1 CT og 8 flyvninger tar meg jorden rundt

Tråd i 'Reisebrev' startet av Flyrlavt, 12. febr 2023.

  1. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig de hadde stengt av høyre grunnet lite folk? Jeg har ingen aning og såvidt jeg fikk med meg ble de som var der sendt samme retning som meg.
     
  2. NKA_Pls

    NKA_Pls Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    1,796
    Bonuspoeng:
    93
    Supert reisebrev! Denne maskinen husker jeg :D
    Den øl-helle-maskinen distraherte meg såpass at jeg ikke rakk å dusje på loungen :D
     
    AirMags and Flyrlavt like this.
  3. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,431
    Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Men det er en hyggelig avrusningsklinikk med usevanelig trivlige og skjenkevillige ansatte.
     
    Insomnia4u and Flyrlavt like this.
  4. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    Var en del trafikk rundt den, forståelig nok :)
     
  5. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    TG409
    Mett og fornøyd etter SilverKris setter jeg avgårde mot C8 som tar 10-15 minutt.

    Boarding kommer i gang og jeg finner setet 17A på flyet som er en A350. Ved første øyekast tenker jeg at dette blir litt trangt. Det blir det også.
    586C439F-6311-40DD-AACB-130E96B4F276.jpeg
    Spørsmål om litt å drikke dukker opp, etter litt champagne i SilverKris frister det nå med litt vann.

    Det går litt tid før de siste passasjerene kommer løpende ombord på oppsatt avgangstid. Boarding complete.

    Vi taxer avgårde og jeg observerer 2xA380, det er vel ikke så vanskelig å se hvilken som er i drift.
    3D9A5F34-26D9-44C3-8605-804A34CB1CDC.jpeg
    Da var vi i luften retning Changi og drikkevarer dukker igjen opp. Tar en hvitvin som det dukker opp litt nøtter til.

    Til mat gikk jeg for kylling.
    0191A307-B46A-41A4-9D4E-0B608DF02759.jpeg
    Fortsatt ganske mett etter maten på BKK spiser jeg ikke så mye, men det smaker godt.

    Maten ryddes vekk. Coffee or tea sir? No thank you, champagne please.
    0E23BA77-0CF4-401E-8695-177AD7E8AE80.jpeg
    Jeg har etterhvert klart å finne en komfortabel stilling i setet, men er samtidig glad jeg kun har 2 timer og ikke hele natten der.

    Etterhvert ankommer vi SIN. Her må jeg også ordne med boardingkort videre da thai fikk sjekket inn bagasje, men ikke meg lengre enn til SIN. Ved transfer desk kommer spørsmålet «why would you fly this route??»:D

    Alt i orden og jeg går innom sats lounge som ANA gir tilgang til her. Helt grei plass å slå ihel en god time, men når ikke opp til noen av de andre jeg har besøkt på denne reisen.

    NH844
    Med avgang 22.20 og flytid på 6 timer og 35 minutt har jeg kun en plan for denne turen. Så mye søvn som mulig.

    Litt sen ombord her, så sen at jeg ikke får noe å drikke før avgang.

    Dette er som sist med ANA også i dreamliner, jeg har fått ordnet med vindusete som dessverre er ved midtgang. Litt snacks og en tandoori sandwich etter avgang og jeg legger meg til rette. Tar akkurat borti begge endene av setet og det tar laaang tid før jeg sovner. Hjelper ikke på at det er en del bråk i kabin i løpet av natten heller.

    Ganske utmattet og fremme på HND blir hele flyet holdt igjen utenom meg. Passasjerer som skal videre med internasjonale flyvninger skal tydeligvis av først. Etter beskjed om at jeg er free to go presser jeg meg forbi alle andre og går mot sikkerhetskontroll. Såvidt jeg kunne se så kom det ikke noen andre av sammen med meg.

    Klokken er ca halv 6 på morningen i det jeg kommer til ANA sin lounge. Forventer å se mye av det samme som jeg gjorde på NRT for 11(?) dager siden. Hvilken dag er det egentlig?

    Joda, mat og drikkeutvalg ser helt likt ut. Utformingen er derimot litt annerledes og serveringsområde her på HND blir litt innesperret og trangt i forhold til det jeg opplevde på NRT.

    Nå er det straks klart for 12 timer i the room på NH112 til ORD.
    Fortsettelse følger
     
    Last edited: 21. febr 2023
  6. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    NH112 og The Room
    Da var det tid for boarding på flyvningen jeg har størst forventninger til.
    Blir litt glad i det jeg scanner boarding pass ved gate og umiddelbart får grønt. Ahh, ingen «missing documents». Nice, sammen med andre i gruppe 2 går jeg ned jet bridgen og møtes av noen hyggelige flyvertinner. Over there and to the right please, yes thank you. Det er en strøm av folk bak meg og som stor fan av effektivitet på flyplass og fly slenger jeg meg umiddelbart inn i 7K. Førsteinntrykk? Stilrent og romslig. Nice!

    Flyvertinne hilser og lurer litt på hvordan hun uttaler etternavnet mitt. Hun bommer ganske kraftig, men jeg bryr meg ikke jeg. «Yes that’s perfect»

    Det kommer litt drikke.

    Predeparture drinks hos ANA er dobbel lykke. Man får litt å sippe på og får jo derfor ta av munnbindet.
    8933A863-BB52-4DA8-9F9F-70E7AE8A7D17.jpeg
    Vi tar av litt forsinket og det er bratte bakker ut fra HND. Ikke ofte jeg opplever at vi stiger så fort, det går 9 minutt før setebelteskiltet går av og da ble det i tillegg presisert at det ble stående på litt ekstra grunnet turbulens.
    BFD94CC5-0052-4D6E-A704-669CEE8D10A4.jpeg
    Utifra meny er det vel egentlig det samme som jeg fikk på de 2 turene med ANA sine dreamlinere. Forståelig nok da det er samme klasse, bare i ulike seter.
    BC892F04-7B73-4042-8745-6AF91B737DD1.jpeg
    9A7B20ED-19B0-4446-BBC1-26F2CA9A1A93.jpeg
    2A89741D-286F-455C-8915-922E7B5CE89B.jpeg
    FCB6973A-C998-4D08-8D36-313F9AA6CB45.jpeg
    CEF07C05-7C49-4DB5-A01B-1E4797F31442.jpeg
    Mett og god blir det litt champagne og sake før jeg går inn for litt søvn.
    Amenity kit er derimot annerledes enn på dreamlinerene
    E7C64B45-9D1B-4DA0-AF35-C744255D0F27.jpeg
    Sete 7K
    Fremst i hovedkabin for business. Oddetall gir feilvendt sete som er ut mot skroget. Jeg har utsikt til motoren, men kun 1 vindu og det er ikke akkurat i den beste posisjonen. Når det kommer til lengde skal jeg dessverre ikke langt ned før jeg treffer enden av fotbrønnen, men! Man har mye bredde i dette setet og det redder søvnen. Jeg rigger meg til i en slags merkelig fosterstilling og får meg 5-6 timer søvn. Forbipasserende fikk seg sikkert en god latter. Dette er jo egentlig et rom, når man stenger sjappa så har man kun en glipe på noen få cm som man kan se gjennom. Deilig det. Rommet er uansett ikke veldig høyt. Til og med flyvertinnene til ANA kan se inn her. Men uansett, bare det å kunne lukke døren gir en herlig privacy. Jeg liker dette selv om jeg hadde mer plass i lengden på dreamlinerene.
    AE75D3E2-2046-457B-9450-2AFADD824ED3.jpeg
    FC3D46FE-5B42-4EDB-92C8-19002E72F2CE.jpeg
    AC1E53D2-6FEC-404D-8974-7A19BD05FFC0.jpeg
    Våkner opp etter etterlengtet søvn. Det blir litt netflix før det ryktes om frokost. Jeg får beskjed om at de er tom for frokosten jeg ville ha, men de har et alternativ til meg. Jaja, får prøve det da.
    465E8EC1-2009-4A00-B718-5F7678C9950C.jpeg
    Altså, det har gått 7 timer siden forrige måltid. Dette er jo ikke akkurat noe å bli mett på.
    Får finne noe å spise i Chicago tenker jeg, snart landing.
    F01E52E7-0405-4FC3-BC48-660ACEEA4897.jpeg

    Meget bra produkt syns jeg. Servicemessig er det kanskje litt dårligere enn det var på dreamlinerene, men det skal jo gjøres forskjell på F og C, dette merker man vel mer til på fly hvor de faktisk har F.
     
    Last edited: 22. febr 2023
  7. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    ORD og SK944 til CPH
    SAS sin innsjekk står som «open» allerede 08 på morningen? Er det noe jeg ikke har fått med meg?
    68B6373F-2C9E-4D5A-A510-C1F3954ACBA1.jpeg
    Nope. Her er det absolutt ingen.
    Sjekker med Turkish som har skranke rett ved. Hun aner ikke hvorfor det står som open, men hun lurer på hvorfor jeg har hentet ut bagasjen min:rolleyes: Hvorfor kan de ikke ha selvbetjent drop for oss som er i transit og er sjekket inn hele veien?
    Fisker litt hos United og spør om det ikke er noen vei rundt dette da jeg har både boarding pass og bagasjelapp helt til CPH. Nei, ikke mulig og jeg har heller ikke tilgang til Polaris når jeg reiser med SAS. Ok……

    Opplever forresten at jeg ofte må repetere meg her i Chicago. Jeg har alltid vært ganske stabil i engelsk, bruker mye engelsk når jeg reiser og ellers ofte på jobb. Har aldri før måttet repetere meg selv så mye som jeg må her..hvorfor forstår de meg ikke:rolleyes:

    Senere på dagen får jeg levert fra meg bagasjen på Hilton ved T2. De tar 10 dollar dagen for dette.
    Litt kø på T1, ikke akkurat rutinerte reisende i sikkerhetskontroll. Bruker ca 30 minutt på å komme gjennom.
    Vel fremme i Polaris kommer jeg inn selv om både ansatt og hennes supervisor tidligere hadde sagt nei. Her har de ledig dusj. Godt.
    C477F26B-29B6-49B8-8165-69D9C0DA3783.jpeg
    Ganske fullt i det jeg kommer, men etter en time er det nesten ikke folk igjen i loungen.
    Her blir det både GT og øl.
    E38C6F36-40DD-46D1-8594-2FB18000B1F1.jpeg
    Etterpå prøves det som trolig er den mest kjente burgeren på IF. Kanskje litt mye pepper, men allikevel fornøyd.

    Jeg har fått både dusj, mat og drikke. Det er en stund siden SAS sin innsjekk åpnet så det er vel like greit å komme seg avgårde for å være på den sikre siden.
    Polaris-Hilton-tog til T5-security-SAS lounge. Tar meg totalt 35 minutt og nærmere 10 av de minuttene gikk bort i det som egentlig var en kort kø til security. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde fast track, men er det virkelig så ille her i Norge også? Absolutt ingen som klarer å være litt frempå, en må også få forklart at playstation ikke kan være i sekken.
    Jeg er trøtt og blir litt frustrert der jeg står:p

    Endelig gjennom blir jeg umiddelbart møtt av loungen til SAS. Ikke rare boden dette her og det er ganske fullt. De har heller ikke toalett i selve loungen?! Må faktisk ut av loungen for å gå på toalettet.
    Loungen kan by på litt lett mat og drikke.
    E3EE3DFC-4296-4839-8C8A-331DDB5B4073.jpeg
    352DD2DE-79CC-47BE-981E-2CD1435BB98A.jpeg

    SK944
    Hovedsaklig klar for å legge meg går jeg mot gate som ligger rett bortenfor loungen. Kjapp gåtur.
    Vel ombord i maskinen som er en A350 får jeg litt å drikke på.
    Boarding complete på 20 minutt? Ikke dårlig!
    Det har vært en lang reise og jeg ser frem til å komme hjem, da er det ekstra hyggelig å endelig være ombord i en maskin fra SAS.
    Dagens flyvertinner er så absolutt ikke noen førstereisende. De er bestemte, men hyggelige!
    B44815DD-726E-4330-94B6-130727F63D0C.jpeg
    Går for and til forrett og biff til hovedrett. Ganske greit syns jeg. SAS knuser også Swiss på mat.
    7FB2B356-2281-4BE4-B91D-718814B8103A.jpeg
    DE7EFDAE-48AC-49DF-BAD6-E4F6BD7F3D37.jpeg
    FEF8B20E-B361-49C2-B1EC-2D202664A6E7.jpeg
    Mest interessert i å sove dropper jeg frokost. Jeg sovner umiddelbart og våkner i det vi starter nedstigningen mot Kastrup. Syns setet er ganske behagelig, og det hadde vel litt å si at jeg var ganske kjørt på dette tidspunktet.

    Vi lander på CPH hele 45 minutt før tiden. Bakkemannskap er også frempå og det tar ikke lang tid før jeg forlater flyet.

    Da var det bare å få sjekket inn bagasjen til BGO.
    Digger forresten CPH sin «bakvei»
    7808E15C-F5CF-43E4-856C-BE572E822A3C.jpeg
    Noen timer tilbringes i loungen før jeg hopper på det siste flyet. En Embraer til BGO.
    1DA47F2E-A212-41E7-AD71-8A4B98816212.jpeg
    Det var rart å kjenne kneskålene treffe setet foran igjen.
    Hyggelig crew og ellers ikke mye spennende å fortelle om.
    Og med det er jeg på BGO og reisen er komplett.
    Kun noen dager igjen til neste longhaul:rolleyes:
    Takk for følge!
     
    Last edited: 23. febr 2023
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    9,259
    Bonuspoeng:
    183
    Ja. Det @holmen sier.

    Merkelig, men Thai lounge er på ingen måte supre på Survanabhumi, selv om det er huben deres.

    Jeg pleier å gå for Singapore/SilverKris, men EVA er også veldig bra.
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Jobb jobb jobb

    Innlegg:
    10,431
    Likes mottatt:
    37,625
    Bonuspoeng:
    293
    Gjentar jo bare det alle andre sier. Ned rulletrappen. sjekk billett i skranken og ta til høyre gjennom døra. inn i loungen og fortsett rett fram. Ved inngangen fra gates er det også en bar som lager gode drinker, rett før inngangen til first class loungen.'

    Ut døra til og til høyre, forbi Bangkok Air og der er SQ sin Silverkris. Hyggeligere atmosfære, mindre folk og bedre drinker og service er min erfaring. Dusj rommene er best hos EVA, mener jeg ;)
     
  10. Flyrlavt

    Flyrlavt Veteran

    Innlegg:
    1,590
    Likes mottatt:
    4,186
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nok jeg som står bak en liten brukerfeil her :) Likte meg som sagt uansett bedre i EVA og tilslutt SilverKris hvor jeg ble sittende til avgang.
     

Del denne siden