I teorien: ja. I praksis: nja. Så tett på avreise er man litt på nåde av operating carrier. KLM kunne/ville ikke utstede nye billetter siden SAS var ticketing carrier. SAS kunne ikke utstede nye billetter siden KLM ikke hadde frigitt noe revenue-award inventory (i mangel av et bedre ord) til dem. Så det eneste SAS kunne gjøre var å se etter award inventory, inntil KLM kom opp med en rerouting til meg. Nå skal det sies at KLM kom med en rerouting til slutt (delvis på revenue), men forslaget deres gjorde turen ugjennomførbar.
Har også en (nesten) lignende sak med en Delta-booking i februar hvor jeg fikk en meget dårlig reiserute på rerouting, men hvor Delta ikke vil røre billetten etter at de har utstedt rerouting. SAS er prisgitt award inventory og har sine hender bundet. Delta vil ikke røre bookingen etter rerouting(ene) fordi SAS er ticketing carrier.
Et hederlig unntak var SQ-glitchen i april/mai, hvor man selv fikk velge nye flyvninger på nettsiden, og da på mystisk vis fikk revenue.
Jeg prøvde å trå vannet denne uken med å si at jeg aktet å reise uansett, så om de ikke fant en rerouting måtte jeg bare kjøpe en biz-billett for cash og få den refundert senere. Både SAS og KLM var sånn: "eh, vi skjønner at du tenker det, men vi kan ikke gå god for at du får noe tilbake". Enden på visen ble at jeg feiget ut

Vis alt...