Ønsker forslag til lounge i Geneve og Zurich

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av oefossan, 19. mai 2022.

  1. oefossan

    oefossan Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kona og jeg reiser til Geneve til helgen med SAS.
    Har dere noen forslag til lounge i Geneve (GVA) og Zurich (ZRH)?
    Vi reiser med SAS på Business fra Geneve (Flys av Swiss International Air Lines)
    og Plus fra Zurich (Flys av SAS). Har SAS Gold kort.
    Fint om dere har noen tips/forlag til gode Lounger.
    Takk.
     
    Last edited: 19. mai 2022
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    LX sin senator i ZRH funker fint da. Geneve rakk jeg aldri innom men tror det er bare en mulighet
     
    oefossan liker dette
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Geneve har både en litt liten Senator lounge og en større Business lounge, som ligger litt lenger inn men er greit skiltet. Senator loungen sist uke var helt fint, OK matutvalg inkl varmmat og musserende vin. Merk det er ikke toalett i disse, da må man ut i avgangshallen. Bra fast track i Geneve som slipper unna de verste køene i rushtiden.

    I Zurich har jeg ikke vært på en stund, men Senator i E piren (longhaul) var klart best før med whisky bar, usikker på om den har åpnet igjen (må evt ta toget frem og tilbake). Alpine loungen i Zurich ser også veldig bra ut har jeg hørt, som et alternativ til Senator loungen i hovedterminalen.
     
    oefossan liker dette
  4. oefossan

    oefossan Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Tusen takk for tips
     
  5. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Støtter det @view sier om Senator-loungen på E-piren i ZRH. I tillegg til whisky-bar er det også en terrasse med flott utsikt over det som rører seg på flyplassen. De har også kokker på stasjon som lager enkle retter.
     
    oefossan liker dette
  6. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,225
    Likes mottatt:
    5,399
    Bonuspoeng:
    183
    Stor forskjell på ZRH, ja. A - bis/sentaor (delt i midten, men helt like så vidt jeg kan bedømme) er den jeg oftest tyr til pga kortere gangavstand, men har du tid eller skal innom andre terminaler er det hyggeligere.

    K
     
    oefossan liker dette
  7. oefossan

    oefossan Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takk for svar. Dessverre kansellerte Sas turen til Geneve pga brann på flyplassen. Sas hadde i forkant også kansellert reisen vi skulle ha på torsdag til fredag. Så da gikk hele langhelgen fløyten etter å ha strandet på København hele fredag :( Ble da godt kjent i Sas Gold Loungen
    Var Companion ticket billett. Får jeg den tilbake fra Sas? Den gikk ut ved årsskiftet.
     
  8. LaDuden

    LaDuden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    446
    Likes mottatt:
    1,425
    Bonuspoeng:
    93
    Det var kjedelig å høre. Lurer på om brann går under force majeure, men ta en telefon til kundeservice og prøv deg. Eventuelt agentrullett hvis du ikke lykkes første gangen.
     
    oefossan liker dette
  9. oefossan

    oefossan Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja jeg får prøve. Hva er agentrullett? Og hvordan kommer jeg i dialog med dette?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,695
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg sitter nå i Senator Loungen på E-pieren på ZRH .. siden det er søndag er den rolig og stille.
    God mat og rikelig utvalg av drikke, med og uten!
    Jeg har vært på mange lounger rundt i verden og dette er i alle fall et svært godt alternativ.
     
    oefossan and holmen like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Agentrullett er bare at du prøver igjen. Ring opp på nytt for å snakke med en annen agent, og håpe på at vedkommende kan hjelpe deg. Hvis ikke, prøv på nytt.
     
    oefossan liker dette
  12. andm

    andm Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Senator-loungen i ZRH var veldig bra, men maten jeg fikk servert den samme dagen i den alpine loungen opp spiraltrappen var helt fantastisk. Tilberedt på forespørsel.
     

Del denne siden