Ønsker innspill til roadtrip-rute i USA.

Tråd i 'Reisemål' startet av Marnor, 05. jan 2018.

  1. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    518
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel egentlig enig med forrige taler, jeg mente hovedsakelig at der er for mye å kjøre helt til Santa Barbara før overnattingen. Om du tar en eller to i overnattinger mellom SFO og LA er ikke så nøye :) Skjønner at det kom dårlig frem!
    Carmel er fantastisk, veldig godt utgangspunkt der!

    Ellers er jo Madonna Inn virkelig noe å vurdere, men det har jeg ikke testet selv enda. Står på min liste for neste tur

    Start i SFO som bloggeren Loblaw over her nevner, Highway 1 må kjøres på rett side av veien ;)
     
    loblaw and Marnor like this.
  2. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    När jag var i Yellowstone i september var det snö.
     
    Marnor liker dette
  3. Marnor

    Marnor Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Takk for svar!

    Forslag til hvor man burde overnatte i stedet for Santa Barbara evnt? :)
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,603
    Likes mottatt:
    63,608
    Bonuspoeng:
    293
    Madonna Inn :cool:
     
    Marnor liker dette
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    518
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Madonna Inn, eller i Carmel-By-The-Sea :D
     
    Marnor liker dette
  6. Marnor

    Marnor Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hvor lang tid ville folk brukt på denne reisen?

    Vi vil innom:
    San Fransisco
    Highway 1 til Los Angeles
    Las Vegas
    Grand canyon (Hoover dam)
    Bryce Canyon National Park
    Monument Valley
    Yellowstone

    Med overnatting mellom disse stedene selvsagt.

    Får ikke lagt kjøreruta lang hele highway 1 pga noen stengte veier. Men tenker kjøre langs kysten hele veien.
     

    Attached Files:

  7. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Vi brukte ca. tre uker på turen under. Dette var passe tid for oss. I ettertid var vi vel enige om at vi kunne ha kutta ned litt på antall netter i storbyene og heller ha brukt et par dager til på å se mer natur og nasjonalparker.

    Ankom SLC sent, første overnatting en halv time unna flyplassen. Deretter hadde vi disse overnattingene:
    Grand Teton National Park (Colter Bay)
    Old Faithful Inn
    West Yellowstone (kjørte Grand Loop Road mot klokka fra Old Faithful til West Yellowstone)
    Richfield, UT
    Zion NP, Springfield, 2 netter
    Grand Canyon North Rim
    Las Vegas X 3
    LA X 3
    San Simeon
    Monterrey
    San Francisco X 3

    Ser poenget til de som nedprioriterer Zion. Naturen der skiller seg kanskje ikke nok fra områdene rundt, selv om Angels Landing og The Narrows er verd et besøk. For vår del var stoppet i, eller skal vi si ved, Zion vel anvendt tid. I Springfield hadde de mange fine overnattingssteder med basseng. Temperaturen var komfortabel. Ikke så kvelende som i Las Vegas, men mye varmere enn den kjølige Californiakysten. Dette var det eneste stedet på turen hvor vi lå behagelig ved bassengkanten og slappet av og vi var glade for å ha hatt to overnattinger der.

    Skulle gjerne ha spandert en dag eller to på å kjøre gjennom Monument Valley også. De tre overnattingene i Grand Teton og Yellowstone var nok for å se severdighetene der. Ønsker man å se mer av dyrelivet bør man imidlertid legge inn en eller flere overnattinger til.
     
    Marnor liker dette
  8. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ville heller startet i LA, kjørt nord til SF, så inn til Yosemite og via Death Valley til LV.

    Muligens også droppet Monument Valley og South Rim (ikke vært der selv) og heller North Rim og rekka i Utah med Zion, Bryce, Capitol Reef, Canyonlands og Arches før Salt Lake City.

    Vi kjørte den ruta motsatt vei, fra Seattle. Seattle->Mt Rainier->Yellowstone->Grand Tetons->Salt Lake City->Arches->Canyonlands->Captiol Reef->Bryce->Zion->North Rim->Las Vegas->Death Valley->Yosemite->SF->Highway 1->LA. 8000 km på 30 dager.

    http://htskroadtrip.blogspot.no/2009/
     
    Marnor and Darkcho like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville heller tatt denne turen. Bryce/Escalante til Blanding er en praktfull tur og jeg har en varm anbefaling for overnatting i Escalante skulle det være aktuelt.
    North rim i GC er veldig kommersiell. Det er forsåvidt South og, dette er jo USA, men i nord har indianerne tilrettelagt for at du skal ut på ei glassbru for å se, og den koster skjorta.
    upload_2018-1-11_12-20-45.png
     
    Marnor liker dette
  10. Marnor

    Marnor Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1

    Dette så jo mye bedre ut egentlig! Hvor anbefaler du overnatting i Escalante?
    Overnattet du i Kanab og Blanding også?
     
  11. PVflyer

    PVflyer Medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    33
    Blander du North Rim og West Rim? Vår opplevelse av North Rim var at det er alt annet enn kommersielt. Tvert i mot gav det en god naturopplevelse uten ståk, støy og salgsfremstøt. National Park Service driver North Rim på en flott måte.
    https://www.nps.gov/grca/planyourvisit/north-rim.htm

    I september skal visst North Rim kunne by på fine høstfarger også.
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,409
    Bonuspoeng:
    293
    Overnattingen: http://www.escalantebnb.com
    Huset vegg i vegg er kombinert pizzeria og micro brewery. Begge deler var fantastisk godt, men du må ikke komme sent, de er veldig populære og har et lite lokale.
    Vi overnattet i Blanding, Super 8. Helt greit, men kjedelig beliggenhet, nå er jo hele byen kjedelig. Husk forøvrig at øl du kjøper på disse stedene (dette er Utah) er utvannet til 2.8 eller noe sånt.
    Vi overnattet ikke i Kanab ettersom vi kjørte sørover, vi tok natten i Seligman. Jeg har imidlertid overnattet der en gang før, det er vel en 13 års tid siden, så det er jo ikke helt up to date. Vi bodde da på Best Western der, såvidt jeg husker bar det litt preg av å være slitent den gangen, så hvis det ikke er oppusset siden, er det iallefall det nå.
     
    Marnor liker dette
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,102
    Likes mottatt:
    33,409
    Bonuspoeng:
    293
    Du har rett, jeg blander nok litt her :eek:
     
  14. Marnor

    Marnor Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Begynner å få reiseruta nogenlunde klar nå. Men vi vurderer legge til en uke på ferien og avslutte den på Hawaii.
    Vi har sett en del på Big Island da det er mye naturopplevelser både på land og i vann. Noen som har tips til gode overnattingsmuligheter? Evnt noen av de andre øyene vi burde vurdere?
     

Del denne siden