EBD og EBG..
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hun vil jo tjene flere EB-poeng med gullkort så uansett er det vel bedre at hun har gull en blått?
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du tenker på ufrivillig oppgradering så synker nok den sjansen uansett med økende antall pax på pnr, uavhengig av status. Normalt er det ikke så mye overbooka bak gardina og så mye ledig foran. Oppgradering skjer normalt av single pax, en sjelden gang 2, men flere? Det må være spesielt.
     
    Last edited: 04. sept 2015
    geddi liker dette
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Humm, jeg mistenker at du har rett i dette.

    Regner med at det ikke nytter å sende mail til SAS angående dette. De vet det vel ikke selv :rolleyes:
     
  6. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis du er usikker melder jeg meg gjerne som kandidat til gullkortet. Er EBS nå, reiser en del , dog ikke så mye at EBG er i sikte (enda) . Et gullkort hadde virkelig vært kjekt:D
     

Del denne siden